NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Životopis ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Žáci si formou prezentace zopakují stavbu životopisu a jeho druhy. Prezentace slouží jako zápis do sešitu. Součástí prezentace jsou úkoly, kdy žáci opravují nejen stylistické nedostatky, ale také zkouší napsat životopis netradiční formou. ANOTACE
ŽIVOTOPIS
jméno a příjmení, datum a místo narození, údaje o rodičích, Dosažené vzdělání, rodinný stav, přehled zaměstnání, zájmy, zdravotní stav, podpis a datum. Životopis slouží jako doklad k žádosti. Musí obsahovat pravdivé údaje! V ŽIVOTOPISE SE UVÁDÍ:
V současnosti se životopis zpracovává heslovitou formou, takovému životopisu se říká STRUKTUROVANÝ. Pokud životopis píšeme v souvislých větách, říkáme mu KLASICKÝ/SOUVISLÝ. Nejčastěji zpracováváme vlastní životopis (AUTOBIOGRAFIE), můžeme však zpracovat i životopis jiné osoby (BIOGRAFIE). DRUHY ŽIVOTOPISU
Mám dobrý prospěch, stále nosím pěkné vysvědčení, neměla jsem ještě nikdy trojku, takže dělám rodičům radost. Můj zdravotní stav je prý dobrý, jen někdy dostanu rýmu. Jsem žákem ZUŠ, věnuji se hře na klavír a docela mi to jde. PODTRHNI V NÁSLEDUJÍCÍCH TEXTECH NADBYTEČNÉ INFORMACE, KTERÉ SE DO ŽIVOTOPISU NEHODÍ.
Mám dobrý prospěch, stále nosím pěkné vysvědčení, neměla jsem ještě nikdy trojku, takže dělám rodičům radost. Můj zdravotní stav je prý dobrý, jen někdy dostanu rýmu. Jsem žákem ZUŠ, věnuji se hře na klavír a docela mi to jde. ŘEŠENÍ
1. Vypracuj vlastní strukturovaný životopis tak, aby se do něj promítlo vše, čeho bys chtěl dosáhnout za dvacet let. Nezapomeň, že údaje týkající se studia a zaměstnání se řadí od nejnovějších po nejstarší! 2. Vytvoř s pomocí rodičů či prarodičů rodokmen. Snaž se dozvědět zajímavosti, s kterými seznámíš následující hodinu své spolužáky. ÚKOLY
Prezentace je dílem autorky ze dne Obrázky: otevřená galerie Microsoft Office CITACE