Vypracovaly: Anna Štěpánková Šárka Vetchá Iva Londinová Kateřina Ševčíková Barbora Blísová Lucie Svobodová Martina Svobodová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Agenturní zaměstnávání: shrnutí výsledků šetření agentury Sanep Pavel Janíčko ČMKOS.
Advertisements

MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Aktivačně – motivační vlastnosti osobnosti I. Část Potřeby.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE. C O JE TO VÝVOJ ? 1. Vývoj jako řada zákonitých změn 2. Evoluce a involuce 3. Diferenciace a integrace 4. Vývoj jako iniciativa.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Výchova v rodině 1.část Ludmila Šprachtová. Výchova v rodině Vymezení pojmu rodina Forma dlouhodobého solidárního soužití osob spojených příbuzenstvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Vývojov člověka – základní přehled
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Členění životního cyklu
Respekt k práci, respekt k člověku
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Smrt a umírání ve zdravotní péči
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Techniky práce s mentálně postiženými
POTŘEBY DUM _13.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Správa sociálního zabezpečení
Společnost a její typologie
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Žít svůj život naplno.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Psychodynamický přístup
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Psychologie pro učitele 4.přednáška
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Právo sociálního zabezpečení
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Transsexualita.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Diferencované stravování
Jak je to s tou láskou. Jak se zamilovanost mění v lásku
Návykové látky Alkohol
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
Když vás potká vyhoření
VÝVOJOVÉ ŽIVOTNÍ ETAPY: JSME NEJEN TÍM, ČÍM JSME BYLI PhDr
Diagnostika, poradenství HTF 2013
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Vypracovaly: Anna Štěpánková Šárka Vetchá Iva Londinová Kateřina Ševčíková Barbora Blísová Lucie Svobodová Martina Svobodová

Erik H. Erikson německý psycholog pokládán za stoupence neofreudismu po seznámení s Annou Freudovou se u něho projevil zájem o psychoanalýzu EPIGENETICKÝ DIAGRAM (rozšířený Freudův model psychosexuálního vývoje) – vývoj člověka od narození až do smrti rozdělil do 8 fází.

OSM VĚKŮ ČLOVĚKA (epigenetický diagram) 1) ZÁKLADNÍ DŮVĚRA PROTI ZÁKLADNÍ NEDŮVĚŘE  Sociální důvěra – jídlo, spánek, vylučování  Ochota nechat matku odejít (7. měsíc)  Základní důvěra mezi dítětem a okolím – když není, vznikne schizofrenie  Potřeba bezpečí – záleží na vztahu s matkou  Ctností je naděje, chápaná zde spíše jako podmínka k přežití

2) AUTONOMIE PROTI STUDU A POCHYBÁM  Rozvoj svalů – nové možnosti  Nutná pevná výchova, aby dítě nemuselo pochybovat  Důležité zvládnout chůzi, mluvení a vylučování  Problémem tohoto stadia je stud  Pochybost je sestra studu  Ctností je vůle

3) INICIATIVA PROTI VINĚ  Samostatnost  Rivalita vůči těm, kteří tu byli první – rezignace, pocit viny, úzkost  Kastrační úzkost  Rodičovská fáze – superego  Ctností tohoto stadia je účelnost  Patologické stavy u dospělých – hysterické popírání, nadměrné kompenzační vychloubání

4) PŘIČINLIVOST PROTI INFERIORITĚ  Vzdělávání (od dospělých, od starších dětí)  Oceňováno za výsledky  Může se objevit pocit méněcennosti  Vnímání vlastní identity  Období latence  Diferenciace  Ctností je kompetence

5) IDENTITA PROTI KONFUZI ROLÍ  Důležité, jak ho vidí druzí  Identifikace s hrdiny různých part a skupin  „Zamilování se“  Období moratoria  Ctností je věrnost

6) INTIMITA PROTI IZOLACI  Intimita – partnerské vztahy (dodržování zásad i přes oběti a kompromisy)  Rozvoj genitality (univerzální lék pro společnost)  Utopie genitality: 1. vzájemnost orgasmu 2. s milovaným partnerem 3. opačného pohlaví 4. s nímž je člověk schopen a ochoten sdílet společnou důvěru 5. s nímž je člověk schopen a ochoten regulovat cyklus a) práce b) plození c) odpočinku 6. tak, aby byla potomstvu zajištěna všechna stadia uspokojivého vývoje  Freud: „Milovat a pracovat“  Ctostí je láska vyjadřující identifikaci s druhým a naplnění ve vzájemném vztahu

7) GENERATIVITA PROTI STAGNACI  Nejen děti jsou závislé na rodičích  Touha plodit potomky či budovat společné hodnoty  Opakem je stagnace – větší zaměření na sebe sama (obrat k víře)  Ctností je pečování

8) EGO INTEGRITA PROTI ZOUFALSTVÍ  Dozrání a dokončení všech stádií  Smíření s životním cyklem  Nedostatek – strach ze smrti  Ctností je moudrost

Procesy:  somatický  osobnostní  sociální RELEVANCE A RELATIVNOST V ANAMNÉZE

LIBIDO A ENERGIE  Freud a jeho znovuobjevení sexuality  Souvislost tělesných otvorů s funkčností emocionálního zdraví  LIBIDO = energie zaměřená k dosažení slasti  Všichni trýzněni – nedokázali integrovat některé ze stádií dětského života

ZÓNY, MODY A MODALITY A) ÚSTA A SMYSLY  1.setkání – dítě přiloženo k prsu matky  Dochází k inkorporaci sáním – dítě žije a miluje ústy  Orální stadium 1 – modus 1 nejdůležitější Orálně – respiračně – smyslové stadium Dostat = 1. sociální modalita  Orální stadium 2 – modus 2 nejdůležitější – inkorporace kousáním Braní a udržování předmětu – sociální modalita  Celé stadium 1: Zdroj zásadního pocitu důvěry a nedůvěry

B) VYLUČOVACÍ ORGÁNY A SVALSTVO  Záleží na přístupu kultury  Modus zadržování a vylučování  Hodnoty „dobra“ - pocit autonomie a pýchy (Dokázal jsem to!) „zla“ - pocit pochybnosti a studu  Celé stadium 2: Autonomie versus stud a pochybnost

C) LOKOMOTORICKÝ SYSTÉM A GENITÁLIE Dítě si uvědomuje rozdíl mezi pohlavími Oidipovský komplex Intruzivní modus Pronikání – fyzicky do jiných těles, do prostoru, do mysli jiných lidí,... Modalita konání – jednání, vytváření, vytvoření iniciativy Rozdíl chlapci X dívky Celé stadium 3: Iniciativa versus pocit viny

D) PREGENITALITA A GENITALITA Soulad ve třech oblastech: 1) Soulad genitálního orgasmu a extragenitálních sexuálních potřeb 2) Soulad lásky a sexuality 3) Soulad sexuálních, rozmnožovacích a pracovně- výrobních vzorců

Použitá literatura: ERIKSON, Erik. Dětství a společnost. Argo, Erikson, Erik. Životní cyklus rozložený a dokončený. NLN, X