Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – 8.1.10. Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
Skořápkoviny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor: Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:7. Tematický okruh: Životní prostředí.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Stonek Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
Evropské zahrady. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:8. Tematický okruh: Životní.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_24_Člověk a příroda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_PRVOUKA
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Člověk a jeho svět 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Hospodářské plodiny,luštěniny
Jméno autora výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
HÁJ NA JAŘE I..
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
VY_32_INOVACE_53_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název prezentace (DUMu): List
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_09- Sasanka hajní Přírodověda - 5. ročník
Podzim čaruje … VY_32_INOVACE_02_03
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

Léčivé části rostliny

Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní prostředí Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Základní popis materiálu: Anotace: Prezentace seznamuje s částmi léčivé rostliny určené k využití Očekávané výstupy: rozpoznává základní části rostliny určené ke sběru a využití Klíčová slova: nať, list, květ, plod, semeno, kůra, dřevo, kořen, oddenek, cibule, hlíza, plodnice, pupen

Sbírané části  Nať – pelyněk, máta  List – jitrocel, šalvěj, ostružiník  Květ – heřmánek, měsíček, lípa, levandule  Plod – černý rybíz, černý bez  Semeno - kmín, mák, fenykl  Kůra – vrba, dub  Dřevo – jalovec, santal  kořen – kostival, křen, kozlík, čekanka  Oddenek - kosatec, pýr, puškvorec  Cibule – česnek, cibule  Hlíza - slunečnice topinambur  Plodnice – penízovka, pečárka  Pupen - buk, jedle, topol

Sbírají se pouze zdravé, chorobami a hmyzem nenapadené rostliny HLAVNÍ ZÁSADA

Nať - nadzemní část rostliny, spojující kořen s listy List - postranní orgán rostliny, ve kterém probíhá fotosyntéza.  sklízíme brzy před květem, kdy jsou nať a listy svěží a zelené s příznivým chemickým složením

Pelyněk Máta

Jitrocel Ostružiník šalvěj

Květ - rozmnožovací orgán vyšších rostlin, který vznikl přeměnou listů a koncové části stonku  Květy sklízíme rozvité, nejlépe dopoledne  Lípa Levandule

Plod - konečná část vývoje rozmnožovacích orgánů rostliny S emeno - vznikají přeměnou vajíček v semeníku  Sbíráme v plné zralosti, za suchého počasí

Černý rybíz Kmín Bez černý Mák

Kůra - může mít různou podobu, od tenké několikamilimetrové, až po rozbrázděnou mnohavrstevnou kůru, která se postupně odlupuje. Takto rozbrázděná kůra se nazývá borka. Dřevo - vnitřní část kmenů a větví stromů a keřů.  využívá se zejména mladá kůra, získávaná na jaře z větví a tenkých kmínků

Dubová kůra Vrba Jalovec

Kořen - podzemní část rostlin, který upevňuje rostlinu v zemi a přijímá živiny z půdy Oddenek - je vlastně podzemní část stonku, pomocí něhož rostlina překonává nepříznivé období sbírají se se v době vegetačního klidu  Křen oddenek

Cibule - zkrácený stonek se zdužnatělou šupinami nebo spodinami listů Hlíza - rostlinný orgán různého původu v němž se ukládají živiny.  Slunečnice topinambur

Plodnice - část hub, která slouží k tvorbě spor a následnému rozmnožování pupen - nejmladší stadium stonku nebo květu rostlin  Penízovka sametonohá pupen dubu

odkazy  Zdroj:                      