IMYDŽ JE NA NIC! POSLOUCHEJ ŽÍZEŇ!. IMAGE FIRMY & ETIKETA Ing. Bc. Jan Kuba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
MANAGEMENT - ORGANIZOVÁNÍ. Obsah Management - Organizování © Ing. Jan Weiser  Manažerská funkce organizování  Nejdůležitější nástroje organizování 
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_8_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_BŘETISLAV A JITKA Název: BŘETISLAV.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
2 Marketingové koncepce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Pojem přeměna obchodní společnosti
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
Člověk a vývoj civilizace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozhodování 1.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Ekonomika– národní hospodářství
Marketingový plán společnosti
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Územně analytické podklady obcí ÚÚP a „jeho“ údaje o území Brno, 6
Poměr v základním tvaru.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Technologické inovační centrum
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Čím vším se řídí reklama pro odborníky
Název firemní schůzky Prezentující.
zpracovaný v rámci projektu
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Poměr v základním tvaru.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Inkluzivní vzdělávání jako multiparadigmatický diskurs u odborné veřejnosti (Nitra, ) Ladislav Zilcher.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Jezděte zeleněji Správa vozového parku Duben 2017 Fleet strategy
Transkript prezentace:

IMYDŽ JE NA NIC! POSLOUCHEJ ŽÍZEŇ!

IMAGE FIRMY & ETIKETA Ing. Bc. Jan Kuba

Co je to ta „image firmy“?

 Identita  Styl  Forma komunikace  Pověst  Slib  Konativní aspekt firmy a její kultury. Manifestace...

Jak to funguje?  Firemní identita  (Firemní) koncepce  Firemní image

Komponenty identity / image  A) Základy identity  Normy  Systémy  B) Manifestace identity  Komunikace  Firemní kultura  C) Image  Odraz vnímání veřejností  Akce a reakce

Odkud se image vlastně bere? ...

Odkud se image vlastně bere?  Např.:  Vnitrofiremní vztahy  Systém komunikace  Systém řízení  Systém odměňování  Prezentace  Marketing  Design

Image firmy X image produktu  Jak to spolu souvisí?  Alfa & omega = MĚLO BY TO SOUVISET!

Image firmy X image obchodníka  Jak to spolu souvisí?  Oblékání (viz učebnice)  Chování  Etika  Etiketa

Jaká by asi tak měla být? ... těžko říct.  Nicméně:  Odpovídající  Účelná  Konzistentní

K čemu je image dobrá?  Systémovost; koherence  Prezentace originality  Aspekt stability  Budování engagementu a ztotožnění  Prestiž  Efektivnější komunikace a marketing

Malé shrnutí image  A) JE DŮLEŽITÁ  B) NENÍ PLNĚ V NAŠÍ MOCI JI OVLÁDAT  C) MŮŽEME JI VŠAK OVLIVŇOVAT ČI ŘÍDIT

Zásadní otázka! Jak souvisí IMAGE firmy (produktu) s PSYCHOLOGIÍ OBCHODNÍ ČINNOSTI firmy?

Pojďme se zamyslet …  Podíváme se na známé společnosti a jejich image

Jak budovat firemní image? Náš cíl = realizace business plánu = hodně prodat Jakými kroky můžeme budovat svou image z pozice jednotlivce, popřípadě malé firmy?

Co podporuje dobrou image?  Např.:  Novost (produkt, kategorie)  Asociace, dobrá klíčová slova  Zapamatovatelnost  Identita = image musí být “naše”  Kontinuita & dlouhodobost  Upřímná komunikace  Práce se zpětnou vazbou  Hlídání nákladové stránky (výnos x náklad)

Etiketa v obchodním jednání  Etiketa vs. BUSINESS etiketa – v čem je rozdíl?  Klasická hierarchie  Žena  Starší osoby  Nadřízený (host, klient)  To ovšem v business etiketě nemusí platit!

Změny za posledních 10 let  Nenosí se vesta a dvouřadová saka  Muž nemusí být hladce oholen  Ženy chodí do společnosti bez punčoch  Pánské džíny nejsou tabu  Šálu může muž nosit i v interiéru  Barevné ponožky k obleku jsou IN  Ženy zvou muže na večeře a dokonce i platí

Etiketa v obchodním jednání  Malé shrnutí:  Problematické jsou hlavně nejednoznačné situace  Umění spočívá v dovednosti rychle se zorientovat  Základem je dobrá příprava  Roli hrají interní předpisy a směrnice  Je potřeba brát ohledy na místní zvyklosti  Někdy je tedy nutné zapomenout na to, co je „správně“!

Otázky na závěr?