Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Části obličeje VY_52_INOVACE_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Ukládání potravin VY_32_INOVACE_2C_04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Nakupování VY_32_INOVACE_3A_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
POČASÍ VY_32_INOVACE_5A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
TEN, TA, TO VY_32_INOVACE_2B_04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Zvířata a jejich přínos pro člověka VY_32_INOVACE_1C_04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_29_Číslo.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_07_12_vyjmenovaná slova
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zřizování nových příček - opakování
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Počasí VY_52_INOVACE_21 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
České Budějovice VY_32_INOVACE_1C_16 Číslo projektu: CZ /1. 5
Obličej VY_32_INOVACE_2B_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Děti z Bullerbynu 2 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Slabiky II. VY_32_INOVACE_1B_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
ORIENTACE V ČASE VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ /1. 5
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ovocné stromy a jejich plody VY_32_INOVACE_1C_18 Číslo projektu: CZ. 1
VYBER SPRÁVNÉ PŘÍSLOVÍ
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lidské tělo VY_32_INOVACE_2B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20_VÁNOCE Mgr. Petra Kukuczková
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Práce v domácnosti MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní druhy zeleniny VY_52_INOVACE_34
Velikonoční vajíčko VY_32_Inovace_06MD-2
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Transkript prezentace:

Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Čtení s porozuměním –Naše Vánoce VY_32_INOVACE_2B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1056 Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Anotace: Tato prezentace je určena k procvičování čtení s porozuměním, chápání jednoduchého textu a orientaci v něm. Na první straně si žáci přečtou článek. Druhý slide je interaktivní, žáci doplňují kliknutím správná slova do vět. Pokud potřebují, mohou se znovu vrátit k textu. Třetí slide je také interaktivní – žáci rozhodují, zda je uvedené slovo v textu či nikoliv. Do obdélníků (ano, ne) tato slova umisťují kliknutím. Čtvrtá strana je opět interaktivní – žáci čtou věty a rozhodují, zda o jejich obsahu četli v textu. Správné věty zůstávají na ploše, zbarvují se a zvětšují, nesprávné mizí z plochy. Na páté straně žáci pracují pomocí rukopisných poznámek – hledají slova, která do textu nepatří a škrtají je. Pro jednodušší orientaci pracují pouze s částí textu. Řešení se nachází na další straně. Pomocí rukopisných poznámek pracují i na šesté straně – škrtají nesprávné odpovědi . Délka trvání práce s tímto materiálem: Zhruba 40 minut Autor: Daniela Tájková Datum vytvoření: Zima 2013 Speciální vzdělávací potřeby: PAS, MP, kombinované postižení (MP v kombinaci se zdravotním znevýhodněním, MP v kombinaci s PAS), vícečetné postižení Vzdělávací obor: Jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Druh učebního materiálu: Interaktivní DUM Inovace: Rukopisné poznámky v rámci nového softwaru Microsoft 2010 Cílová skupina: Žák (PAS, MP, kombinované postižení - MP v kombinaci se zdravotním znevýhodněním, MP v kombinaci s PAS, vícečetné postižení) Stupeň a typ vzdělávání: Praktická škola jednoletá

Naše Vánoce Jako snad úplně každý, i já se velice těšil na Vánoce. Všichni jsme se pečlivě připravovali. Maminka uklidila celý byt, já se sestrou vyčistili koberec v pokojíku, tatínek sehnal kapra. Konečně nastal vytoužený Štědrý večer. Ke slavnostní večeři jsme se všichni převlékli. Maminka se ustrojila do hezkých šatů, tatínek si vzal košili, sestra bílou halenku a já si oblékl skoro nové kalhoty. Stůl byl krásně nazdobený. Ubrousky, květiny, skleničky, talíře. A ta vůně smažených řízků! Já ale spíš pokukoval pod stromeček. Byl jsem zvědavý, co pod ním bude. Samozřejmě už na Ježíška nevěřím, pro maminku jsem vyrobil v dílně keramickou vázu, pro tatínka jsem sehnal knihu a pro sestru sponky do vlasů. Já jsem si moc přál autodráhu, ale ta stojí moc peněz. Po večeři jsme museli chvilku počkat v ložnici. Adéla je ještě malá a na Ježíška věří, ale i já jsem netrpělivě čekal na zazvonění. Konečně! Nedočkavě jsme se vrhli ke stromečku. Dárky rozdávala Adéla, já jsem jí pomáhal číst jmenovky. Maminka se radovala z mojí vázy a šperku od tatínka, sestra jásala nad panenkou. Nedočkavě jsem rozbalil první dárek. Vodovky do školy. Druhý dárek jsem nějak nechápal. Nejprve jsem myslel, že je to kniha, ala jmenovala se „Návod k používání autodráhy“. Vždyť já přece žádnou autodráhu nemám! Ze všech sil jsem se snažil nedávat najevo zklamání. Pomohli jsme mamince uklidit ze stolu a já si šel uklidit do tašky nové vodovky. Otevřel jsem dveře od pokojíku – a skoro se mi údivem zastavil dech. Po celé podlaze místnosti byla rozestavěná moje vysněná autodráha! Kde se tam v tak krátké době vzala? Asi nakonec přece jen budu věřit na Ježíška!

Doplň správná slova kliknutím.

Naše Vánoce Jako snad úplně každý, i já se velice těšil na…………….. Všichni jsme se pečlivě připravovali. Maminka uklidila celý byt, já se sestrou vyčistili koberec v pokojíku, tatínek sehnal……………... Konečně nastal vytoužený Štědrý večer. Ke slavnostní večeři jsme se všichni převlékli. Maminka se ustrojila do hezkých šatů, tatínek si vzal košili, sestra bílou halenku a já si oblékl skoro nové……………… Stůl byl krásně nazdobený. Ubrousky, květiny, skleničky, talíře. A ta vůně smažených…………….! Já ale spíš pokukoval pod stromeček. Byl jsem zvědavý, co pod ním bude. Samozřejmě už na Ježíška nevěřím, pro maminku jsem vyrobil v dílně keramickou vázu, pro tatínka jsem sehnal knihu a pro sestru sponky do………….. Já jsem si moc přál autodráhu, ale ta stojí moc peněz. Po večeři jsme museli chvilku počkat v ložnici. Adéla je ještě malá a na Ježíška věří, ale i já jsem netrpělivě čekal na zazvonění. Konečně! Nedočkavě jsme se vrhli ke……………………. Dárky rozdávala Adéla, já jsem jí pomáhal číst jmenovky. Maminka se radovala z mojí vázy a šperku od tatínka, sestra jásala nad panenkou. Nedočkavě jsem rozbalil první dárek. Vodovky do školy. Druhý dárek jsem nějak nechápal. Nejprve jsem myslel, že je to kniha, ala jmenovala se „Návod k používání autodráhy“. Vždyť já přece žádnou……………………. nemám! Ze všech sil jsem se snažil nedávat najevo zklamání. Pomohli jsme mamince uklidit ze stolu a já si šel uklidit do tašky nové…………………. Otevřel jsem dveře od pokojíku – a skoro se mi údivem zastavil dech. Po celé podlaze místnosti byla rozestavěná moje vysněná autodráha! Kde se tam v tak krátké době vzala? Asi nakonec přece jen budu věřit na……………………….! autodráhu kapra stromečku řízků vlasů vodovky kalhoty Ježíška Vánoce

Rozhodni, zda daná slova patří do textu. Vybírej kliknutím obdélníky ano – ne.

ano ne stromeček Vánoce cukroví krabice víno hrneček tatínek talíř kalhoty šaty medvídek hvězda salát tričko kniha jehličí

Jsou věty správně? Klikej na ně!

Rodina se rozhodla oslavit Velikonoce. Všichni s převlékli. Maminka si vzala hezké šaty. Na stromeček všichni věšeli ozdoby. Sestra si oblékla růžovou halenku. Po večeři si tatínek dal pivo. Nikdo nevěřil na Ježíška. Chlapec měl pod stromečkem vodovky. Autodráha byla v pokojíku.

Do textu s vloudila slova, která tam nepatří. Škrtni je čarou!

Jako snad úplně rok každý, i já se velice ráno těšil na Vánoce Jako snad úplně rok každý, i já se velice ráno těšil na Vánoce. Všichni jsme se každý den pečlivě připravovali. Maminka nerada uklidila celý doma byt, já se sestrou večer vyčistili modrý koberec v pokojíku, tatínek v noci sehnal kapra.

Řešení: rok ráno každý den nerada doma večer modrý v noci

Jak to bylo? Nesprávné odpovědi škrtej.

Rodina slavila: Tatínek sehnal: Maminka si oblékla: Sestra dostala: VELIKONOCE VÁNOCE PRÁZDNINY STROMEČEK KAPRA OZDOBY Maminka si oblékla: KOŽENOU BUNDU NOVÉ KALHOTY HEZKÉ ŠATY Sestra dostala: AUTÍČKO MEDVÍDKA PANENKU Chlapec si přál: AUTODRÁHU NOVÝ SVETR ZAJÍMAVOU KNIHU Autodráha byla: POD STROMEČKEM V KRABICI V POKOJÍKU

Zdroje a citace: Vlastní text autorky