Určování časových údajů VY_32_INOVACE_02-09 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

NJ - konverzace Určování času.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Určování času Mgr. Monika Vybíralová.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 3. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Berlin - Quiz VY_32_INOVACE_02-28 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_161_ŘADOVÉ ČÍSLOVKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Zahlen Téma: 8AB_VNJ.roč.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Procvičení německé výslovnosti VY_32_INOVACE_02-33 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Wohnen VY_32_INOVACE_02-36 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.11_welche_jahreszeiten_sind_das Datum : Ročník.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Vyjádření data, letopočtů VY_32_INOVACE_02-04 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Wie spät ist es? Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.7.21 Téma: Wie spät ist es? EU PENÍZE.
Číslovky základní VY_32_INOVACE_02-07 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 2: Die Stadt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anglický jazyk – cvičení na podporu konverzace
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1.
Číslovky eins zwei drei vier fünf sechs sieben
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Prezentace je určena k opakování německé gramatiky - číslovek,
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Označování času v němčině
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
POLSKÁ REPUBLIKA VY_32_INOVACE_06-24 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Určování časových údajů VY_32_INOVACE_02-09 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické jevy Téma: Určování časových údajů Jméno autora: Mgr. Petr Kozlovský Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace): Seznámení se způsoby vyjádření časových údajů, procvičení jednotlivých způsobů na příkladech

1.  Časové údaje lze v němčině vyjádřit několika způsoby  Pro zjednodušení se seznámíme s dvěma nejběžnějšími způsoby.

Wie spät ist es? Kolik je hodin? Wieviel Uhr ist es? Kolik je hodin? 2. Es ist Je.....

Uhr = časový okamžik Es ist 11 Uhr. Ich komme um 16 Uhr. Stunde = trvání, 60 minut Ich arbeite schon 1 Stunde. Heute haben wir fünf Stunden.

7:00Es ist sieben Uhr. 7:10Es ist sieben Uhr zehn (Minuten). 7:15Es ist sieben Uhr fünfzehn (Minuten). 7:30Es ist sieben Uhr dreißig (Minuten). 7:45Es ist sieben Uhr fünfundvierzig (Minuten) 7:53Es ist sieben Uhr dreiundfünfzig (Minuten)

 Je hodně podobný českému způsobu určování času.  Používá se pro vyjádření čtvrtin hodiny.  Vyjadřuje pouze čas způsobem 1:00 – 12:00  V ostatních případech se použije digitální čas. 7:00Es ist sieben Uhr. 7:15Es ist viertel acht. – čtvrt na osm 7:30Es ist halb acht. – půl osmé 7:45Es ist drei viertel acht. – třičtvrtě na osm

7:001. Es ist ein Uhr. 2. Es ist ein Uhr. 7:151. Es ist sieben Uhr fünfzehn (Minuten). 2. Es ist viertel acht. 7:301. Es ist sieben Uhr dreißig (Minuten). 2. Es ist halb acht. 7:451. Es ist sieben Uhr fünfundvierzig (Min.) 2. Es ist drei viertel acht. 7:531. Es ist sieben Uhr dreiundfünfzig (Min.) 2. Nelze takto vyjádřit!

4:30Es ist einundzwanzig Uhr fünfzig. 14:13Es ist siebzehn Uhr achtunddreißig. 21:50Es ist vierzehn Uhr dreizehn. 9:15Es ist halb fünf. 17:38Es ist viertel zehn.

4:30Es ist einundzwanzig Uhr fünfzig. 14:13Es ist siebzehn Uhr achtunddreißig. 21:50Es ist vierzehn Uhr dreizehn. 9:15Es ist halb fünf. 17:38Es ist viertel zehn.

16: 25 Es ist sechzehn Uhr fünfundzwanzig Minuten. 23:30 Es ist dreiundzwanzig Uhr dreißig Minuten. Es ist halb zwölf. 6:15 Es ist sechs Uhr und fünfzehn Minuten. Es ist viertel sieben.

11:45 Es ist elf Uhr fünfundvierzig Minuten. Es ist drei viertel zwölf. 5:20 Es ist fünf Uhr zwanzig Minuten. 10:50 Es ist zehn Uhr und fünfzig Minuten. 23:30 Es ist dreiundzwanzig Uhr und dreißig Minuten. Es ist halb zwölf.

1. [online]. c2011 [cit ]. Výsledky hledání textu budík - Klipart.... Dostupn é z WWW: [online]. c2011 [cit ]. Výsledky hledání textu otázka - Klipart... Dostupné z WWW:.