INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Advertisements

Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
PŘIŘAZENÍ HLAVNÍCH PROBLÉMŮ K JEDNOTLIVÝM PLATFORMÁM.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Schůzka TS odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
4. schůzka TS odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Analýza potřeb v území.
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Statutární město Ostrava
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systémové řešení - motivace a vzdělávání pedagogů (IKAP A)
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Seminář pro tvůrce ŠAP polytechnické vzdělávání, podnikavost,
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM

POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů  Spolupráce SŠ se ZŠ, SŠ se ZČU v rámci podpory technických oborů  Motivace dívek ke studiu technických oborů na ZČU  Spolupráce škol a zaměstnavatelů  Zapojení odborníků z firem do odborného výcviku  Možnost úprav ŠVP v souladu s potřebami trhu práce  Předčasné odchody ze systému vzdělávání  Potřeba kariérového poradenství  Neexistence dat o aktuálním stavu trhu práce

ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ  Motivace žáků ke studiu technických oborů  Spolupráce škol a zaměstnavatelů  Zapojení odborníků z firem do odborného výcviku  Odborné stáže pedagogů ve firmách  Exkurze do podniků  Výuková střediska u zaměstnavatelů  Poskytování stipendií zaměstnavateli  Předčasné odchody ze systému vzdělávání  Potřeba kariérového poradenství

PODPORA PODNIKAVOSTI  Problematika fiktivních a studentských firem  Propojení podpory podnikavosti na ZŠ, SŠ i VŠ  Chybějící metodické materiály k podpoře podnikavosti  Potřeba kariérového poradenství

KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ, ROZVOJ ŠKOL JAKO CENTER CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ A DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH  Propagace technických oborů i pro dívky  Potřeba se zaměřit i na rodiče a prarodiče  Kariérové poradenství na ZŠ  Kariérové poradenství na SŠ (kariérový poradce/výchovný poradce)  Ztráta motivace žáků během studia  Zamezení předčasných odchodů ze vzdělávání  Další vzdělávání řešeno okrajově (podrobněji na příští platformě)

SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ (INKLUZE)  Nárůst poruch chování, nárůst požadavků na diagnostiku  Nárůst nefunkčnosti rodin  Potřeba sběru dat (přehled žáků se SVP na ZŠ, na SŠ data neúplná)  Předčasné odchody žáků ze vzdělávání  Rovnoměrné rozmístění E oborů v rámci kraje  ZŠ speciální kvitují spolupráci se SŠ (např. s OŠVS Plzeň), vhodné spojení také ZŠ speciální se SŠ (např. ZŠ a OŠ Horšovský Týn)  Různý přístup k talentovaným žákům, potřeba sledovat talentované žáky i po studiu na SŠ

NEPOVINNÁ TÉMATA (cizí jazyky, ICT apod.)  Snižování podílu žáků studujících NJ  Popularizace NJ, spolupráce s německými školami  Problém s návazností cizího jazyka při přechodu ze ZŠ na SŠ  Výuka metodou CLIL  Další vzdělávání PP, tvorba metodických podkladů pro výuku CJ  Malé využití ICT ve výuce, nedostatečné vzdělání pedagogů v ICT  Podpora čtenářské gramotnosti na SŠ  Podpora finanční gramotnosti na SŠ

TERMÍNY DALŠÍCH PLATFOREM  (13:00) Společné vzdělávání (inkluze)  (9:00) Kariérové poradenství …  (9:00) Nepovinná témata  (8:30) Polytechnické vzdělávání …  (9:00) Odborné vzdělávání  (9:00) Podpora podnikavosti