Dopad minimální a lehké sluchové vady na děti. The Impact of Minimal and Mild Hearing Loss on Children Anne Marie Tharpe Nashville, Tennessee, USA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Charcot – Marie – Tooth v dětském věku
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Výsledky monitoringu kvality v České republice Pavel Kožený.
Otoakustické emise, ing. Petr Doleček 5. Celostátní odborná konference audiologických sester.
SCREENING SLUCHU PO 6 LETECH
autor: Boháčová Eva spoluautorky: Suchánková Iva, Slaviková Mária
Audiologická vyšetření u poruchy vývoje řeči
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Výchova mládeže s více vadami
Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Doc MUDr Mojmír Lejska, CSc AUDIO-Fon centr Brno
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Korelace a elaborace aneb úvod do vztahů proměnných
Poruchy vývoje řeči z materiálu Audio- Fon centra. P. Weberová 6. celostátní odborná konference audiologických sester
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Grafická příloha s výsledky
První prenatální diagnostika u choroby Charcot-Marie-Tooth typ 1A v ČR. P. Seeman 1, M. Čtvrtečková 1, A. Lipková 2 1-Klinika dětské neurologie 2. LF UK.
Alternativní a augmentativní komunikace
Specifické poruchy školních dovedností
Reintegrace žáků s chronickým onemocněním zpět do škol projekt TIMSIS Action Comenius 2.1 Action Comenius 2.1 Doba trvání projektu: 3 roky Doba trvání.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
Dítě se sluchovým postižením
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE TÉMATA JEDNOTLIVÝCH PŘEDNÁŠEK: – úvod do poradenské psychologie – poradenský proces, PSDG v PPS – poradenství.
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Základy speciální pedagogiky
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Dětský (tak trochu jiný) diabetes Zdeněk Šumník Pediatrická klinika UK 2. LF a FN v Motole, Praha.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt M. Lejska Hradec Králové
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Hodnocení kompenzovaného sluchu u nejmenších sluchove postižených detí Lejska, M., Havlík,R., Smisitelová,J, Jíra, T.
Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.
Kompenzace sluchových vad nejmenších dětí sluchadly Havlík, R.,Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P. Co nového za 10 let (2002 – 2012) 23. celostátní.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
VRA = Visual Reinforcement Audiometry Smisitelová, J., Lejska, M., Havlík, R., Jíra, T. AUDIO-Fon centr. Brno Praha
Problematika vyšetření sluchu u mnohočetně vrozeně postižených dětí Lejska,M., Havlík,R., Bártková,E., Weberová, P., Vacuška,M* AUDIO-Fon centr. Brno AUDIO-Fon.
Úskalí korekce sluchové vady u nejmenších dětí XX.celostátní foniatrické dny E.Sedláčkové a 7. česko-slovenský foniatrický kongres Liberec,
Sledujeme (např.): Chceme prokázat: závisí plat na dosaženém vzdělání? závisí plat na dosaženém vzdělání? je u všech čtyř strojů délka výlisků srov- natelná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Změny vyhlášky o požární prevenci mající vliv na začleňování činností.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt
Korekce lehké vady sluchu
Klinický popis projevů
Korekce velmi těžkých senzorineurálních vad sluchu
12. Česko-Slovenský foniatrický kongres Praha 2014
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Korekce lehké vady sluchu
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Principy korekce těžkých sluchových vad
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Základní principy pro posuzování hlukařů
Hledáme klíč k právům dětí
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE
Pedie Co mají společné?.
P1 latency is a bio-marker of central auditory development in children with hearing impairment Michael Dorman Arizona State University, USA.
Bártková,E., Lejska,M., Weberová,P., Havlík, R., AUDIO-Fon centr. Brno
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
Základní pojmy speciální pedagogiky
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Hledáme klíč k právům dětí
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Dopad minimální a lehké sluchové vady na děti

The Impact of Minimal and Mild Hearing Loss on Children Anne Marie Tharpe Nashville, Tennessee, USA

Současná definice Minimální sluchové ztráty Trvalá vada oboustranná = práh sluchu na fr. 0.5, 1.0, 2.0 kHz mezi 20 – 40 dB Trvalá vysokofrekvenční = sluchový práh na 25 HL a více dB na dvou či více fr. Nad 2.0 kHz Trvalá jednostranná = buď na fr. 0.5, 1.0, 2.0 práh na dB nebo na fr. Nad 2.0 kHz pokles na 25 dB na dvou či více fr.

Prevalence minimální sluchové vady (MSV) Cca 1/1000 v době porodu a cca 3/100 v době školního věku Existuje tedy cca 2,7 milionu dětí ve věku 6-16 let s MSV

Věk nalezení % 20% 10%

Bess et al. (1998) Všechny typy oboustranných lehkých sluchových vad a poruch (včetně převodní) ve školním věku postihují 11,3 % žáků Z toho má 37 % horší výsledky ve škole minimálně o 1 stupeň pro MSV U všech těchto dětí nalezeno mentální, emotivní a edukační opožďování

Zjištěny poruchy čtení, jazyka a řečové analýzy Podle mnoha různých testů jsou vždy opožděni za normálně slyšícími ve školním vzdělávání Test COOP zjištěno, že tyto děti mají významné potíže i v sociální oblasti Sluchová námaha – ovlivňuje psychickou i fyzickou výkonnost (dvojnásobný reakční čas)

Můžeme změnit tento stav? Nevíme jak, ale chtěli bychom… Zlepšit diagnostiku (dg je těžší než u těžké vady) Zlepšit poslechové situace (méně rušení)

Jak řešit Na prvním místě posoudit dopad takovéto vady Pak hlavně organizační změny ve škole Sluchadla Další technika - FM systémy

Sluchadla Sluchadla mělo: –80% s oboustrannou mělo sluchadla –48% s jednostrannou mělo sluchadlo Akceptace sluchadla -44% binaur. Používá trvale -3% binaur. Jen ve škole -50% jedn. Nikdy -26% jedn. Trvale -4% jend. Jen ve škole

Další informace National workshopon mild and unilateral hearing loss

Moje závěry Mnoho dětí se vůbec nedostaví nebo nejsou žádné potíže ve vývoji řeči nebo ve škole Pokud už dítě přijde na vyšetření – vs. má potíže ve vývoji řeči nebo ve škole Pokud už se dostaví a zjistí se byť minimální sluchová vada, je třeba korigovat