CLIL Step by Step aneb Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem 21st Oct 2014 Mgr. Jana Čadová reg. Č.: CZ.1.07/1.3.50/01.0010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL v české praxi Odborná regionální konference Jihlava.
Advertisements

Začínáme s prvky CLILu. CLIL v učebnicích anglického jazyka  New Happy House O Dvoudílný kurz – 1. a 2. ročník O První díl neobsahuje čtení ani psaní.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
A.Učební plán B.Metody výuky C.Aktivity školy A.Učební plán Výběr předmětů Dělení studijních skupin.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
ZÁŽITKOVÉ A EDUKAČNÍ PROGRAMY PRO ŠKOLY www. galeriezlin.cz.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dokument KAP MSK - obsah
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Talent marketingových komunikací
Zlepšení metodologických kompetencí učitelů anglického jazyka
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Učitel s rozhledem – žák se šancí
Spolupráce s obcí a dalšími partnery při transformaci sociální služby
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Organizační formy výuky
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Příspěvek na konferenci
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
3. Metody pedagogické diagnostiky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnasium Jižní Město Praha
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Prostředí k UČENÍ v Začít spolu
Andragogika Vzdělávání.
Informační a komunikační technologie
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Didaktika přírodopisu
Akční plán - plánované společné aktivity
Život bez střeva , Praha.
„Obecný rámec výuky jazyků, proč jsme zvolili CLIL na 1. stupni“
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

CLIL Step by Step aneb Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem 21st Oct 2014 Mgr. Jana Čadová reg. Č.: CZ.1.07/1.3.50/

A short story

Něco málo z historie Learning about language - důraz na pravidla Learning language - důraz na porozumění Learning through learning - důraz na proces učení (se) Learning language and content - integrace jazyka a dalšího předmětu

cLIL I ntegrated L anguage L earning O bsahově a J azykově I ntegrovaná V ýuka

The 4Cs Curriculum areas: Content: jazyk a další předmět Communication: jazyk v procesu učení Cognition: rozvoj kognitivních dovedností Culture: rozvoj kulturního povědomí (Coyle 1999)

Výchozí hodina jazyk „soft CLIL“ content-based language teaching předmět „hard CLIL“

CLIL Metody a formy vhodné pro CLIL Zohlednění individuálních učebních stylů žáka Dramatické techniky Podpora kritického myšlení Reflexe učebního procesu Kooperativní učení Lexikální přístup Webquests „Learning by construction rather than learning by instruction.“

Učební styly

Rozvoj jazykových kompetencí v rámci reálné komunikační situace – propojení výukových cílů Inovace metod a forem výuky - variabilita Zvýšení motivace žáků Širší kulturní rozhled a rozvoj multilingvních zájmů a postojů Příprava pro další studium v mezinárodním kontextu (Podpora Rady Evropy)

An Interaction Order Nezávislý (autonomní) studentSs Skupinová práceS Spolupráce (ve dvojici)S Individuální práceS Interakce celé třídyS Žáci zahajují, učitel odpovídáS-T Učitel klade „otevřené“ otázkyT Učitel klade „uzavřené“ otázkyT Hromadné odpovědiT Promluva učiteleTT

Anderson and Krathwol 2001

Lower and Higher LOTSHOTS to remember informationto develop reasoning skills to order informationto develop discussion to define objectsto develop creative thinking to check understandingto evaluate work to review learningto hypothesise about what could happen

CLIL Lesson Plan - template Global Goal Aims Crieteria for assessment Teaching Objectives: Content Cognition Culture Communication D.Coyle, CLIL, Cambridge 2010, p.81-82

CLIL Co může škola udělat pro učitele CLILu? Školení Hospitace (vedení, kolegové) Návštěvy jiných škol Nákupy materiálů (učebnice, výukové programy atd.) Poskytnutí prostoru pro společné plánování Flexibilita při změnách ŠVP Podpora v náročné činnosti nad rámec běžného úvazku

More On-line examples - handbookhandbook