Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005."— Transkript prezentace:

1 METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ KÁMEN AJ

2 Základní stavební kámen výuky anglického jazyka
Jazykové dovednosti Základní stavební kámen výuky anglického jazyka

3 LISTENING Listening neboli poslech je jazyková dovednost, která pro žáka může být obtížná, pokud nejsou ukotveny fonetické dovednosti a znalosti. Porozumění listeningu je ovlivněno jazykovým vybavením učitele, dialektem rodilých mluvčích.

4 Základní rozdělení Receptive skills Productive skills Listening
Jazyková dovednost, kterou žák přijímá prostřednictvím poslechu nebo tichého čtení. Máme tedy dva druhy „receptive skills“: Listening Reading Productive skills Jazyková dovednost, kterou žák vytváří – produkuje. Rozlišujeme dva druhy „productive skills“: Speaking Writing

5 ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ
Před prvním poslechem motivovat žáky prezentací klíčových slov, mezinárodních výrazů, obrázků souvisejících s textem Fonetika klíčových slov a frází Seznámit žáky s cílem daného poslechu

6 ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ
1. poslech –pro získání rámcového porozumění – listening for a gist 2. poslech - hledání specifických informací a porozumění jim Překonávat COPE – problémy s porozuměním pomocí klíčových slov . Vést žáky k NEPANIKAŘENÍ, pokud neporozumí hned napoprvé Klíčová slova a obtížnou slovní zásobu napsat na tabuli

7 ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ
Využití kontextuálních vazeb k rozvinutí porozumění Vysvětlit hovorové výrazy - Fonetika – důraz, rytmus, intonace

8 STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ
1. PRE-LISTENING Seznámení žáků s cílem poslechu Motivace Key words – klíčová slova, fonetika

9 STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ
2. LISTENING Listening for a gist – poslech pro získání rámcových informací Listening for a specific information – poslech pro získání specifických informací

10 STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ
3. FEEDBACK Kontrola porozumění Controled, less controled, pair work, group work

11 PROBLÉMY SPOJENÉ SE ZÍSKÁVÁNÍM POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ
Nedostatečná znalost slovní zásoby Málo procvičené a nedostatečně využité pre-listeningové aktivity Špatné technické vybavení (poškrábané CD, příliš tichý přehrávač…) Dialekty rodilých mluvčí Špatný výběr poslechových materiálů Nedodržení fonetických pravidel


Stáhnout ppt "METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005."

Podobné prezentace


Reklamy Google