Pro 2.ročník ZŠ, vytvořeno : březen 2012 Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_01_Informace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_ INOVACE_44_INFORMATIKA_ 3.+4.ROČNÍK_HISTORIE INFORMACÍ – vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k vyvození učiva o počátku informací.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_22_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mladší doba kamenná Doba bronzová Doba železná
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_10_ Operační systémy, formáty souborů Téma: Operační.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Papyrus Bogdan Nogol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bogdan Nogol. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Vítejte u dopravní prezentace Abyste si mohli naši prezentaci prohlédnout,musíte nejprve si ji nainstalovat Instalovat.
Historie informací Autor: Eva Trávníčková, ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří Informatika 5. ročník.
HISTORIE INFORMACÍ Informatika 6. a 7. ročník ZŠ
INFORMACE STAROVĚK STŘEDOVĚK NOVOVĚK
ZÁKLADNÍ POJMY Informace Informatika Zpracování informací
zpracovaný v rámci projektu
Identifikátor materiálu: EU
Mgr. Michaela Psíková. Obsah NEJSTARŠÍ PSACÍ LÁTKY VOSKOVÉ DESKY PAPYRUS PERGAMEN PSACÍ NÁSTROJE KNIHOVNY.
Zpracovaly:Veronika Jandová,Dominika Bolomová
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_21_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Klávesové zkratky 1 Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Klávesové zkratky 1 Ověřeno ve výuce:
Vznik a poslání písemnictví
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
VY_32_INOVACE_19_Historie internetu Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Ekokodex.
Pro 2. a 4.ročník ZŠ, vytvořeno : duben 2012 Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_07_.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_NJ Téma: Tematický okruh rodina Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_NJ Téma: Barvy Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Vývoj člověka. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: PaedDr. Dana Studničková.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORAGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_01_PRAVĚK.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_05_ Počítačová myš, práce s myší Téma: Počítačová.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_08_Části počítače a přídavná zařízení Téma: Části.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_17_Obsah ové zprávy Téma: Obsah ové zprávy.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
DOBA BRONZOVÁ Zpočátku lidé zacházeli s mědí jako s lepším druhem nerostu. Hmota se dala kováním tvarovat, roztepávat na pláty, vytahovat do délky. Poté.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
VLASTIVĚDA Lidé a čas Život v pravěku
VY_32_INOVACE_21_Co_je_internet
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Výchova v pravěku.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Naše země v dávných dobách.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Žáci si formou prezentace procvičují poznatky v daném učivu.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Žáci si formou prezentace procvičují poznatky v daném učivu.
Transkript prezentace:

pro 2.ročník ZŠ, vytvořeno : březen 2012 Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_01_Informace Téma: Informace pro 2.ročník ZŠ, vytvořeno : březen 2012 Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Žáci formou prezentace získávají základní poznatky o informacích, informačních zdrojích. Prezentaci využívám nejdříve k výkladu učiva po jednotlivých snímcích, při opakování učiva spustím celou prezentaci. V další hodině si získané poznatky žáci ověřují na wikipedii.

Historie informací Informace a jejich předávání je velmi důležité. Informace a jejich předávání je velmi důležité. Informace jsou důležité pro celé lidstvo. Informace jsou důležité pro celé lidstvo.

Informace je zpráva, kterou se lidé něco dozvídají, předávají si ji nebo ji získávají. dozvídají, předávají si ji nebo ji získávají. Již od pravěku si lidé předávali informace. Např. že oheň se nemusí získat jen při požáru, ale lze jej i vyrobit a tato ale lze jej i vyrobit a tato informace se předávala dál.

Informace o tom, že se dá oheň vyrobit se předávala dál z generace na generaci. Až ji pralidé přijímali jako fakt, jako něco co je samozřejmé. jako něco co je samozřejmé. Nyní víme, že je mnoho způsobů jak rozdělat oheň a tuto informaci považujeme také za samozřejmost, nikdo se nad ní nepodivuje.

Přemýšlej : Které další informace si mohli pralidé předávat? Které další informace si mohli pralidé předávat? Dokážete si představit, že bychom si informace nepředávali? Dokážete si představit, že bychom si informace nepředávali? Že bychom museli každý sám vymyslet a objevit všechno to, co považujeme za důležité? Od rozdělávání ohně po výrobu např. počítačů? Že bychom museli každý sám vymyslet a objevit všechno to, co považujeme za důležité? Od rozdělávání ohně po výrobu např. počítačů?

Předávání informací Nejdříve si lidé předávali informace ústně, napodobováním různých činností. Ženy učily děvčata např. vařit, Ženy učily děvčata např. vařit, šít oděvy, udržovat oheň. Muži chlapce lovit, vyrábět nádobí, zbraně k lovu, bránit se nepříteli.

I nyní si předáváme informace ústně

Informace se předávaly a získávaly nejvíce v těch oblastech, které byly důležité pro život. v těch oblastech, které byly důležité pro život. Například v zemědělství, hrnčířství, tesařství, astronomii atp.

Později lidé vymysleli písmo a informace zaznamenávali a předávali si je nejprve na hliněných destičkách nebo na hliněných destičkách nebo vytesané do kamene.

Rosettská deska

Ve starověku se naučili informace zaznamenávat na papyrus – to je předchůdce dnešního papíru, který vyráběli z rostliny nazvané šáchor papírodárný.

Ve středověku se informace zaznamenávaly na pergamen a později již na papír.

Výroba papíru ve středověku

Zdroje : Autorka prezentace zpracovala a upravila informace z následujících zdrojů: pg pg pg pg