MĚŘÍTKO MAPY, KILOMETR Autor: Mgr. Ivana Tesařová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AnotacePracovní listy jako příprava pro práci v terénu. Seznamují žáky se základními pojmy a regionální tematikou. Vycházka do přírody, fotodokumentace,
Advertisements

VYJMENOVANÁ SLOVA PO L – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Matematická štafeta Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
SLOVNÍ DRUHY Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Druhy map turistická mapa.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Využití poměru v kartografii Jak bude velké hřiště? Výlet podle mapy.
Opakování vyjmenovaných slov po m Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_03 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Cvičení na trampolíně (skoky) - I. díl Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_153_Cvičení.
MY FAMILY Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Ing.Mirjam Civínová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10C_18_Tlak_plynu_z_hlediska_molekulové_.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
PRVNÍ JEMNICKÁ BITVA O UPEVNĚNÍ KRÁLOVSKÉ MOCI LUCEMBURSKÉ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Pravopisná cvičení 1 Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MĚŘENÍ OBJEMU Autor: Mgr. Ivana Tesařová
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Zájmena Autor: Mgr. Ivana Tesařová
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Základní jednorozměrné geometrické útvary
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Poměr v základním tvaru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
MATEMATIKA Poměr, úměra.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Poměr v základním tvaru.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozvoj geometrických představ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V. , Mnichovická 62 AUTOR: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

MĚŘÍTKO MAPY, KILOMETR Autor: Mgr. Ivana Tesařová

AnotacePracovní listy využívající mezipředmětových vztahů /vlastivěda/. Slouží k zavedení pojmu měřítko mapy a pro názornou představu. Využívá grafického součtu úseček. Součástí práce jsou převody jednotek délky. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětMatematika Očekávaný výstupGraficky sčítá a odčítá jednotky. Měří vzdálenosti vlastnoručně zhotoveným měřítkem, převádí jednotky délky. Druh učebního materiáluMapy různých měřítek, pracovní listy a postupy. Cílová skupinaŽáci 5. ročníku Metodický postupPřed vlastní prací je důležité připravit si mapy s různým měřítkem délky. Postup uveden v textu. Datum

VYSVĚTLENÍ POJMU MĚŘÍTKO MAPY, UKÁZKY RŮZNÝCH MAP 1 : Toto měřítko znamená, že 1 cm na mapě je cm ve skutečnosti. Po převedení na kilometry tedy 15 km. 1 km = 1000 m = cm

Cvičení. Slovně okomentuj měřítka ukázkových map výše uvedeným způsobem a doplň měřítka ke komentářům: 1 cm na mé mapě je 25 km ve skutečnosti ……………………………………………….. 1 cm na tvé mapě je 6 km ve skutečnosti …………………………………………… cm na naší mapě je 1, 2 km ve skutečnosti …………………………………………… SKUPINOVÁ ČINNOST – ve skupinách nebo ve dvojicích si rozdělte mapy s různými měřítky a formou přenášení úsečky na polopřímku / proužek papíru / zhotovte různá měřítka. Měřte vzdálenosti a zapisujte. Měřítka si po určité době vyměňte a měřte na jiné mapě. V druhé části si můžete výsledky vzájemně překontrolovat. Jistě vás napadnou i jiné možnosti práce.

Využij nyní praktické dovednosti při převodech: 56 km = m 56 km = cm 490 km = m 11 km cm 1, 4 km = m 194 km = cm 0, 8 km = m 0, 5 km = cm km = m 7, 01 km = cm 806 km = m 39 km = cm km1,32,67, m