Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 4– výukový materiál Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nela Chalupová.
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway.  ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 50. léta 20. století / 1. část TEST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_26.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA Pojem populární a rocková hudba.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Swing ČÍSLO.
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDBA VÁŽNÁ A POPULÁRNÍ Název: HUDBA.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Blues AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_04_HV8_Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/11
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
Poezie Od Roku 1942 průřez básníky. Poezie Od Roku 1942 průřez básníky.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Anglie a rock 60. léta AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Jazz a Swing v české hudbě
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Moderní jazz Jana Beděrová.
Bukovinová Barbora Kvarta
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Základní škola Rosice, okres Chrudim
VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
ROZŠIŘUJEME SLOVNÍ ZÁSOBU
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
Název školy: Základní škola Netvořice
KVÍZ S NOTIČKAMI DO PÍSNIČKY
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Opakování učiva (průřez)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Johan Sebastian Bach AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 4– výukový materiál Název: Jazz a Swing Autor: Mgr. Klára Chloubová

 Původ názvu není zcela jasný.  Existují různé teorie:  A) zkomolenou zkratku jas(mine) v narážce na jasmínový parfém populární v New Orleans v této době.  B) „jas“ - světlý ležák v narážce na starobrno, populární v New Orleans v této době.

vážná beze zpěvu  Jazz je hudba vážná beze zpěvu (u některých výjimek se zpěv objevit může), hraje se na piáno, saxofon, klarinet.

Jaroslav Ježek  Nejvýraznější osobností vyrostlou z tohoto jazzového podhoubí byl Jaroslav Ježek.  Jeho jazzová tvorba bývá někdy označována jako raný český swing.

Život je jen náhoda Klobouk ve křoví Šaty dělaj člověka

méněcenné rasy  Po nástupu fašismu se jazzová hudba stala nežádoucí jako hudba méněcenné rasy. Toto období si vyžádalo mnoho obětí mezi hudebníky. Nesmyslné zákazy a omezení obcházeli hudebníci různými způsoby.

 Je považován za jednoho z nejvýznamnějších jazzových umělců 20. století. Louis Armstrong - It's a Wonderful World

"King Porter Stomp" a "Sometimes I'm Happy"King Porter Stomp" Sometimes I'm Happy

 Na které hudební nástroje se nejčastěji hrál jazz? Na piano, saxofon, klarinet Na piano, kytaru, harmoniku Na saxofon, klarinet, harmoniku Správně

 Jak se jmenuje nástroj, na který hrál Louis Armstrong? Trupka Klarinet Flétna Správně

 Se kterým městem se pojí počátky jazzu? New York New Orleans New Hempstead Správně

      Y.,_between_1946_and_1948_%28William_P._Gottlieb_15151%29.jpg Y.,_between_1946_and_1948_%28William_P._Gottlieb_15151%29.jpg   Dostupné pod licencí: Creative Commons  Autor: VerruckteDan    Dostupné pod licencí: Creative Commons  Autor: Gryffindor   Dostupné pod licencí: Creative Commons  Autor: Elisabeth D'Orcy   Dostupné pod licencí: Creative Commons  Autor: Mezzofortist        Datum čerpání zdrojů: