NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15 Anglický jazyk 2. stupeň TEMA: Anglický jazyk 2. stupeň ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011
ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 6. ročníku základní školy. Materiál obsahuje animace, pomocí kterých jsou žáci seznamováni s tvořením minulého času slovesa to be v jednotlivých typech vět. Animace také zpřístupní správné řešení. Autor: Mgr. Petr Punčochář Jazyk: anglický Očekávaný výstup: žák vytváří věty se slovesem být v minulém čase prostém Klíčová slova: anglický jazyk, slovesa, minulý čas, sloveso být Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání
PAST TENSE – TO BE MINULÝ ČAS SLOVESA BÝT was were Sloveso to be má stejně jako v přítomném čase vlastní časování. Pro vyjádření minulosti má dva tvary. I he she it we you they ++
PAST TENSE – TO BE MINULÝ ČAS SLOVESA BÝT - otázka waswere Otázka u slovesa to be se stejně jako v přítomném čase vytváří přehozením pořadí slov. Nejprve minulý tvar slovesa být, a pak podmět. I he she it we you they ++
PAST TENSE – TO BE MINULÝ ČAS SLOVESA BÝT - zápor Zápor u slovesa to be se stejně jako v přítomném čase vytváří připojením záporky not. Často se však používají zkrácené tvary. wasn´t weren´t I he she it we you they ++
Where ……………………..on holiday? (you) …………………….. in Croatia. (I) …………………….. in England. (I / not ) …………………….. in his bedroom? (Ben) …………………….. at home. (He / not) …………………….. in the theater. (Tom and Jane) were you I was I wasn´t Was Ben He wasn´t Tom and Jane were