Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce
Zelenina = zdroj vitamínů kořenová cibulová listová košťálová plodová
Kořenová nať kořen vlasové kořínky k jídlu používáme kořen mrkev, petržel vysévá se ze semínek 1 2
Cibulová pěstuje se pro cibulku Cibule: ze sazečky žlutá, bílá, červená Česnek: ze stroužku jarní, zimní 3 4 5
Listová jíme listy pěstujeme ze semínek Špenát 7 Hlávkový salát 6
Košťálová vyséváme semínka vyrostlé rostlinky přesazujeme 8 Zelí – bílé, červené, jíme list 9 Brokolice – jíme květ 10 Květák – jíme květ 11 Kapusta – jíme list 13 Kedluben – jíme bulvu 12 Kapusta růžičková – jíme růžičky
Plodová vyséváme semínka pikýrujeme do kelímků sázíme na poli či do skleníku 14 Rajče jedlé 15 Paprika 17 Okurka setá 16 Meloun vodní
Proč pěstujeme zeleninu? je zdroj vitamínů (nejvíc jich má paprika) dá se jíst syrová, tepelně upravená možné různé kombinace na zimu uchováváme ve sklepě – mrkev, petržel zavařujeme – okurky mrazíme – špenát, kapusta, mrkev, petržel sušíme – mrkev, nať z petržele, cibule
Otázky: 1)Jaké máme druhy zeleniny? 2) Vyjmenuj 2 kořenové zeleniny? 3) Vyjmenuj 2 listové zeleniny? 4) Vyjmenuj 2 košťálové zeleniny? 5) Vyjmenuj 2 plodové zeleniny? 6) Vyjmenuj 2 cibulové zeleniny? 7) Jak uchováváme zeleninu na zimu? 8) Kterou zeleninu máš nejraději?
Skupinová práce s kartami Media Dida. 1)Žákům ve dvojicích (trojicích) rozdat karty různé zeleniny. 2)Žáci mohou podle předcházejících otázek třídit zeleninu. 3)Žáci ukáží, která je jejich oblíbená zelenina. 4)Žáci ukáží zeleninu, které si většina lidí myslí, že je to ovoce. 5)Žáci ukáží zeleninu, kterou pěstují s maminkou či babičkou na zahradě. Žáky vedeme ke vzájemné spolupráci, toleranci a uznávání názoru jiných žáků.
Název výukového materiálu: Naše zelenina Autor: Mgr. Irena Miklová Vytvořeno: Ročník: 1. a 2. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Prvouka Tematický okruh: Proměny přírody Téma: Zelenina Pomůcky: dataprojektor, počítač, pouzdro, sešit – 2. ročník. Karty Media Dida Anotace: Žáci prvního ročníku pouze shlédnou prezentaci, následně ústně zodpoví na otázky za pomoci učitele. Žáci druhého ročníku zodpoví písemně do sešitu. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zdroj: [1] In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. [5], [6], [7], [10], [13], [14], [15], [17] objekty jsou z archivu autora [2] In: HAGENLOCHER, Markus. Wikipedia: the free encyclopedia [online] San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. [9] In: RASBAK. Wikipedia: the free encyclopedia [online] San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. [8] In: NOVA. Wikipedia: the free encyclopedia [online] San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. [12] In: IN SF, Eric. Wikipedia: the free encyclopedia[online] San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. [11] In: JEBULON. Wikipedia: the free encyclopedia [online ] San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Objekty [3], [4], [16] použité v této práci jsou součástí SW Microsoft® Office.