DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0967 Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
nejvyšší vodopády na světě obrovští hadi,jaguáři, pásovci
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
Vypracovala: Iva Nejezchlebová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Téma hodiny: Venezuela – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
VENEZUELA Veronika Jeřábková.
VENEZUELA.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Brazílie a její sousedé
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
SRBSKO.
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika, Jižní Amerika –
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
PORTUGALSKO.
Identifikátor materiálu: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
RUMUNSKO.
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
JAR Autor: Mgr. Marian Solčanský
Francie Miroslav Chmelka.
Jižní Amerika - povrch Autor: Mgr. Marian Solčanský
Střední Asie Autor: Mgr. Marian Solčanský
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Východní Afrika Autor: Mgr. Marian Solčanský
Dánsko (Severní Evropa)
Matěj Špikla 7.C.  Rozloha: km  Prezidet: Ávaro Uribe Vélez  Územní uspořádání: 32 departamentů (je jednotka administrativního a samosprávného.
Brazílie Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , leden.
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
podle podobných přírodních podmínek rozdělujeme státy Jižní Ameriky do 3 oblastí: – andské země – horské lesy, výrazná výšková členitost – laplatské země.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
AMERIKA Ekvádor, Peru, Chile. Ekvádor krajina je velmi různorodá – dá se rozdělit do 3 částí, které se od sebe liší klimatem, biotypem, zvyky,… 1.Pobřežní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,
Rakousko I. základní data Mgr. Simona Steinbauerová Zeměpis cestovního ruchu Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
Jiří Korec Sexta 2008/2009. VENEZUELA Hlavní město: Caracas Rozloha: km² Nejvyšší bod: Pico Bolivar- 5007m.n.m Počet obyvatel: Hustota.
Venezuela Venezuela je federální republika sousedí s:Kolumbií, Brazílií, Guyanou.
Maďarsko, Polsko, Slovensko
Mexiko.
Název učiva: Amerika severní
Název školy. Plavská škola Autor. Mgr. Marcela Hádková Název
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Fi_I_10 Název Brazílie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
4. c Brazílie a severní sousedé
Bolívie
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr. Šmerala 25/2565, , Ostrava Název materiáluVenezuela AutorMgr. Alena Tesařová Tematický okruh Zeměpis - Regionální geografie Ameriky RočníkDruhý ročník vyššího gymnázia a sekunda víceletého gymnázia Vytvořeno Anotace Digitální učební materiál obsahuje geografickou charakteristiku Brazílie. Cílem je poskytnout a přiblížit žákům základní informace o státě, schopnost chápat látku v souvislostech. Metodický pokyn Digitální učební materiál je zpracován v programu Microsoft PowerPoint. Prezentace obsahuje učební materiál,obrázky, graf, dynamické slidy, otázky a odpovědi. K výuce je potřeba dataprojektor, notebook, atlas. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

V ENEZUELA Bolívarovská republika Venezuela

Státní vlajka (1)Státní znak (2)

Sousedící země: Světle zelené území na mapě znázorňuje západní část Guayany, na které si dělá Venezuela nárok (3) o Guayana oBoBrazílie o Kolumbie

V YBERTE SPRÁVNOU ODPOVĚĎ Rozloha: Počet obyvatel: Hustota osídlení: Měna: Hlavní město: Oficiální jazyk: a, km 2 b, km 2 c, km 2 b, Caracas 27 obyvatel /km 2 a, Bolívar (VEB) 1 VEB = 100 céntimos 100 VEB=0,3192 CZK c, Maracaibo a,Španělština a, Valenci b, c, b,Francouzštinac,Angličtina

V ENEZUELA JE ČLENEM TĚCHTO ORGANIZACÍ : Sela - Mezinárodní ekonomická organizace Aladi - Latinskoamerické integrační společenství OSN (4) OPEC (5)

A DMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ : Venezuela se dělí na 23 federativních států: (6)

P OVRCH Výběžky And Orinocká nížina Guayánská vysočina Na mapě vyhledejte: Jezero Maracaibo, Pico Bolívar, Orinoko, Salto de Angel (vodopád) Víte,že: jezero Maracaibo je největší v Jižní Americe? (7)

Pico de Bolívar Dosahuje výšky: b, 5138m a, 5007m c, 4981m Těsně pod vrchol do výšky 4765 m vede Méridská lanovka. Víte, jakou erozní činností vznikl reliéf stolových hor?Vliv vody Víte, že: v roce 2002 byla smíšenou česko – slovenskou výpravou objevena na stolové hoře Roraima jeskyně Cueva Ojos de Cristal (Krystalové oči)? … V této jeskyni bylo zaměřeno 8,4 km chodeb a jeskyně se tak stala nejdelší křemencovou jeskyní světa. (8)

Salto Angel Tento vodopád je nejvyšším vodopádem světa, měří totiž 978m. Jeho původní domorodý název je Kerepakupai- Meru. Víte, že: Orinoko má třetí největší povodí v Latinské Americe? (9)

P ODNEBÍ Střídavě vlhké tropické se zimním obdobím sucha a obdobím dešťů v létě.

V EGETACE Na severu – tropický deštný les Nejsušší region je oblast kolem Venezuelského zálivu s lagunou Maracaibo Nad 1800m horský les Vnitrozemí – suchý les a Lianos s travními porosty V jižní vysočině savany, vlhké lesy

H OSPODÁŘSTVÍ Nejdůležitějšími vývozními produkty jsou ropa a ropné výrobky, hliník Další nerostné suroviny: železná ruda, zemní plyn, černé uhlí, zlato, diamanty, mangan, měď (14)

P RŮMYSL Petrochemický, hutnický, zpracování tabáku Caracas – montáž automobilů a loďařství Valencia - chemický a farmaceutický průmysl Gumárenství, průmysl skla a keramiky, stavebních hmot, dřevozpracující a papírenský průmysl, textilní a oděvní, kožedělný a obuvnický. Potravinářský průmysl je ve všech větších městech

Z EMĚDĚLSTVÍ Hlavně extenzivní chov dobytka (skot, prasata, kozy, ovce, koně a osli) Rostlinná výroba: soustřeďuje se hlavně na pěstování obilovin a tropického ovoce; sklízí se kukuřice, rýže, čirok, brambory, maniok, cukrová třtina, sójové boby, arašídy, sezam, kokosové ořechy, pomeranče, avokádo, banány, ananasy, bavlna, kávové a kakaové boby, tabák, sisal Avokádo(15) Čirok(16)Maniok(17) Sisal(18)

D OPRAVA Na severu- rozsáhlá železniční i silniční síť (úsek Panamerické dálnice) Vnitrostátní letecká síť se sedmi mezinárodními letišti Námořní doprava: hlavní přístavy La Guaira (pro Caracas), Maracaibo, Puerto Cabello, Puerto la Cruz, Cabimas Amuay - vnitrozemská vodní doprava na dolních tocích řeky Orinoko a jejích přítocích Apure a Arauca (19)

O BYVATELSTVO Víte že: zde žije přibližně Indiánů, kteří se stále živí lovem a sběrem? Průměrná délka života je 73,45 let, a to 70,4 u mužů a 76,65 u žen. Převládá římskokatolické náboženství

C ARACAS Caracas se táhne 20 km dlouhým a úzkým pobřežním údolím. Hlavní město Venezuely Výhodná poloha na karibském pobřeží = vstupní branou do And a Amazonie. Víte, že: sídlem administrativy se Caracas stal v roce 1577? Mezi dominanty města patří futuristické mrakodrapy společně s mnohoproudými dálnicemi V přímém kontrastu je množství chudinských slumů, které lemují okolí města město postihlo ničivé zemětřesení, které zničilo většinu historických koloniálních staveb. (20)

Muzeum Casa Natal del Libertador, jedná se o rekonstruovaný rodný dům právě Simóna Bolívara. Památník Panteón Nacional, u kterého je pro změnu revolucionář pohřben. Stavba městské katedrály byla zahájena Španěly roku Víte, že: od roku 2000 je univerzitní město v Caracasu zapsáno na seznamu světového dědictví UNESCO jako výjimečný příklad moderní architektury a urbanismu? (21) (22)

D ĚJINY př.n. l. – nejstarší náležiště lidské kultury 1492 – objevil pobřeží Kryštof Kolumbus 1552 – první trvale obývané španělské osady na jihoamerickém kontinentu, území součástí španělského impéria 1776 – generální kapitanát Venezuela 1811 – deklarována nezávislost Spojených států venezuelských 1918 – součástí Velké Kolumbie 1830 – samostatná republika (23)

O SOBNOSTI Simón José Antonio de la Santísima Trinidad Bolívar y Palacios Ponte Blanco (ano pouze jméno) Venezuelský generál a politik, jeden z hlavních představitelů jihoamerického boje za nezávislost na Španělsku. Rómulo Ernesto Betancourt Bello Také znám jako „Otec venezuelské demokracie“. Byl prezidentem mezi roky 1945 a 1948 a znovu mezi roky 1959 a (24) (25)

Hugo Rafael Chávez Frías Venezuelský politik, v letech 1999–2013 prezident Venezuely. V roce 1992 se pokusil o vojenský puč, který ale skončil neúspěšně. Za svůj politický program vyhlásil Socialismus 21. století. Profesionální tenistka. Během své kariéry vyhrála 1 turnaj WTA ve dvojhře a 3 turnaje ve čtyřhře. Milagros Sequerová (26) (27)

H UDBA Hudba Venezuely je výraz Venezuelské kultury, jenž obsahuje rozmanité žánry, většinou spjaté s určitým geografickým regionem, i když často se stává že v jednom regionu najdeme mnoho různých hudebních žánrů. Los Amigos Invisibles (29) (28)

P OUŽITÉ ZDROJE 1.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 2.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 3.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 4.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 5.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 6.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 7.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 8.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 9.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 10.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW:

P OUŽITÉ ZDROJE 11.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 12.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 13.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 14.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 15.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 16.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 17.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 18.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 19.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 20.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW:

P OUŽITÉ ZDROJE 21.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 22.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 23.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 24.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 25.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 26.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 27.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 28.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 29.Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW:

P OUŽITÉ ZDROJE 31. BAAR, Vladimír. Hospodářský zeměpis: regionální aspekty světového hospodářství : učebnice pro obchodní akademie a jiné střední školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2002, 111 s. ISBN X KAŠPAROVSKÝ, Karel. Zeměpis II. v kostce: pro střední školy : [regionální geografie]. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 184 s. Maturita v kostce. ISBN [RED. CLP, [Red.Carlo Lauer, Milan BURSA a Jana PEŠTOVÁ. Encyklopedie Světa pro střední školy : [regionální geografie]. 1. vyd. Mnichov. Marco Polo, 2005, 207. ISBN