Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Hydrosféra – test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3577.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Advertisements

Stavba a vznik Země Projevy života
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Hydrosféra – Ledovce, Podpovrchová voda
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Voda a vzduch = základ života
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Voda Zpracoval: Lukáš Holý.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI611 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Voda a vzduch.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
HYDROSFÉRA VODA NA ZEMI.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
PODPOVRCHOVÁ VODA Vítek Urban prima.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Hydrosféra Vodní obal země.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Planeta.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Horniny vyvřelé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Stavba Země Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Litosféra I – úvod Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Trávicí soustava I. (úvod a dutina ústní) Název sady:Přírodopis.
SULFIDY /po výkladu si zapiš do sešitu/ hospodářsky významné suroviny/rudy/ vznikají krystalizací z horkých vodních roztoků v puklinách hornin nazýváme.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Litosféra II – horotvorná a sopečná činnost Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Litosféra IV – test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Kůže Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
OXIDY - KŘEMEN (po výkladu si zapiš do sešitu) chem. značka: SiO 2 fyzikální vlastnosti: tvrdost: 7 hustota: 2,6 g/cm 3 nejběžnější nerost v přírodě krystaluje.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Litosféra Anotace : Seznámení žáků se.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
OXIDY – sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru
LITOSFÉRA Stavba zemského povrchu
Autor: Stejskalová Hana
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Porovnej vlastnosti těchto nerostů podle tabulky v učebnici a pokus se zjistit, v čem spočívá rozdílnost jejich fyzikálních vlastností/ soustřeď se na.
UHLIČITANY / po výkladu si zapiš údaje do sešitu/
Jak se rodí hory AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
VODA.
Škola:. Základní škola Kladruby
VY_52_INOVACE_Hydrosféra-učební text
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Digitální učební materiál:
VY_52_INOVACE_Atmosféra a hydrosféra- kontrolní otázky
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Hydrosféra – test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_ Anotace: Žáci shrnou písemnou formou své poznatky o hydrosféře Země

Test: Hydrosféra Obr. 1

1)co je hydrosféra? 2)jakou má voda teplotu tání? 3)jaká je hustota vody (pozor na jednotky!) 4)jaký je poměr souší a oceánů na Zemi? 5)a) – voda má nejvyšší hustotu při: … °C? b) – vysvětli, co tato skutečnost znamená pro život v přírodě, proč je to tak důležité ¨sladká+slaná…

6) Popiš koloběh vody na Zemi Obr. 2

7) Napiš vše co víš o podzemní vodě a)jak se doplňuje b)co se s ní pod zemí děje c)co je pramen d)jak to, že se v podzemí udrží e)co je filtrace a mineralizace f)atd.

8)co je tvrdost vody? (co ji způsobuje?) 9)jak se nazývá zařízení k úpravě pitné vody? 10)co je minerální voda?

Šťastná „11)“ - popiš svými slovy horninový cyklus

Správná řešení

1)co je hydrosféra? kapalný obal Země 2)jakou má voda teplotu tání? 0°C 3)jaká je hustota vody 1g/cm 3 ; 1 000kg/m 3 4)jaký je poměr souší a oceánů na Zemi? 29% 71%

5a) voda má nejvyšší hustotu při: 4°C 5b) vysvětli, co tato skutečnost znamená pro život v přírodě, proč je to tak důležité voda zamrzá od hladiny směrem ke dnu, vodní organismy tak mohou žít i pod ledem

6) koloběh vody v přírodě voda v atmosféře kondenzuje a dopadá na Zem v podobě srážek, část se vsakuje do Země, část dopadá do vodních ploch. Postupně se veškerá voda dostává zpět do světového oceánu, z vodních ploch se vypařuje zpět do atmosféry

7) Napiš vše, co víš o podzemní vodě - jak se doplňuje – srážkami - co se s ní pod zemí děje – filtruje a mineralizuje se - co je pramen – zdroj podzemní vody, který se dostane na povrch - jak to, že se v podzemí udrží – podloží tvoří střídavě propustné a nepropustné vrstvy - co je filtrace a mineralizace – čištění a rozpouštění minerálů

8)Co je tvrdost vody? Je určena množstvím rozpuštěných minerálních látek. 9) Jak se nazývá zařízení k úpravě pitné vody? vodárna 10) Co je minerální voda? Voda, která obsahuje velké množství rozpuštěných minerálních látek (více než 1g/1litr)

11) Horninový cyklus magma chladne a krystalizuje (vznikají horniny vyvřelé) Na povrchu Země jsou horniny vystaveny erozi, tak dává vznik horninám usazeným. Pakliže se některé horniny dostanou zpět pod povrch Země, ale nejsou úplně roztaveny v magma, mohou se dostat zpět na povrch (vznikají horniny přeměněné)

Zdroje Obr. 1: NASA/APOLLO 17 CREW. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 2: upraveno dle: AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ŠVECOVÁ, Milada a Dobroslav MATĚJKA. Přírodopis 9: učebnice : pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2007, 128 s. ISBN