Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Autor: Jana Buršová.  Permutace s opakováním jsou skupiny o n prvcích vybíraných z n prvků, v nichž se mohou prvky opakovat.
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Matematika a její aplikace
C) Slovní úlohy o pohybu
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Soustava lineárních rovnic
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Plán trasy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Slovní úlohy VY_32_INOVACE_ července 2013
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Test - skupina slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Směny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Večeře Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Kvantitativní myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Krátké slovní úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2.1 Zápisy výrazů Mgr. Petra Toboříková. součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna  součet  Jak přepsat větu do matematických symbolů? Součet druhé.
DYSKALKULIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Matematizace textu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Přímá a nepřímá úměrnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Rovnice ve slovních úlohách I.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Permutace s opakováním
Souhrnný test kvantitativního myšlení
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Návštěva zoo VY_32_INOVACE_ února 2014
Kombinatorika VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Matematická rozcvička
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Sousedé VY_32_INOVACE_ února 2014
Matematika Variace.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_32_INOVACE_ července 2013

2 Slovní úlohy V následujících příkladech je vhodné převést slovní zadání do matematické podoby, tzn. sestavit lineární rovnici (popř. soustavu lineárních rovnic) a tu následně vyřešit. 2

3 1. úloha: Součet tří přirozených čísel dělitelných čtyřmi je 276. největší z těchto čísel88 (A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. (B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. (C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. (D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. 3

4 2. úloha: Kamila má celkem 81 kuliček tří různých barev. Počet kuliček jednotlivých barev je v poměru 2:3:4, v pořadí červené:zelené:modré. počet zelených kuliček trojnásobek druhé odmocniny čísla 81 (A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. (B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. (C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. (D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. 4

5 3. úloha: Za nákup 2,5 kg jablek a 3,5 kg hrušek zaplatíme celkem 189 Kč. Kilo jablek je o 6 Kč levnější než kilo hrušek. cena 2 kg hrušek cena 3 kg jablek (A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. (B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. (C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. (D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. 5

6 4. úloha: Cyklista jede rychlostí 28,8km/h, šnek leze rychlostí 30 cm/min. čas, za který cyklista čas, za který šnek ujede 800m uleze 50 cm (A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. (B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. (C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. (D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. 6

7 5. úloha: Skupina 87 fanoušků FC Lhota jela na venkovní zápas svého týmu dvěma typy automobilů (pětimístnými a sedmimístnými). Nakonec vyjelo celkem 15 plně obsazených automobilů. Kolik fanoušků celkem bylo ve všech sedmimístných automobilech? (A)30(B) 35(C) 42 (D) 45(E) 63 7

8 6. úloha: Martina s Pavlou sbírají rybíz, přičemž Pavla nasbírá za 45 minut 12 kelímků a Martina nasbírá za 1 hodinu 20 kelímků rybízu. Za kolik minut by obě dívky společně nasbíraly 114 kelímků rybízu? (A) 180(B) 190 (C) 200 (D) 210(E) 216 8

9 7. úloha: Jarmila si před dovolenou v Chorvatsku zjistila, že 1 kuna má hodnotu 3,5 Kč. Směnárna si účtuje poplatek ve výši 2 % z vyměněné částky. Kolik korun zaplatí Jarmila, chce- li si na dovolenou vzít 1200 kun? (A)asi 350(B) 3874(C) 4116 (D)4200(E)

10 8. úloha: Teta má zaplatit za nákup videokamery deseti stejnými měsíčními splátkami. Kdyby chtěla videokameru zaplatit jen osmi měsíčními splátkami, musela by každý měsíc zaplatit o 275 Kč více, než má platit nyní. Jaká je cena tetiny videokamery? (A)8 000 Kč (B) Kč (C) Kč (D) Kč (E) Kč 10

11 9. úloha: Sourozencům Janě, Ivě a Milanovi je dohromady 32 let. Milan je třikrát starší než Jana, přitom Jana je o dva roky mladší než Iva. Kolik let má Iva? (A)6(B) 8(C) 10 (D) 12(E) 14 11

úloha: Na planetě Stone se platí různobarevnými kameny. Čtyři žluté kameny mají stejnou hodnotu jako sedm modrých kamenů. Sedm bílých kamenů má stejnou hodnotu jako pět modrých kamenů. Jaký je maximální počet žlutých kamenů, které můžeme získat, pokud máme u sebe 50 bílých kamenů? (A)15(B) 17(C) 19 (D) 20(E) 21 12