Vyučení. Duální odborné vzdělání Mag. Michael Gassner Hospodářská komora Dolního Rakouska, oddělení – vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉMY A SUBSYSTÉMY EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Advertisements

Kariérové poradenství
© Interface Wien GmbH Interface Wien GmbH Vítejte v Interface Wien!
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA TECHNICKÝCH UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORECH ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Terénní sociální práce
Vzdělávací soustava ČR
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Odborné vzdělávání v Evropě Základ: Vzdělávací systémy v jednotlivých státech EU se vzhledem k různorodým rámcovým podmínkám po desetiletí rozvíjelnezávisle.
Integrationsfachdienst Integrační odborné vzdělávání Asistence při odborné přípravě.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
SMALL BUSINESS Modulový výcvikový a vzdělávací program pro začínající podnikatele.
1 HK ČR, Praha SPOLUPRÁCE SE VZDĚLAVATELI Z POHLEDU ZAMĚSTNAVATELŮ Kurikulum S Praha.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
EURES – vaše práce v Evropě
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Národní soustava kvalifikací. N á rodn í soustava kvalifikac í –  Hlavní cíl: umožnit občanům,
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Organizační struktura
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Návrhy Ministerstva průmyslu a obchodu a zaměstnavatelů pro zlepšení pozice a kvality výstupů odborného školství.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Sociální zemědělství Nová možnost sociálního podnikání
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Profesní příprava a možnosti zaměstnávání osob s MP Vyhláška č.13 ze dne o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Podmínky přijetí.
Personální plán pro podnikatelský plán
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
AKTUÁLNÍ INFORMACE K PROVÁDĚCÍM PRÁVNÍM PŘEDPISŮM zákona č. 95/2004 Sb. Hana Blechtová vedoucí oddělení lékařských povolání a uznávání kvalifikací.
Říjen  Úvodní kolečko – kdo je z jaké školy?  ÚP Bc. Kateřina Járová (trh práce) Ing. Marcela Vychodilová (IPS, nabídka pro ZŠ)  Krajský úřad.
Způsoby slaďování rodinného a pracovního života v zahraničí
Budoucnost odborného školství
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Fakulta zdravotnických studií
Rozvoj výuky cizích jazyků
Liberecký inspektorát ČŠI
PHmax ve středním vzdělávání
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Studijní program Ošetřovatelství
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Organizační struktura
Duální vzdělávání Co duální vzdělávání je a co to může být.
Setkání kariérových poradců
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Pilotní projekt ověření prvků „duálního“ vzdělávání v MSK
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Vyučení. Duální odborné vzdělání Mag. Michael Gassner Hospodářská komora Dolního Rakouska, oddělení – vzdělávání

Duální odborné vzděláníDuální? Vzdělání v učebním podniku 80% (42 týdnů) výuční doby Zprostředkování specifických znalostí a schopností ve firmách Výuka v učňovské škole 20% (10 týdnů) výuční doby Zprostředkování odborně teoretických základních vědomostí a rozšíření všeobecného vzdělání.

19 učňovských škol v DR Odborně teoretické doplnění podnikového vzdělání Prohloubení a doplnění všeobecného vzdělání Odborně zaměřené vzdělávání v cizích jazycích Doplňující odborně praktické vzdělání učebních podniků v Dolním Rakousku Učit se v praxi pro praxi Učit se při produktivní práci se zárukou nejmodernějších technologií Provozování kvalifikované činnosti hned po vyučení (Učit se ve vzdělávací asociaci) roky Učňovská závěrečná zkouška Duální odborné vzdělání

Právní základy... Zákon o učňovském vzdělávání (Berufsausbildungsgesetz - BAG) Seznam učňovských oborů (§7) Délka výuční doby (mezi 2-4 roky) Zkrácení této doby je možné! příbuznost Vzdělávací řád učňovských oborů (§8) Charakteristika povolání – učební plán Učňovská smlouva (§12)

Financování... Vzdělávání v učebním podniku Učňovské odškodnění (§17) Sociální pojištění Odpadá pro první dva učební roky Požadavky Výuka v učňovské škole Vybavení - stát Osobní záležitosti - 50% spolek/stát Internáty – a odborné skupiny rakouských Hospodářských komor

Kompetence... Spolková úroveň Spolkové ministerstvo hospodářství, rodiny a mládeže Spolkové ministerstvo pro výuku, umění a kulturu Spolková rada pro vyučení v podnicích Úroveň spolkových zemí Učňovská místa u Hospodářských komor Zemský školský inspektorát Zemská rada pro vyučení v podnicích Lokální úroveň Učební podniky – učňové Učňovské školy

Učňovská místa u Hospodářských komor... Úřad pro učňovské školství prvního stupně Kontrolují způsobilost učebních podniků (vybavení, personální zajištění) Ověřují a protokolují učňovské smlouvy Nabízí poradenství učebním podnikům, popř. učňům Zařizují podpory pro podniky s učňovskými místy Organizují učňovskou závěrečnou zkoušku

Učňovská závěrečná zkouška... Prověřuje potřebné schopnosti a znalosti kandidátů Dělí se na praktickou a teoretickou zkoušku Předpoklady pro složení zkoušky: Učeň s normální nebo zkrácenou výuční dobou Vyjimečně jsou možné povolení Komise přizvaná učňovským místem