„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Systém kurikulárních dokumentů
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Organizační struktura
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Závěrečná konference k projektu
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Rámcové a školní vzdělávací programy
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Projekt Impuls / Seminář
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Projekt Impuls / Seminář
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání KLÍČ
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Hlavní manažér SP Kvalita I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Organizační struktura
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Podpora procesů uznávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“

Zdůvodnění projektu V roce 2005 byly zahájeny práce na pojetí konceptu dokumentu a byla navržena jeho struktura V roce 2006 byla provedena masivní informační a zjišťovací kampaň ve všech krajích ČR a byly zpracovány návrhy textů hlavních kapitol a texty jednotlivých uměleckých oborů (hudební, taneční, literárně-dramatický, výtvarný) V roce 2007 byly vytipovány partnerské ZUŠ, se kterými je v současné době dopracovávána druhá pracovní verze dokumentu RVP ZUV. = Je třeba zajistit podmínky pro úspěšné dopracování závěrečné podoby dokumentu tak, aby bylo možno na vybraných pilotních školách ověřit tvorbu školních vzdělávacích programů, získat podněty pro dopracování finální verze dokumentu a zahájit metodickou podporu pro zavedení vzdělávacího kurikula do praxe pro všechny ZUŠ ČR do roku 2011.

Odborné podněty, na které projekt reaguje celková komplexnost a systematičnost uměleckého vzdělávání dostupnost uměleckého vzdělávání odborné zajištění výuky podpora principu celoživotního vzdělávání individuální přístup k žákovi explicitní kultivace rodičů dlouhodobý osobní vztah učitele a žáka generace přicházejících do ZUŠ ZUŠ jako pilíře kulturního života v regionu tradice uměleckého vzdělávání nereálné a nesplnitelné učební plány (HO,LDO) svázané učební plány, které neumožňují časově rozvrhnout souborovou a komorní hru v HO nevariabilita možnosti výuky hudební nauky a její přílišně teoretické a abstraktní pojetí neuspokojivé procento absolventů, kteří se po ukončení studia věnují umělecké činnosti neexistence učebních dokumentů pro některé předměty zkreslené hodnocení významu a smyslu uměleckých soutěží nedostatečná flexibilita ve vnímání nových uměleckých disciplin

Výstupy a přidaná hodnota projektu Navázání na celkovou kurikulární reformu ve vzdělávání v ČR Umožnění maximální liberalizace vzdělávacího procesu pro posílení role učitele jako nositele změn ve škole Zavádění nových vyučovacích metod, organizačních forem, výukových činností a možnost integrace uměleckých oborů Umožnění profilace a specializace škol v návaznosti na specifika regionu a na složení pedagogického sboru Nastavení nových motivačních podnětů k dalšímu vzdělávání učitelů Provázání kurikulárních dokumentů základního uměleckého vzdělávání a konzervatoří a středních škol uměleckého směru. Generační posun ve způsobech uvažování a umožnění změn směrem k větší odvaze a sebevědomí účastníků pedagogického procesu Legalizace současné ověřené a osvědčené praxe

Cíle projektu Dopracovat konečnou verzi kurikulárního dokumentu RVP ZUV a vytvořit Manuál pro tvorbu školního vzdělávacího programu. Ověřit tvorbu ŠVP podle pilotní verze RVP ZUV a vytvořit metodické příspěvky podporující tvorbu ŠVP a modernizaci výuky. Proškolit lektory tvorby školních vzdělávacích programů.

Cílové skupiny projektu pedagogičtí pracovníci ZUŠ žáci ZUŠ pracovníci ČŠI zřizovatelé škol pedagogičtí pracovníci konzervatoří a dalších škol s uměleckým nebo pedagogickým zaměřením expertní sféra (odborná veřejnost), organizace ve vzdělávání řídící pracovníci ve školství (pracovníci OŠ KÚ, MŠMT)

Klíčové aktivity projektu Dopracování závěrečné verze dokumentu RVP ZUV za podpory pilotních škol a vytvoření Manuálu pro tvorbu ŠVP Výstupy: DDokument RVP ZUV MManuál pro tvorbu ŠVP NNávrh koncepce začlenění Multimediální tvorby do vzdělávání na ZUŠ Aktivita A

Aktivita B Monitoring tvorby ŠVP na vybraných pilotních ZUŠ a tvorba metodických příspěvků podporujících tvorbu ŠVP a modernizaci výuky Výstupy: PPodklady pro úpravy dokumentu RVP ZUV a Manuálu pro tvorbu ŠVP DDopracované ŠVP na pilotních školách IInformační DVD – metodické příspěvky podporující tvorbu ŠVP a modernizaci výuky na ZUŠ PPropagační DVD

Aktivita C Vzdělávací semináře pro lektory tvorby ŠVP Výstupy: PProškolení lektoři tvorby ŠVP MMetodické materiály (Power Pointové prezentace, podkladové DVD pro lektory atd.)

Aktivita D Informační a propagační podpora projektu a organizace a řízení projektu Výstupy: ZZabezpečená publicita projektu ZZajištěný management projektu

Náklady na projekt Aktivita A – ,- Kč Aktivita B – ,- Kč Aktivita C – ,- Kč Aktivita D – ,- Kč Celkové náklady: ,- Kč.

Souvislost s dalšími projekty Provázanost s projekty „Metodika II“ „Autoevaluace I a II“ „Klíč“ Aplikace průběžných výsledků projektů do vzdělávání na ZUŠ Průběžné zveřejňování výstupů a zpřístupnění podkladů učitelské a odborné veřejnosti Navazující projekty v proškolování pedagogických pracovníků v jednotlivých krajích

Děkujeme za pozornost!