Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kvadratické nerovnice
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_773.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice Ročník:1.-
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Neúplné kvadratické rovnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR 1.
Kvadratické nerovnice
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
VY_32_INOVACE_70. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Funkce 1 Exponenciální rovnice VY_32_INOVACE_FCE1_14.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
VY_32_INOVACE_FCE1_01 Funkce 1 Definice funkce.
VY_32_INOVACE_FCE1_08 Funkce 1 Kvadratická funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Grafické řešení rovnice a nerovnice
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Řešené úlohy na lineární rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Kvadratické rovnice - procvičování
VY_32_INOVACE_RONE_14 Rovnice a nerovnice Kvadratické rovnice 3.
Neúplné kvadratické rovnice
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.
VY_32_INOVACE_FCE1_12 Funkce 1 Exponenciální funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_13 Rovnice a nerovnice Iracionální rovnice.
VY_32_INOVACE_FCE1_04 Funkce 1 Vlastnosti funkce 1.
VY_32_INOVACE_FCE1_15 Funkce 1 Logaritmus.
VY_32_INOVACE_FCE1_17 Funkce 1 Logaritmická rovnice 1.
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VY_32_INOVACE_FCE1_06 Funkce 1 Lineární funkce.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12

Definice Je-li kvadratická rovnice ax 2 + bx + c = 0 s kořeny x 1, x 2 lze kvadratický trojčlen rozložit na součin kořenových činitelů ax 2 + bx + c = a (x - x 1 ) (x- x 2 )

Základní pojmy Rozklad se používá  při řešení jednodušších kvadratických rovnic  při krácení lomených výrazů  při sestavení kvadratické rovnice  Při řešení kvadratické nerovnice

Příklad 1 x 2 - 6x + 9 = 0 Rozložíme podle vzorce na součin (x +3)(x+3) = 0 Porovnáme s nulou (x + 3) 2 = 0 Řešíme lineární rovnice K = {-3} Dvojnásobný kořen x+3 = 0 x = -3

Příklad 2 Podmínky řešení lze určit ze součinu: Rozložte a zkraťte lomený výraz Najdeme kořeny příslušných rovnic

Řešení 2 x 1 + x 2 = 1 x 1. x 2 = -6  -6.1; -3.2; -2.3  Rozložíme na součin Zapíšeme součin

Řešení 2 D = 7 2 – = = 25 Podmínky: Výraz rozložíme a zkrátíme

Příklad 3 Podmínky: Řešte rovnici s proměnnou x x+2  0 x  -2 4-x  0 x  4 Rozložíme trojčlen

Řešení rovnice 3 Podmínky: Zkouška: Odstraníme zlomek

ČERMÁK, Pavel. Odmaturuj! z matematiky. Vyd. 2.(opr.). Brno: Didaktis, 2003, 208 s. ISBN VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, 124 s. ISBN HUDCOVÁ. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, studijní obory SOU a nástavbové studium. PROMETHEUS, spol. s r.o. ISBN GLOC, Jaromír. Řešení rovnic a nerovnic. In: Rovnice a nerovnice [online]. [cit ]. Dostupné z: © RNDr. Anna Káčerová Zdroje