Seminář Výběr dodavatele v OPPI Ing. Bohumil Šmucr 23.2.2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Seminář Výběr dodavatele v OPPI Ing. Bohumil Šmucr

Použité zkratky ╌ PpVD- Pravidla pro výběr dodavatelů ╌ ZoVZ- Zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách ╌ VŘ- Výběrové řízení ╌ ZV- Způsobilé výdaje ╌ OV- Obchodní věstník ╌ ISVZ- Informační systém veřejných zakázek ╌ TED- Tenders Electronic Daily ╌ CI- Agentura CzechInvest ╌ MMR- Ministerstvo pro místní rozvoj

Obsah ╌ Právní základ ╌ Rozlišení postupu dle zákona a dle PpVD ╌ Obecné principy ╌ Postup při realizaci VŘ ╌ Specifika VŘ

Právní základ ╌ Závazné postupy pro zadávání zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v programovém období ╌ Metodika předložena MMR, schválena usnesením vlády č. 48 ze dne ╌ Účinnost od ╌ Znění postupů viz Aktualizace platná od ╌ Zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách (ZoVZ) ╌ Pravidla pro výběr dodavatelů (PpVD), čj /10/08100/ platná od

Subjekty dle zákona ╌ Veřejný zadavatel – ČR, státní příspěvkové organizace, územní samosprávné celky, právnické osoby financované či kontrolované státem, založená za účelem uspokojování potřeb veřejného zájmu ╌ Sektorový zadavatel – subjekt vykonávající činnost v oblasti energetiky, plynárenství, vodárenství, teplárenství, veřejné dopravy, které svou činnost vykonávají na základě výhradního práva, nebo je pod kontrolou veřejného zadavatele ╌ Dotovaný zadavatel – subjekt zadávající zakázku na stavební práce v hodnotě nad Kč bez DPH, nebo služby souvisejícími se stavebními pracemi nad bez DPH, pokud jsou tyto spolufinancovány z více než 50% z veřejných prostředků

Obecné principy ╌ Transparentnost, nediskriminace, rovný přístup ╌ Transparentnost je zajištěna zejména zveřejněním vyhlášení vůči neomezenému okruhu uchazečů a dokumentací celého průběhu VŘ ╌ Nediskriminace musí být respektována ve vyhlášení, zadávací dokumentaci a smluvních podmínkách

Publicita ╌ Žadatel je povinen ve vyhlášení VŘ uvést povinnou publicitu v podobě odpovídající Pravidlům pro publicitu: EVROPSKÁ UNIE EVROPSKÝ FOND PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ INVESTICE DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ╌ Níže uvedený formát publicity slouží pro účely interních dokumentů CI a MPO ╌ Nově od je publicita ve VŘ povinná až u projektů, kde je vydáno Rozhodnutí

Dělení zakázek ╌ Princip účelu ╌ Shodné, nebo podobné realizace, kde je nutnost pořízení známa, nebo plánována předem, je nutné zadávat přes VŘ ╌ Pro související zakázky rozdělené na části je rozhodný součet předpokládaných hodnot ╌ Zakázku nelze rozdělit za účelem snížení předpokládané hodnoty ╌ Velmi problematická oblast vyžadující často individuální posouzení ╌ Pokud je plnění schopen dodat jediný dodavatel, je obvykle nutné realizovat VŘ

Příprava výběrového řízení ╌ Nejprve je nutné definovat, co a v jakém množství má být pořízeno ╌ V případě stavebních prací obvykle předchází zpracování projektové dokumentace a výkazu výměr ╌ Zpracování zadávací dokumentace

Zadávací dokumentace ╌ Musí poskytovat uchazečům jasnou představu o Vašem požadavku ╌ Podrobné informace o požadovaném plnění, množství, termínech aj. ╌ Nesmí obsahovat požadavky, které neodůvodněným způsobem omezují účast určitých subjektů působících na trhu ╌ Nelze používat konkrétní obchodní názvy a značky – pouze výjimečně, pokud obecná technická specifikace není dostačující a pouze jako příklad ╌ Povinné náležitosti jsou uvedeny v bodě 9 PpVD

Kvalifikační předpoklady ╌ Požadavky na uchazeče v daném VŘ ╌ Jejich splnění vyjadřuje schopnost uchazeče realizovat danou zakázku ╌ Nezaměňovat s požadavky na zakázku samotnou ╌ Předpoklady základní, profesní, ekonomické, technické ╌ Struktura kvalifikačního předpokladu: Co je nutné prokázat, jakým způsobem má být prokázáno a v jaké výši

Hodnotící kritéria ╌ Každé kritérium musí mít stanovenu váhu a počet rozdělovaných bodů ╌ Kritérium musí být objektivní a transparentní ╌ Ideální je použití měřitelných porovnatelných veličin - cena, výkonové parametry aj. ╌ Musí být srozumitelné a jasné, jak budou nabídky hodnoceny ╌ Při použití nekvantifikovatelných kritérií je nutné patřičné odborné zdůvodnění ╌ U obecných kritérií je nutné dále rozepsat, co v rámci tohoto kritéria bude hodnoceno ╌ Externí subjekt by měl, při znalosti dokumentace VŘ, dojít ke stejnému výsledku hodnocení

Zadávací dokumentace ╌ Požadavek na obsah a způsob zpracování nabídek ╌ Musí být obsaženy obchodní Podmínky ╌ Soulad s informacemi ve vyhlášení zakázky (zejména předmět plnění a lhůty) ╌ Zadávací dokumentaci nelze v průběhu VŘ měnit

Předpokládaná hodnota ╌ Je nutný postup podle §13 ZoVZ ╌ Vždy se určuje bez DPH ╌ Předpokládanou hodnotu nelze stanovit nekvalifikovaným odhadem ╌ Je určující pro způsob vyhlášení VŘ ╌ Obvykle stanovena na základ předchozích zkušeností se zakázkami obdobného charakteru, na základě průzkumu trhu aj. ╌ Rozhodující je celková cena zakázky, bez ohledu na to, jaká je výše dotace či ZV ╌ Správné stanovení předpokládané hodnoty je důležité zejména v hraničních případech

Zveřejňování a lhůty ╌ Zakázky od 500tis. do 50mil. Kč bez DPH vyžadují zveřejnění na OV s lhůtou pro podání nabídek minimálně 30dní. ╌ Zakázky od 50mil. do 100mil. Kč bez DPH vyžadují zveřejnění na OV a ISVZ s lhůtou pro podání nabídek minimálně 40dní. ╌ Zakázky od 100mil. Kč bez DPH vyžadují zveřejnění na OV, ISVZ a TED s lhůtou pro podání nabídek minimálně 60dní.

Zveřejňování a lhůty ╌ Lhůty jsou uvedeny v kalendářních dnech ╌ Počítání času podle dnů ╌ Lhůta začíná svůj běh den po dni, kdy došlo ke zveřejnění ╌ OV zveřejňuje s týdenní periodicitou, každou středu ve 12:00 – lhůty je proto nutné přizpůsobit! ╌ Uzávěrka každého čísla je týden předem ve středu v 15:00

Zveřejnění ╌ Vyhlášení dává základní představu o VŘ ╌ V rámci zveřejněného VŘ je možné oslovit již známé dodavatele ╌ Je nutné čekat na uplynutí lhůty pro podání nabídek ╌ S odpověďmi na případné dotazy je nutné seznámit již známé uchazeče a také uchazeče, kteří se v budoucnu přihlásí

Hodnocení nabídek ╌ Po uplynutí lhůty pro podání nabídek ╌ Nabídky podané po lhůtě se neotevírají ani nehodnotí ╌ Nejprve se posuzuje splnění kvalifikace a vhodnost nabídek ╌ Nevhodné nabídky se nehodnotí ╌ Zakázky v hodnotě od 500tis. do 50mil. Kč hodnotí minimálně 3 členná komise ╌ Zakázky v hodnotě nad 50mil. Kč hodnotí minimálně 5 členná komise ╌ Členové komise musí být nestranní a nepodjatí ve vztahu k hodnoceným nabídkám a firmám, které je předkládají

Hodnocení nabídek ╌ Hodnocení musí odpovídat kritériím v ZD ╌ Musí být transparentní a objektivní ╌ Nabídky v cizí měně se přepočítávají kurzem ČNB platným ke dni hodnocení ╌ Řádná dokumentace a zdůvodnění hodnocení ╌ Popis hodnocení ve zprávě z VŘ

Podpis smlouvy ╌ Může následovat prakticky ihned po vyhodnocení VŘ ╌ Možnost uzavřít smlouvu s druhým či třetím dodavatelem v pořadí, pokud první (druhý) dodavatel odmítne ╌ VŽDY je nutné uvést ve smlouvě povinnost o spolupůsobení při finanční kontrole ╌ Předmět plnění musí odpovídat vítězné nabídce ╌ Cena může být nižší než ve vítězné nabídce (nesmí se měnit plnění) ╌ Cena musí být rozepsána – obsahovat vyčíslení DPH

Informace o výsledku VŘ ╌ Povinnost vůči všem uchazečům, kteří předložili nabídku a nebyli z VŘ vyloučeni ╌ Informování musí být prokazatelné (dodejka, ová doručenka) ╌ Musí obsahovat identifikaci hodnocených dodavatelů a výsledek hodnocení nabídek, ze kterého je patrné pořadí nabídek

Zadání propojené osobě ╌ Osoba blízká dle §116 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník ╌ Ekonomicky propojená osoba (spojenec či partner) dle definice MSP ╌ Vyžaduje zpracování znaleckého posudku ╌ Posudek zpracuje žadatel na své náklady a předkládá jej k Žádosti o platbu ╌ Pozor na nákupy dlouhodobého nehmotného majetku ╌ Nákupy dlohuhodobého nehmotného majetku musí probíhat od třetích osob s odvoláním na nařízení EK 139/2004 – uvedeno ve Výzvách.

Rušení VŘ ╌ Poměrně komplikované – zákonné důvody (§84) ╌ Ve vyhlášení je vhodné vyhradit si právo odmítnout všechny předložené nabídky

Navyšování ceny ╌ V dřívějších PpVD bylo možné v krajních případech při splnění určitých podmínek ╌ Nová PpVD navýšení ceny neumožňují ╌ Navýšení ceny nad cenu vysoutěženou je nezpůsobilý výdaj

Archivace ╌ Pečlivá dokumentace celého VŘ ╌ Podstatné zejména pro kontrolu ╌ Dokumentace se předkládá v češtině ╌ Od se ke kontrole nepředkládají všechny nabídky, ale pouze nabídka vítězná

Plánované změny ╌ Nová verze PpVD připravována na spolu s Pokyny pro realizaci VŘ ╌ Návrat problematiky výhradních dodavatelů ╌ Podrobná formální úprava rušení VŘ – namísto odvolání na §84 ZoVZ ╌ Rozšíření povinného obsahu ZD ╌ Stanovení povinných náležitostí Oznámení o zahájení VŘ ╌ Zrušení možnosti poskytovat ZD zkráceně (18/28/48 dnů) ╌ Upřesnění náležitostí Zprávy z VŘ ╌ Povinnost vkládat dokumentaci k VŘ do eA

Výběr dodavatele Na co upozornit? ╌ Dodržování základních principů – transparentnost, nediskriminace, objektivnost ╌ Není možné uvádět ve VŘ konkrétní názvy, obchodní značky aj. je nutná pouze obecná specifikace (název leze uvést pouze výjimečně pokud obecná specifikace není dostačující) ╌ Předložení zprávy z VŘ po vyhodnocení nabídek do eAccount ╌ Ve smlouvě s dodavatelem musí být uvedena povinnost o spolupůsobení při finanční kontrole ╌ Není možné účelově dělit zakázku ╌ Správné stanovení předpokládané hodnoty zakázky ╌ Správné stanovení hodnotících kritérií ╌ Posuzování pouze VHODNÝCH nabídek ╌ Dodržování lhůt pro předkládání nabídek ╌ Pozor na navýšení ceny zakázky

Dotazy

Děkuji za pozornost Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest je příspěvkovou organizací Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. © Copyright, CzechInvest Všechna práva vyhrazena Děkuji za pozornost! Kontakt: