Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Ministerstvo financí ČR Odbor 54 – Ekonomické informace
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Nakládání s nemovitým majetkem v podmínkách veřejných výzkumných institucí Porada předsedů a místopředsedů dozorčích rad Praha 25. dubna 2007.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
METODICKÉ PRVKY ÚČETNICTVÍ
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
Vykonavatelé majetkových práv obcí a krajů
Odbor 28 - Účetnictví a audit Rámec základních legislativních změn Ministerstvo financí Odbor Účetnictví a audit Praha,
 zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů  zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (rozpočtová pravidla),
ÚČETNICTVÍ STÁTU: ÚČETNÍ REFORMA V OBLASTI VEŘEJNÝCH FINANCÍ
Sekce 05 - Odbor Účetnictví a audit
Přednáška č. 1 Základy účetnictví.
◦ Legislativa a změny po Evidence objektů ENO, Evidence objektů ENO, - změny v aktuální verzi - rekapitulace postupů Evidence objektů ENO Evidence.
Hospodaření II katedra FISCUS. MAJETEK Soubor věcí a práv, která jsou v právoplatném držení jedné nebo více osob Úprava majetku vyplývá ze Stanov Junáka.
inventarizace majetku a závazků
Úvod do účetnictví.
Vládní neziskové organizace
Oceňování lesa jako biologických aktiv (IAS 41) a začlenění jejich hodnoty do finančního účetnictví.
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
01.14 Inventarizace majetku
Jednoduché účetnictví
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická.
PRÁVNÍ ÚPRAVA ÚČETNICTVÍ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Jitka Honková, Ing. Martina Palyzová a Ing. Marek Štencel.
Účetnictví pro ÚSC, PO a OSS
VYBRANÉ POSTUPY ÚČTOVÁNÍ ÚSC (2)
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
Účetnictví ÚSC do roku 2009 NENÍ SOUČÁSTÍ ZKOUŠKY !!! Účetnictví a rozbory ve veřejné správě.
Úvod k účetnictví ÚSC.
Pracovní schůzka s ekonomy PO v roce 2014 I nventarizační zpráva a upozornění na zjištěné nedostatky z kontroly hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření.
Pracovní schůzka s ekonomy PO Inventarizace v roce 2013 (periodická k rozvahovému dni) 18. prosinec 2013.
Porada ÚSC a DSO Olomouckého kraje Účetnictví a výkaznictví.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Tematické následné veřejnosprávní kontroly hospodaření příspěvkových organizací – majetek, inventarizace.
Porada ředitelů a ekonomů příspěvkových organizací v sociální oblasti Téma: Reforma veřejných financí.
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
PRACOVNÍ SCHŮZKA EKONOMŮ NEŠKOLSKÝCH PŘÍSPĚVKOVÝCH ORGANIZACÍ Odbor ekonomický Krajského úřadu Jihomoravského kraje.
Nedostatky zjišťované při kontrolách Ing. Michal Obrusník Mgr. Zuzana Punčochářová.
Odpisování dlouhodobého majetku od ČÚS č. 708 Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Dlouhodobý majetek u příspěvkových organizací.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Pracovní schůzka ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Inventarizace majetku a závazků
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2016
SH ČMS účetní závěrka 2016 Metodický pokyn č. 4/2016.
Porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací JMK
Kapitola 3 směrnice 36/INA-VOK Zásad vztahů Změny navrhované OE
Inventarizace a odpisování
Financování a účetnictví základních škol
Bankovní účetnictví Nehmotný a hmotný majetek, zásoby
Odbor ekonomický Krajského úřadu Jihomoravského kraje
PBSNPB2: Účetnictví a zdanění neziskových organizací Fundraising Ekonomické řízení neziskových organizací Jakub Pejcal Centrum.
SCHVALOVÁNÍ ÚČETNÍCH ZÁVĚREK
6 KONTROLA. Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení příspěvkových organizací.
Finanční účetnictví RADNICE
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Účetnictví, inventarizace, dotace a rozpočty u p.o. v roce 2018
Výtah nálezů z kontrolních protokolů
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Inventarizace majetku a závazků
Porada ÚSC a DSO Olomouckého kraje
Inventarizace v roce prosinec 2018
Poznatky z veřejnosprávních kontrol u příspěvkových organizací
Místní rozpočtové jednotky
Odbor ekonomický KÚPK Ing. Karel Hladký.
Obsah veřejných rozpočtů III
Účtování zásob (zboží, výrobků, materiálů, ….); Inventarizace
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –

Související předpisy zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení) zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole vyhláška č. 410/2009 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro některé vybrané účetní jednotky České účetní standardy pro některé vybrané účetní jednotky, které vedou účetnictví podle vyhlášky č. 410/2009 Sb. zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů vyhláška č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků interní směrnice 36/INA-VOK Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení příspěvkových organizací zřizovací listina 2

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem 3 Opětovné uzavírání smluv o nájmu nebytových prostor bez předchozího souhlasu zřizovatele –organizace nepostupovala v souladu s ustanovením Čl. VI. odst. 4 Zřizovací listiny –bez souhlasu zřizovatele: –smlouvy do 1 roku, prodloužení max. o další rok, se stejným subjektem opětovně pouze 1x

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem 4 Pozdní účtování o zařazení pořizované investice do užívání –okamžik uvedení do stavu způsobilého k užívání je definován v § 14 odst. 11 vyhlášky č. 410/2009 Sb. –při investiční výstavbě je tímto okamžikem vydání kolaudačního rozhodnutí (zápis do KN má pouze informativní charakter, nemá vliv na účtování o zařazení majetku do užívání, ČÚS č. 701 bod 6.4 vklad do KN pouze při převodu vlastnictví)

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem Rozdíl mezi výší dotace na investice uvedenou v tabulce Přehled o tvorbě a čerpání peněžních fondů (příloha č. 14 směrnice 36 INA-VOK) a výší dotace na investice schválenou ZJMK 5

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem Nesprávné zaúčtování jiného drobného dlouhodobého hmotného majetku –postup účtování není v souladu s § 49 písm. b) vyhlášky č. 410/2009 Sb. –o jiném drobném dlouhodobém hmotném majetku s dobou použitelnosti delší než 1 rok se účtuje na podrozvahovém účtu 902 (ne na účet 111, 112) 6

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem Plán inventur neobsahuje seznamy inventurních soupisů a dodatečných inventurních soupisů –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s § 5 odst. 3 vyhlášky č. 270/2010 Sb. –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s bodem směrnice 36/INA-VOK 7

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem V inventarizační zprávě chybí seznam všech inventurních soupisů, dodatečných inventurních soupisů, inventurních zápisů a inventurních závěrů –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s § 2 písm. e) vyhlášky č. 270/2010 Sb. –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s bodem směrnice 36/INA-VOK 8

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem Inventarizace účtů neobsahuje podpisový záznam osoby odpovědné za provedení inventarizace (nejméně dvoučlenné inventarizační komise) –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s § 4 odst. 4 vyhlášky č. 270/2010 Sb. –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s bodem směrnice 36/INA-VOK 9

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem U inventury účtu 321 dodavatelé není uvedena splatnost faktur, u inventury majetkových účtů nejsou v inventurních soupisech uvedena data pořízení majetku –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s § 30 odst. 7 zákona č. 563/1991 Sb. 10

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem U inventury podrozvahových účtů 901 a 902 bylo uvedeno, že nepodléhají inventarizaci –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s § 30 odst. 12 zákona č. 563/1991 Sb. –organizace neprovedla inventarizaci v souladu s bodem směrnice 36/INA-VOK 11

Hospodaření příspěvkové organizace s majetkem Konkrétní postup při provádění inventarizace majetku a závazků upraví organizace svým vnitřním předpisem 12

Hospodaření příspěvkové organizace s peněžními prostředky Ve směrnici k fondovému hospodaření je uveden zákon č. 218/2000 Sb. –v rozporu s § 1 písm. d) zákona č. 218/2000 Sb. (organizační složky státu, příspěvkové organizace zřízené organizačními složkami státu) –v rozporu se Zřizovací listinou, která byla vydaná v souladu s ustanovením § 14, § 35 odst. 2 písm. j) zákona č. 129/2000 Sb. a ustanovením § 27 zákona č. 250/2000 Sb. 13

Hospodaření příspěvkové organizace s peněžními prostředky Ve směrnici k fondovému hospodaření je uvedeno, že organizace tvoří ostatní fondy –organizace v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. a zákonem č. 250/2000 Sb., hospodaří s následujícími fondy: –Fond odměn –Fond kulturních a sociálních potřeb –Fond rezervní ze zlepšeného výsledku hospodaření –Fond rezervní z ostatních titulů –Fond investiční 14

Nastavení a fungování kontrolních mechanismů V podpisovém vzoru směrnice k finanční kontrole je uvedeno sloučení všech tří funkcí - správce rozpočtu, hlavní účetní a příkazce operace –dle § 26 odst. 3 zákona č. 320/2001 Sb. je přípustné sloučení funkcí správce rozpočtu a hlavní účetní 15

Nastavení a fungování kontrolních mechanismů 16 Nesprávná evidence svěřeného majetku –organizace v souladu s § 27 odst. 3 zákona č. 250/2000 Sb. hospodaří se svěřeným majetkem v rozsahu stanoveném zřizovací listinou (Čl. V.) –majetek ve vlastnictví zřizovatele předaný příspěvkové organizaci k hospodaření jednoznačně věcně identifikovat (u pozemků včetně výměry a parcelního čísla) v souladu se skutečností a výpisem z KN

Doporučujeme dát interní směrnice do souladu s platnou legislativou 17

Děkuji Vám za pozornost Ing. Renata Čermáková Tel