Délka Délka jako fyzikální veličina. Fyzikální veličina základní –p–přímo měřitelná k měření délek (velikostí) těles k porovnávání délek (velikostí) těles.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Advertisements

Převody jednotek Jednotky délky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_069.MAT.01 Hospodářské výpočty 1 – Převody jednotek.
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Měření délky LC.
Měření délky pevného tělesa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Technologie – Měření a orýsování
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Obsah geometrických útvarů
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Výroba špalíku na broušení
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
Hmotnost jako fyzikální veličina Převody hmotnostních jednotek
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Astronomické jednotky délky
Převody délkových jednotek
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
zpracovaný v rámci projektu
Měření délky.
VLASTNOSTI LÁTEK I délka, hmotnost.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pythagorova věta – příklady
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Délka jedna z nejstarších fyzikálních veličin již v roce 1792 stanoven jednotkou délky metr jako desetimiliontina vzdálenosti od severního pólu k rovníku.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

Délka Délka jako fyzikální veličina

Fyzikální veličina základní –p–přímo měřitelná k měření délek (velikostí) těles k porovnávání délek (velikostí) těles k měření vzdáleností k porovnávání vzdáleností

Značení délky délka má značku z matematiky ve fyzice nejčastěji písmenky d, l a s a b a b c

Základní jednotka velký chaos v jednotkách –p–palec, stopa, loket, míle, námořní míle pěst, yard aj. ustanovena základní jednotka metr –S–Si jednotka (zkratka z francouzského Le Système International d'Unités) –z–značíme m – metr je délka dráhy, kterou urazí světlo ve vakuu za sekundy

Násobné a dílčí jednotky násobky a díly základní jednotky metru kilometr – km decimetr – dm centimetr – cm milimetr – mm mikrometr -  m

Předpony základních jednotek k – kilo = číselně vyjádřeno jako (tisíc) – 1 km = 1×1 000 m = m d – deci = číselně vyjádřeno jako 0,1 (desetina) – 1 dm = 1×0,1 m = 0,1 m c – centi = číselně vyjádřeno jako 0,01 (setina) – 1 cm = 1×0,01 m = 0,01 m m – mili = číselně vyjádřeno jako 0,001 (tisícina) – 1 mm = 1×0,001 m = 0,001 m

Délková měřidla pravítko –r–různé materiály, velikosti a tvary –s–stupnice v různých jednotkách skládací metr krejčovský metr

šuplera –p–posuvné měřítko mikrometrický šroub

Shrnutí k zapamatování Název fyzikální veličiny Značka fyzikální veličiny Název hlavní jednotka Značka hlavní jednotky Měřidlo Názvy násobných a dílčích jednotek Značky násobných a dílčích jednotek délka d, l, s metrm pravítko kilometr km skládací metr decimetr dm krejčovský metr centimetr cm šuplera (posuvné měřítko) milimetr mm mikrometri cký šroub mikrometr mm

Shrnutí k zapamatování k – kilo = číselně vyjádřeno jako (tisíc) – 1 km = 1×1 000 m = m d – deci = číselně vyjádřeno jako 0,1 (desetina) – 1 dm = 1×0,1 m = 0,1 m c – centi = číselně vyjádřeno jako 0,01 (setina) – 1 cm = 1×0,01 m = 0,01 m m – mili = číselně vyjádřeno jako 0,001 (tisícina) – 1 mm = 1×0,001 m = 0,001 m

Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Délka Téma:Délka jako fyzikální veličina Anotace:Prezentace je zaměřena na definování základní veličiny “délka“, seznámení s měřidly a jednotkami délky a definování předpon pro násobné a dílčí jednotky. Očekávaný výstup:Značí délku, používá jednotky, pojmenovává měřidla. Druh učebního materiálu:Prezentace Autor:Ing. Pavel Broža Jazyk:Čeština Cílová skupina:Žák Stupeň a typ vzdělání:Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník:6. Datum vytvoření: