AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce13. 2. 2012 Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Advertisements

Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Měření délky LC.
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Měření fyzikální veličiny
Opakované měření délky
Přesnost a chyby měření
Název úlohy: 1.1 Délka.
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
POHYB TĚLESA I (sekunda) FY – Sekunda Yveta Ančincová F – Sekunda
Měření fyzikálních veličin
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měříme délku s různou přesností
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník7. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaPohyb tělesa Název výukového.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrický obvod Název.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrický obvod Název.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_PreJa17 Anotace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Fyzika hrou-opakování I.
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Fyzika hrou-opakování I.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Měření délky.
Přesnost a chyby měření
Transkript prezentace:

AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření Název výukového materiáluDélka IdentifikátorVY_32_INOVACE_PreJa11 Anotace Prezentace určená ke shrnutí učiva o délce, k opakováni učiva.

DÉLKA

Délka Patří mezi základní fyzikální veličiny Označujeme ji zpravidla d,l Určuje rozměry těles, případně vzdálenosti mezi tělesy

Jednotky délky Základní jednotkou je metr, značka m. Původně stanovena z rozměrů Země jako jedna desetimilióntina délky kvadrantu. Dnes je metr odvozen od rychlosti světla ve vakuu.

1 metr Je vzdálenost mezi dvěma základními ryskami na mezinárodním metru zhotoveného ze slitiny dvou kovů platina a iridia, s průřezem písmene x. Je umístěn v Mezinárodním ústavu pro míry a váhy v Sévres u Paříže.

Měření délky K měření délky používáme délková měřidla např. pravítko, pásmo, posuvné měřidlo, mikrometr, skládací metr, krejčovská metr, pásmo, svinovací metr.

Při měření délky postupujeme: Zvolíme správné měřidlo. Na začátek měřeného úseku přiložíme nulu. Měřidlo pokládáme podél měřené strany. Zjistíme, jakému údaji na stupnici odpovídá konec měřeného úseku. Čteme kolmo. Přečteme na stupnici nejbližší dílek, ten odpovídá změřené velikosti.

Chyby měření Každé měření fyzikální veličiny je zatíženo chybou. Chyby můžeme rozdělit do tří skupin: Chyby způsobené samotným tělesem. Chyby způsobené měřidlem. Chyby způsobené člověkem. Odchylka měření – polovina nejmenšího dílku použitého měřidla.

Opakované měření délky Abychom určili délku co nejpřesněji, opakujeme měření délky vícekrát např. pětkrát. Naměřené délky sečteme a vypočítáme z nich aritmetický průměr (tzn. součet dělíme počtem měření). Př. Měření krabičky Délka krabičky je 327 mm.

Použité materiály: Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, SPN Praha 1981 Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, Nakladatelství Prometheus, spol. s. r. o Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2004 Obrázky – conveter.cz – mez. Metr miguelfoto.eu – ústav pro míry a váhy