MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápis do 1. třídy ZŠ Slovanka
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Tato prezentace ve stručnosti představuje základní etapy lidského vývoje od početí do stáří. Je doplněním nebo shrnutím výkladu učitele. V krátkých aktivitách.
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Sexuální výchova.
Mladší školní věk Škola:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Mladší školní období.
OBDOBÍ DOSPÍVÁNÍ.
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
DĚTI S NADÁNÍM. NADÁNÍ  pohybové (sportovní, taneční),  umělecké (hudební, výtvarné, literárně-dramatické),  praktické (manuální, sociální),  intelektové.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Příčiny SPU.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Člověk a dospívání Petr Machala.
Adolescence Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov31 Autor Mgr.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
doc.H.Provazníková Ústav zdraví dětí a mládeže
Základní charakteristika
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
ETAPY LIDSKÉHO VÝVOJE. Prenatální období Od početí do porodu Prudký tělesný vývoj Interakce s vnějším světem.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Co je to osobnost?. Osobnost člověka je uspořádaný systém psychických a fyziologických funkcí jedince, které jsou v neustálé interakci s prostředím.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Ontogeneze motorických schopností Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
psychologie osobnosti – vztahově-postojové složky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Obecná a vývojová psychologie Přednáška
Dospívání VY_32_INOVACE_12_36.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Vývoj člověka Ontogeneze.
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Psychologie adolescentů
Období dospívání Andrea Ječmenová 2012.
Psychologie adolescentů
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Dospívání - puberta Období, ve kterém se tělo dítěte mění na dospělého člověka schopného se rozmnožovat.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A

období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických pojmů hodnota peněz pojem času rozvoj logického myšlení čtení diskutování Vývojový úkol: snaživá píle (schopnost zvládat i věci, které mě nebaví, být oceněn a respektován)

Motorické změny pohyby – stále rychlejší a jistější růst svalové síly (chlapci) koordinace pohybu rozvoj jemné motoriky – vstup do školy – psaní, kreslení

Smyslové vnímání organizovanější, systematičtější postup od obecného k analytickému narůstá rozsah a stálost pozornosti více činností ve stejnou dobu eidetismus = vizuální představy slovní zásoba – rozvoj paměti, myšlení

Myšlení (kognitivní vývoj) schopnost jednoduchých logických operací lepší uvažování v čase i v prostoru blízkost/vzdálenost, co je včera, dnes a zítra Intelekt inteligence – inteligenční testy

Sociální vývoj interakce s vrstevníky morálka dítě se stává autonomní zpevnění sociálních norem a hodnot hodnocení není jen dvojího typu – přihlížení k motivům činů morální zásady a hodnoty – po zbytek života osvojování sociálních rolí – žák - kamarád - dívka, chlapec - „šašek“ - „pětkař“ - „ten, co všechno umí“

OBDOBÍ PUBESCENCE

období 11 – 15 let Tělesný vývoj změna tělesného vzhledu prudký růst výšky, hmotnosti období pohlavního dospívání přísné sledování a kritika vzhledu Vývojový úkol: identita

Sexuální vývoj dívky – první menstruace chlapci – první poluce urychlení tělesného dospívání – sekulární akcelerace

myšlení -inteligence dospívá k formální logice - formálně – abstraktně „Feso je Heso a každý Heso žere trávu“ rozvoj slovní zásoby zvýšení objemu znalostí a dovedností lepší schopnost soustředění i kapacita paměti vnímání - na úrovni dospělého člověka představivost – bouřlivá - „bdělé snění“ Psychický vývoj

Sociální vývoj tendence k osamostatnění od rodiny revolta vůči autoritám včetně rodičům párové přátelství – větší důvěra první lásky, první schůzky, letmé doteky přebírání nežádoucích forem „dospělého“ chování např. kouření, pití alkoholu, hazardní hry, vulgární řeč

Citový vývoj city – velká intenzita a živost výkyvy nálad emoční labilita vyšší sebekontrola než dítě mladšího školního věku (např. zvládnutí bolesti)

Zdroje DOLEŽALOVÁ, Ladislava - VLKOVÁ,Marie. Občanský a společenskovědní základ - právo. Kralice na Hané: Computer Media s. r. o., 2010, 72 s. ŘÍČAN, Pavel. Psychologie - příručka pro studenty. Praha. Portál, 2008, 296 s. Psychologická charakteristika pubescence a adolescence. Pro sestry [online]. [cit ]. Dostupné z: arakteristika_pubescence_a_adolescence arakteristika_pubescence_a_adolescence