Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRACOVNÍ PRÁVO ODPOVĚDOST ZAMĚSTNAVATELE ZA ŠKODU NP2.
Advertisements

Odborný lesní hospodář Modul 8 - HÚL 4 Odborný lesní hospodář Hospodaření v lesích je vlastník lesa povinen zajišťovat v součinnosti s odborným lesním.
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Legislativa ochrany přírody v ČR a EU Přednáška č.9/ Vlastnické právo a ochrana přírody podle českého práva BOZO, ZF JU v Českých Budějovicích.
Nástroje územního plánování
XI. Celostátní finanční konference „Majetek jako základ fungování měst a obcí“ Oceňování majetku – vybrané aspekty ve vztahu k obcím a městům Ing. Vlasta.
JUDr. Marek Starý, Ph.D. Praha, 2011
Výpočet výše újmy nebo škody způsobené na lesích
Ochrana zemědělského půdního fondu
Právo na informace Tereza Danielisová,
Legislativní ochrana velkých šelem v ČR
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část Právnická fakulta MU Brno říjen 2011 zpracoval: Petr Průcha.
Finanční a rozpočtové právo Přednáška č. 11 Daň z nemovitostí.
Právní úprava ochrany lesa
NATURA 2000 Právní rámec v ČR Prameny právní úpravy Část čtvrtá zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění Vloženo.
Systém kontrolní činnosti SEI
Právní režim ochrany přírody a krajiny
Oceňování lesa jako biologických aktiv (IAS 41) a začlenění jejich hodnoty do finančního účetnictví.
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
OCEŇOVÁNÍ LESA Vlastnictví a vyvlastnění Jiří Matějíček Listopad 2014.
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Životní prostředí jako veřejný statek
Ústavní základy ochrany životního prostředí JUDr. Veronika Tomoszková, Ph.D.
Návrh znění pracovní smlouvy. Pracovní smlouva uzavřena v souladu s ustanovením § 33 zákona č. 262/2007 Sb., zákoníku práce ve znění pozdějších předpisů.
Příklady do seminářů Právní vztahy k nemovitostem konaných dne 30/ v době 8.00 – 11.05, uč. č. 214, sem. sk. 2 JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Hospodaření s majetkem obcí a krajů. Úvodem právní úprava obsažená v OZř a KZř je velmi kusá široký prostor pro uplatnění obecných předpisů (občanský.
Pozemkové právo – pojem, principy a systém, objekt a subjekty pozemkově- právních vztahů, metoda právní regulace JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Odpovědnost v právu životního prostředí
Ústavní základy ochrany životního prostředí JUDr. Veronika Vlčková.
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Seminář č. 3 – PŽP II Právní režim ochrany půdy a lesa JUDr. Jana Tkáčiková, PhD.
Právní režim pozemků a ochrana přírody a krajiny
Ústavní základy ochrany životního prostředí JUDr. Veronika Tomoszková, Ph.D.
Ochrana půdy a lesa.
KURZ OCEŇOVÁNÍ LESA Vlastnictví a vyvlastnění Jiří Matějíček duben 2014.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
KURZ OCEŇOVÁNÍ LESA Vlastnictví a vyvlastnění Jiří Matějíček duben 2014.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Pozemkové úpravy nástroj pro obnovu a ochranu krajiny.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č. 115/2000 Sb. Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková.
§ 180i Doklad o cestovním zdravotním pojištění při pobytu do 90 dnů (1) Požadavky na cestovní zdravotní pojištění stanoví přímo použitelný právní předpis.
Proces komitologie Mgr. Ondřej Veselský Ředitel odboru Evropské unie a mezinárodního práva Ministerstvo vnitra.
TRESTNÉ ČINY PROTI ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Výpočet náhrad za újmy omezením lesního hospodaření pomocí SW SKOL
Zelená nafta Seminář k novele zákona o spotřebních daních
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Novela zákona o místních poplatcích
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
Natura 2000 PŽP Podzim 2009.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Ochrana lesa.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č
Právní režim ochrany přírody a krajiny
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Právní problematika břehových porostů
4. Nemovitosti (stavby, byty, nebytové prostory, pozemky a trvalé porosty), jejichž cena je plně nebo částečně hrazena ze státního rozpočtu, státního fondu.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Program na podporu lesních ekosystémů
Transkript prezentace:

Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny

§ 58 (1992) Základní povinnosti Každý je povinen při užívání přírody a krajiny strpět omezení vyplývající z tohoto zákona. _______________ Poznámka: Náhradou se tento § nezabývá

LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD (jako ústavní zákon č. 23/1991 Sb.) (3) Vlastnictví zavazuje. Nesmí být zneužito na újmu práv druhých anebo v rozporu se zákonem chráněnými obecními zájmy. Jeho výkon nesmí poškozovat lidské zdraví, přírodu a životní prostředí nad míru stanovenou zákonem. Vyvlastnění nebo nucené omezení vlastnického práva je možné ve veřejném zájmu, a to na základě zákona a za náhradu. Dřívější rozpor v zákoně č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.

§ 49 (1992) (3) Za běžné obhospodařování se nepovažují zásahy, při kterých může dojít ke změně hydrologických půdních poměrů, půdního povrchu či chemických vlastností prostředí, kromě zásahů při obvyklém hospodaření v lesích podle platného lesního hospodářského plánu.

Zákon č. 218/2004 Sb., kterým se mění zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů

§ 58 Náhrada za ztížení zemědělského nebo lesního hospodaření (1) Ochrana přírody a krajiny je veřejným zájmem. Každý je povinen při užívání přírody a krajiny strpět omezení vyplývající z tohoto zákona.

§ 58 (2004) Náhrada za ztížení zemědělského nebo lesního hospodaření (2) Pokud vlastníku zemědělské půdy nebo lesního pozemku nebo rybníka s chovem ryb nebo vodní drůbeže nebo nájemci, který tyto pozemky oprávněně užívá, vznikne nebo trvá v důsledku omezení vyplývajících z části třetí až páté tohoto zákona včetně prováděcích právních předpisů nebo rozhodnutí vydaného na jejich základě újma, má nárok na její finanční náhradu. ….. též v případě, že mu vznikne nebo trvá újma v důsledku omezení vyplývajícího z rozhodnutí, závazného stanoviska nebo souhlasu vydaného podle tohoto zákona.

§ 58 (2004) Náhrada za ztížení zemědělského nebo lesního hospodaření (3) Nárok na finanční náhradu zaniká, pokud uplatnění nároku nebylo příslušnému orgánu ochrany přírody doručeno do 3 měsíců od skončení kalendářního roku, v němž újma vznikla nebo trvala.

§ 58 (2004) Náhrada za ztížení zemědělského nebo lesního hospodaření (6) Ministerstvo životního prostředí společně s Ministerstvem zemědělství stanoví prováděcím právním předpisem podmínky poskytování finanční náhrady, vzor uplatnění nároku, jeho náležitosti a způsob určení výše náhrady v případech, kdy není stanoven zvláštním právní předpisem 21e). Celková výše náhrady podle odstavce 2 nesmí přesáhnout částku, která je rozdílem mezi situací při uplatnění omezení podle odstavce 2 a situací, kdy by tato omezení nebyla uplatněna. Ve smlouvě podle § 39 nebo 45 c lze finanční náhradu upravit odchylně; finanční náhrada však nemůže být vyšší, než umožňuje prováděcí právní předpis. _________ 21e) Například vyhláška č. 55/1999 Sb., o způsobu výpočtu výše újmy nebo škody způsobené na lesích

§ 61 (2004) (3) Jeskyně nejsou součástí pozemku a nejsou předmětem vlastnictví.

Zákon č. 115/2000 Sb., o poskytování náhrad škod způsobených vybranými zvláště chráněnými živočichy

§ 3 Vybraní živočichové a)bobr evropský b)vydra říční kormorán velký Poznámka: Od již není kormorán na seznamu zvláště chráněných živočichů, aby se stát zbavil povinnosti hradit stále narůstající škody c)los evropský d)medvěd hnědý e)rys ostrovid f)vlk

§ 7 Rozsah náhrady škody (3) Způsob výpočtu výše škody ve smyslu tohoto zákona na vymezených domestikovaných zvířatech, psech sloužících k jejich hlídání, rybách, včelstvech a včelařském zařízení, nesklizených polních plodinách nebo lesních porostech stanoví Ministerstvo životního prostředí vyhláškou.

Uplatnění nároku na náhradu škody § 8 (3) Žádost o poskytnutí náhrady škody poškozený předloží příslušnému orgánu, jde-li o škodu na d) nesklizených polních plodinách nebo lesních porostech do 15 dnů ode dne, kdy se poškozený o škodě dozvěděl, nejpozději však do 6 měsíců ode dne, kdy ke škodě došlo. (5) Ne-li žádost poškozeného o poskytnutí náhrady škody předložena příslušnému orgánu ve lhůtách uvedených v odstavci 3, nárok na náhradu škody podle tohoto zákona zaniká.

Vyhláška č. 360/2000 Sb., o stanovení způsobu výpočtu výše náhrady způsobené vybranými zvláště chráněnými živočichy na vymezených domestikovaných zvířatech, psech sloužících k jejich hlídání, rybách, včelstvech, včelařském zařízení, nesklizených polních plodinách a na lesních porostech.

§ 3 Způsob výpočtu výše náhrady škody způsobené na lesních porostech Výše náhrady škody se stanoví podle zvláštního právního předpisu 1) _____________ 1) Vyhláška č. 55/1999 Sb.