Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 / Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
• N ě mecký ekonom a myslitel • P ř edch ů dce marginalismu • Autor tzv. Gossenových zákon ů z roku 1854.
Advertisements

Základní škola Krátká 676 v Klášterci nad Oh ř í ud ě luje DIPLOM Jan ě Zr ů stkové za 1. místo ve školním kole Olympiády z č eského jazyka Mgr. Jana Dimunová.
POHYB CO JE VLASTN Ě POHYB A JAKÉ MÁ VLASTNOSTI. CO JE TEDY VLASTNĚ POHYB?  POHYB JE D Ě J, P Ř I KTERÉM T Ě LESO M Ě NÍ SVOJI POLOHU V ŮČ I JINÉMU T.
Hrad Chenonceau, mistrovské dílo francouzské renesance, je známý pro nádhernou polohu na ř ece Cher. Tento nádherný hrad z šestnáctého století je.
Mgr. Michal Oblouk PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ. PŘÍMÁ ŘEČ reprodukuje to, co n ě kdo ř ekl nebo si myslel, p ř ímo, doslova obsahuje č asto oslovení osoby, ke.
Kamenická Stráň.
Sluneční elektrárna Získávání energie ze slunečního záření patří z pohledu životního prostředí mezi nejšetrnější způsoby. V poslední době se těší značné.
ALKO JÓGA PRAVIDELNÝM PROCVIČOVÁNÍM DOVEDETE PROVEDENÍ JEDNOTLIVÝCH POZIC K DOKONALOSTI.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Milan Bu ř i č 18.listopadu  Pokud se do po č íta č e dostane škodlivý kód, m ůž e vykonat n ě kterou z t ě chto č inností: Ovládnutí po č íta.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
Pro č práv ě hotelový porcelán?. N ě co málo o G. Benedikt G. Benedikt je č eská porcelánka, kterou vlastní č eský majitel, její historie se za č ala.
DEX (alias Alf) … aneb má cesta z útulku Kralupy nad Vltavou do nového domova.
Automatická presentace se zvukem
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Skoro denn ě dostávám od svých p ř átel maily. Jsou rozli č né. N ě které krati č ké, jen tak pro informaci, nebo upozorn ě ní, ale také n ě které,
Chci vám ř íci - DĚKUJI ! Za všechny ty v ě ci, o které jsem sice nikdy nežádal,
Vyrobilo centrum pro katechezi samota, - bezradnost, - neví s kým bojuje, - neví proti č emu bojuje, - neví, jak má bojovat, - neví, co je jeho.
ˇ (H2O).  Voda je velmi č astým nám ě tem v um ě ní. Vyskytuje se tém ěř ve všech um ě leckých sférách….a ť u ž se jedná o fotografii, obrazy, hudbu.
 Typický osobní po č íta č m ůž eme rozd ě lit na t ř i č ásti:  Po č íta č ová sk ř í ň  Monitor  Další vstupn ě -výstupní za ř ízení (klávesnice,
Svobodní zednáři.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
České země, sochařství, malířství
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KERAMICKÉ SUROVINY A MATERIÁLY.
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
Impresionismus.
Ač byli původně umělci sdružení v hnutí Fluxus považováni za mezinárodní sdružení vtipálků, dnes se těší statutu radikálních vizionářů, kteří se snaží.
Persistence paměti.  11.kv ě tna ledna 1989  špan ě lský malí ř, který se proslavil svými surrealistickými(um ě lecký sm ě r, který usiluje.
Moderní a současná architektura Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_17 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název.
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_16 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Pavel Kohout Název sady: Č eský jazyk 9. ro č ník Č íslo projektu:
PhDr. Pavel Be ň o Tel nebo
-Slune č ní soustava je pojmenována podle SLUNCE -Soustavu tvo ř í 8 planet, více ne ž 3 trpasli č í planety, p ř es 150 m ě síc ů a další menší t ě lesa.
M. Borovská, B. Máslová Romulus, Remus a vl č ice.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1102_STAVEBNÍ SP. Téma: Pojem F. G._ Stavební spořitelny Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Hudební výchova – 8. ro č ník TÉMA: Rock.
Atmosféra.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
ICT Financováno z prost ř edk ů ESF a státního rozpo č tu Č R.
Ikona je okno do jiného světa, dimenze, která nás přesahuje, jednoduše řečeno okno do nebe. Nechává nás nahlédnout do svého tajemství a zároveň skrze ni.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Č íslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Portrét podle Jan van Eycka
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Prezentace – výklad učiva
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Velikonoce Výtvarná inspirace….
KUBISMUS Metelková Surov.
Funkční styly Funkční styl je způsob cíleného výběru
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Malířské experimenty Leonarda da Vinci
Křivonosková Kateřina
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Radikálně barokní architektura
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
SOCHAŘSTVÍ 2. KLASICKÉ OBDOBÍ 4. st. př. n. l.
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Transkript prezentace:

Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava

 Narozen ve Špan ě lsku  Ž il v Barcelon ě  V 16 letech dokonale zvládl akademickou malbu  V 18 odchází do Pa ř í ž e  Pro ž ívá t ěž ké za č átky (modré a r ůž ové období)  Kolem roku 1908 se stává v ů d č í postavou kubismu

 Picasso je z podstaty ž ivo č išným a bezprost ř edním typem osobnosti  V ž dy citliv ě reaguje na zm ě nu pocit ů a dobovou atmosféru  Č asto radikáln ě m ě ní styl  Experimentuje s formou  Díky tomuto p ř ístupu je zosobn ě ním princip ů moderny

 Velmi dob ř e zná tvorbu starých mistr ů. Neustále se k nim formou rafinovaných citací vrací a p ř etavuje je do svých d ě l  Jeho experimentální období vrcholí ve 30. letech – obraz Guernica  Tady n ě kde se jeho tvorba za č íná stávat „postmoderní“

 Všechny nové výtvarné sv ě ty, které za sv ů j ž ivot objevil, se zde za č nou potkávat.  Picasso zb ě sile recykluje formy a č asto tak č iní v prostoru klasických malí ř ských d ě l  Je to dokonalá symfonie tvar ů, zá ř ivých barev a struktury tah ů št ě tce

„V moderním malí ř ství se ka ž dý tah št ě tce stal precizní prací“

 Picasso nám celým svým dílem sd ě luje, ž e podstatou um ě lecké tvorby je vizuáln ě zformulovat problém – u č init ho z ř etelným.  A p ř itom absolutn ě nezále ž í na tom, jakých prost ř edk ů bylo u ž ito.

 Ruhrberg, K. (ed.) a kol., Um ě ní 20. Století: malí ř ství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha, Slovart  Foster, H. (ed.) a kol., Um ě ní po roce Praha, Slovart  Grosenickova, U. (ed.), Kubismus. Praha, Slovart 2005.