Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Říjen 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

ŠKOLA NA PŘELOMU 17. A 18. STOLETÍ JAN AMOS KOMENSKÝ
Rudolf II. rudolfínská doba rudolfínská Praha.
Baroko v Čechách Dobové pozadí
JAN AMOS KOMENSKÝ VY_08_Vla4_68p
České stavovské povstání
Identifikátor materiálu: EU
České země za třicetileté války
Baroko v českých zemích
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nejvýznamnější představitel historické prózy 19.století
1/ České stavovské povstání
České země od nástupu Habsburků po třicetiletou válku
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Habsburská monarchie za Metternicha
Bitva na Bílé hoře Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
HABSBURSKÁ MONARCHIE PO TŘICETILETÉ VÁLCE
Vznik Svaté říše římské
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Literatura doby pobělohorské Mgr. Ludmila Růžičková.
JAN AMOS KOMENSKÝ * v Nivnici v Naardenu.
Povinné Zvláště důležité Nepovinné Zajímavost TŘICETILETÁ VÁLKA
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření listopad 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Ročník 8 Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Dějepis Téma – název učebního.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Říjen 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Únor 2012 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_1 63 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
NázevJan Amos Komenský AnotaceVýklad nové látky AutorMgr. Zuzana Šmerdová Očekávaný výstupŽák zná základní údaje z tohoto období Speciální vzdělávací potřeby.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření listopad 2011 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_04_20 Ročník 9 Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Dějepis.
Křesťanství a středověká Evropa
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Karel IV. „Otec vlasti“ Filip Valla
Třicetiletá válka Období
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Modernizace společnosti
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
ČESKÉ ZEMĚ PO TŘICETILETÉ VÁLCE
Křesťanství a středověká Evropa
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Křesťanství a středověká Evropa
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Ve školních lavicích Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny.
Novověk – pobělohorské období a Jan Amos Komenský
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Křesťanství a středověká Evropa
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
VY_32_INOVACE_D8.16 Autor: Eva Žárová Datum vytvoření: leden 2012
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Leden 2012 Ročník 8
Křesťanství a středověká Evropa
Modernizace společnosti
NOVOVĚK Kapitola VII. HABSBURSKÁ PODUNAJSKÁ MONARCHIE.
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Třicetiletá válka
Doba Pobělohorská.
PŘÍČINY A ZÁMINKA VÁLKY
Křesťanství a středověká Evropa
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Křesťanství a středověká Evropa
Novověk – stavovské povstání a třicetiletá válka
Vídeňský kongres Označení materiálu:
Křesťanství a středověká Evropa
JIŘÍMU Z PODĚBRAD SE ŘÍKALO …
Novověk 30 ti letá válka.
Třicetiletá válka 2.část
Transkript prezentace:

Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Říjen 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti Téma – název učebního materiálu Situace po třicetileté válce Anotace Pomocí prezentace s výkladem zpracovávají poznámky a získávají vědomosti o hospodářských a politických poměrech po roce 1648

Situace po třicetileté válce

Vestfálský mír

Emigrace V roce 1628 odešel (spolu s Poniatowskou) do exilu do polského Lešna, které se stalo centrem bratrské víry. Zpočátku doufal, že se brzy vrátí zpět do vlasti, proto psal česky. Začal psát učebnice a připravoval plán na zlepšení organizace školství, např. v díle Navržení krátké o obnově škol v Království českém. V Lešně byl zvolen biskupem a písařem, brzy se stal i zástupcem rektora gymnázia, což vedlo k jeho zájmu o pedagogiku.1628exilu polskéhoLešna biskupem gymnáziapedagogiku Jan Ámos Komenský

Emigrace Václav Hollar (13. července 1607 v Praze – 25. března 1677 v Londýně), známý pod latinizovanou formou jména Wenceslaus Hollar Bohemus a poněmčenou Wenzel Hollar, byl český barokní rytec a kreslíř. Od roku 1627 působil v dílnách ve Frankfurtu nad Mohanem u Matthäuse Meriana, ve Štrasburku, v Kolíně nad Rýnem a v Antverpách. Od roku 1636 působil ve službách hraběte Thomase Howarda z Arundelu, s nímž se dostal do Anglie.13. července1607Praze 25. března1677Londýněčeskýbarokní 1627 Frankfurtu nad MohanemMatthäuse Meriana ŠtrasburkuKolíně nad RýnemAntverpách1636 Thomase Howarda z ArundeluAnglie

Rekatolizace Rekatolizace je násilné či nenásilné znovuobracení nekatolíků na římskokatolickou víru. V českých zemích probíhala od bitvy na Bílé hoře a byla řízena českým králem a římským císařem Ferdinandem II.Rekatolizace je násilné či nenásilné znovuobracení nekatolíků na římskokatolickou víru. V českých zemích probíhala od bitvy na Bílé hoře a byla řízena českým králem a římským císařem Ferdinandem II. římskokatolickou víru Ferdinandem II. římskokatolickou víru Ferdinandem II. V Českých zemích se k její násilné formě přistoupilo po Bílé hoře, kdy české země rekatolizovali mimo jiné jezuité. Doba pobělohorské rekatolizace v Českých zemích bývá nepřesně označována jako doba temna, přestože Jirásek ve svém románu takto označuje 1. polovinu 18. stoletíV Českých zemích se k její násilné formě přistoupilo po Bílé hoře, kdy české země rekatolizovali mimo jiné jezuité. Doba pobělohorské rekatolizace v Českých zemích bývá nepřesně označována jako doba temna, přestože Jirásek ve svém románu takto označuje 1. polovinu 18. století. Bílé hoře jezuitédoba temnaJirásek Bílé hoře jezuitédoba temnaJirásek

Nevolnictví Nevolnictví je označení vztahu závislosti mezi rolníkem (nevolníkem) a majitelem půdy (pán) v předmoderní Evropě. Rolník byl nájemcem půdy a byl tak právně vázán k jejímu majiteli. Vztah zahrnoval také fyzickou závislost rolníka a jeho povinnost respektovat pánovu vůli. rolníkempánEvropě

Vzpoury Jan Sladký Kozina (10. září 1652, Újezd u Domažlic listopad 1695 Plzeň) byl a je legendární vůdce chodského povstání na konci 17. století. Kozina symbolizuje odpor českého lidu proti německému útlaku v tzv. době temna po bitvě na Bílé hoře. Popraven 28. listopadu 1695 v Plzni oběšením. Jméno dostal podle statku Kozinec, kde bydlel.10. září1652Újezd u Domažlic28. listopad 1695Plzeň chodského povstání17. století době temnabitvě na Bílé hoře28. listopadu1695Plzni

Vzpoury Selská rebelie druhé poloviny 18. století ve východních Čechách dala vzniknout nejen ustálenému lidovému rčení znamenající fatální neúspěch. Ale i historickému odkazu bojovnosti, statečnosti i zoufalosti poddaného lidu, který se vzbouřil proti vyčerpávající a nelítostné robotní povinnosti.

Klid přichází až s osvícenským absolutismem

Závěr Nejen emigranti trpěli

Odkazy et%C3%A1_v%C3%A1lkahttp://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99icetil et%C3%A1_v%C3%A1lka