1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT
2 Dva klíčové prováděcí předpisy novely zákona o VŠ: 1.Nařízení vlády o standardech pro akreditace ve vysokém školství 2.Nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství
3 Nařízení vlády o standardech pro akreditace ve vysokém školství Informační systém s přesnými a srozumitelnými informacemi o studijních programech Soulad obsahu studia s výsledky učení obsaženými v Rámci kvalifikací vysokoškolského vzdělávání ČR Soulad metod výuky a výsledků učení; aktivní role studentů v procesu výuky Zavedení systému hodnocení kvality studijních programů zaměřeného na dosahování stanovených výsledků učení Rámec kvalifikací vysokoškolského vzdělávání ČR jako příloha nařízení
4 Nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství Rámec kvalifikací vysokoškolského vzdělávání ČR použit pro vyjádření gradace popsaných znalostí, dovedností a obecných způsobilostí podle typu studijního programu
5 Dlouhodobý záměr MŠMT : Využívat metodiky výsledků učení („learning outcomes“) při přípravě, realizaci i hodnocení studijních programů: Stanovení konkrétních výsledků učení (…) by mělo být součástí přípravy každého jednotlivého studijního kurzu (předmětu) i celého studijního programu, směřovat k provázanosti mezi jednotlivými součástmi studia a posilovat orientaci všech dílčích předmětů na hlavní cíle celého studijního programu. Následné uskutečňování studijního programu, včetně volby způsobů výuky a hodnocení studentů, by mělo být vědomě zaměřeno na dosahování těchto očekávaných výsledků učení.