Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum10.7.2012 NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_05_srnec TémaSrnec obecný.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková ČÍSLOVKY DEVÍTINÁSOBNĚ KOLIKERÝ JEDNI TROJÍ TOLIK KOLIK NIC SEDMKRÁT.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Aleš Ondráček NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ČÍSLOVKY TÉMA: Číslovky – shrnutí,
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Věta se skládá ze slov Název školy
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Věta se skládá ze slov Název školy
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Procvičení a upevnění učiva
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_34_Číslovky
Číslovky Bc. K. Matějková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Věta se skládá ze slov Název školy
Věta se skládá ze slov Název školy
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Ing. Jitka Michálková
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Věta se skládá ze slov Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vy_32_INOVACE_66_Číslovky
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 7. ročník_Číslovky
Věta se skládá ze slov Název školy
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Autor: Mgr. Marie Švehlová
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_14
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Věta se skládá ze slov Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní druhy TémaSlovní druhy – číslovky Ročník 3.,4. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/

Anotace: Prezentace slouží jak ke společnému vyvození nové látky ve 3. ročníku, tak k pozdějšímu opakování ve 4. ročníku. Žáci mohou pracovat pod vedením učitele s interaktivní tabulí nebo samostatně na osobním počítači. V úvodní části prezentace je stručná charakteristika číslovek a jejich rozdělení. Žáci s pomocí učitele vyvozují další číslovky (posun provádíme kliknutím). Dále jsou v prezentaci vloženy snímky k procvičování pod vedením učitele. V závěru prezentace je samostatné cvičení k ověření znalostí (vhodné písemně). Kontrolu provádějí žáci společně s učitelem, řešení má více možností. Poslední snímek obsahuje tabulku s hodnocením, které si mohou žáci provést sami v rámci sebehodnocení. Přechody mezi jednotlivými snímky provádíme kliknutím. Citace: V prezentaci byly použity obrázky volně dostupné v galerii Microsoft Office.

SLOVNÍ DRUHY ČÍSLOVKY

Číslovky označují počet, pořadí, množství druhů nebo kolikrát se něco vyskytuje. Ptáme se na ně: KOLIK? jedna, dva, tři, sto, … KOLIKÁTÝ? první, druhý, stý,… KOLIKERÝ? jedny, dvoje, troje, čtvery, stery KOLIKRÁT? dvakrát, třikrát, stokrát,…

Najdi v textu číslovky : Máme doma dvě bílá a tři mourovatá koťata. Už se pětkrát zablýsklo. Pavel doběhl až osmý. Vezmu s sebou patery ponožky. Říkal jsem ti to už stokrát! Hodiny odbily dvanáctou. Vypočítali jsme všech dvacet příkladů. Na výlet nás jelo osmnáct. Někteří lidé mají dvojí tvář. V soutěži jsme skončili druzí. Nádobí jsem dnes myl už třikrát. V mraveništi se hemžily stovky mravenců.

Řešení : Máme doma dvě bílá a tři mourovatá koťata. Už se pětkrát zablýsklo. Pavel doběhl až osmý. Vezmu s sebou patery ponožky. Říkal jsem ti to už stokrát! Hodiny odbily dvanáctou. Vypočítali jsme všech dvacet příkladů. Na výlet nás jelo osmnáct. Někteří lidé mají dvojí tvář. V soutěži jsme skončili druzí. Nádobí jsem dnes myl už třikrát. V mraveništi se hemžily stovky mravenců. DOBRÁ PRÁCE!

Číslovky určité můžeme vyjádřit číslicemi: tři, třetí, třikrát, troje,… Číslovky neurčité nelze vyjádřit číslicemi: několik, mnoho, málo,…

Vyhledej číslovky a roztřiď je: Musel jsem se pětkrát vrátit. Ve vesmíru je nekonečno hvězd. Vstávám ráno po sedmé hodině. Na náměstí se sešlo hodně lidí. Snědl několik kousků sýra. Babička má dvoje brýle. Ve třídě nás je třiadvacet. Vyrostla jsem o tolik! URČITÉ: NEURČITÉ: pětkrát nekonečno sedmé hodně dvoje několik třiadvacet tolik

Doplň číslovky : Pepík vypil ______ limonád. Koupila jsem si _______ boty. V běhu skončil na _______ místě. Dnes nás ve škole bylo _______. Kup _______kila mouky a _______kilo brambor. Zabal si aspoň _______ ponožky. Umím zazpívat _______ lidových písní. Přijdu až po _______ hodině. V Praze žije _______ obyvatel.

Možné řešení : Pepík vypil pět limonád. Koupila jsem si dvoje boty. V běhu skončil na druhém místě. Dnes nás ve škole bylo dvacet (málo). Kup dvě kila mouky a pět kilo brambor. Zabal si aspoň čtvery (několikery) ponožky. Umím zazpívat pět (několik) lidových písní. Přijdu až po páté hodině. V Praze žije mnoho obyvatel.

Hodnocení : 10 – 9 bodů Výborně, chválím, číslovky už poznáš. 8 – 7 bodůChválím, ale sem tam ti ještě něco unikne, procvičuj! 6 – 5 bodůJeště to ujde, musíš ale hodně procvičovat! 4 – 3 bodůČíslovky ještě moc nepoznáš, hodně se uč! 2 – méně bodů Tohle opravdu nestačí, máš před sebou hodně práce!