Datum: od 7.1.2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_141  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Advertisements

Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registra č ní č íslo: CZ.1.07/1.5.00/ Č íslo DUM: VY_62_INOVACE_29 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Finanční gramotnost Autor: Mgr.Eva Burdová Určeno pro 2. stupeň ZŠ speciální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_15 Název materiáluPlatební.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_CENTRALNI.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO54 Název.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
PENÍZE MGR. MICHAL OBLOUK. PENÍZE -zvláštní druh majetku -uspokojují naše potřeby nepřímo: vyměníme je za něco, co právě potřebujeme -můžeme si za ně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_100 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_080 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční gramotnost: Platební karty.
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
• Datum: od • Projekt: Kvalitní výuka
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
ARANŽOVÁNÍ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Období: září – prosinec 2011
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rešerše.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová VY_INOVACE_Kaluzova_ Šek .
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_62_INOVACE_ – Bezhotovostní platební styk
PENĚŽNÍ ÚSTAVY -BANKY Občanská výchova, 9.roč. Mgr. Renata Šimková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracování oděvního návrhu na formát A1
Transkript prezentace:

Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název práce: Platební karty - powerpointová prezentace Předmět: finanční gramotnost Ročník: 4. Časová dotace: 15 minut Vzdělávací cíl: výklad nové látky Pomůcky: Psací potřeby Poznámka: Tento materiál je součástí tématického balíčku Platební karty Inovace: Mezipředmětové vztahy, zapojení audiovizuální techniky do výuky

Platební karty

Platební karty využívá stále více klientů Platba platební kartou nahrazuje platbu hotovými penězi Pomocí platebních karet se vybírá hotovost z bankomatů Platba platební kartou u obchodníka je zdarma Při výběru hotovosti se platí poplatek

Proč se platí poplatek? Bankomat představuje pro banku náklady: – na zřízení – na udržování a opravy – na obsluhu

Platební karty u obchodníků Platbu prostřednictvím platební karty zaplatí obchodník – jsou to procenta z částky, kterou máte zaplatit Přijímání platebních karet se obchodníkům vyplatí – služba pro zákazníka (nemusí mít hotovost), nakoupí více zboží Nevyplatí se to pouze u drobných částek (občerstvení, pekárny ….)

Druhy platebních karet Debetní kreditní

Debetní platební karty Přes tyto karty se utrácí pouze peníze, které jsou na účtu (vaše peníze) Jde o běžné platební karty, které jsou poskytovány k běžnému účtu Využívají se k výběru z bankomatu a k platbě v obchodech

Kreditní platební karty U těchto karet banka poskytuje možnost čerpání úvěru – používáte peníze, které vám banka půjčí, nemusíte je na účtu mít Peníze se musí bance vrátit i s úrokem O vydání kreditní karty se musí banka požádat Je důležitá opatrnost – peníze banky se lehce utrácejí, ale jejich splácení je těžší

Embosovaná platební karta Má širší uplatnění než elektronická karta, má plasticky vytvarované údaje, díky tomu lze touto kartou platit u obchodníků, kteří mají pouze mechanickou čtečku

Zásady při placení kartou Nikdy nevydávejte kartu obsluze, pokud s ní chce odejít Nezaznamenávat PIN na viditelné místo Hlídat platební kartu Nikomu nesdělovat PIN Nepůjčovat platební kartu Nespouštět ji z očí při platbě

Ukázka platební karty Bezpečnostní prvky na klasické platební kartě: Logo banky čip hologram číslo kreditní karty logo vydavatele karty Platnost karty Jméno majitele

Na zadní straně platební karty je zpravidla: magnetický proužek podpisový vzor kód CVC

bankomat

konec

Použitá literatura: Finanční gramotnost úlohy a metodika – Ing. Petr Klínský, Ing. Danuše Chromá, NÚOV, Praha 2009 ISBN Ekonomika pro gymnázia – Jarmila Čechová, Otto Münch, Jana Macháčková, Petr Klínský – EDUKO nakladatelství, s.r.o. 2011ISBN