MUDr. Robert Pytlík 1. Interní klinika VFN, Praha Celostátní setkání pacientů s lymfomem Praha, 21.10.2011 Pozitronová emisní tomografie ve vyšetřování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Domácí násilí a veřejné zdravotní pojištění Nárok, regresy, data, budoucnost?
Pokroky v radioterapii maligních lymfomů MUDr.Kateřina Dědečková Ústav radiační onkologie Nemocnice na Bulovce a 1.LF UK, Praha Proton Therapy Center,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Vylučovací soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Nové léky v léčbě lymfomů a jejich dostupnost MUDr. Robert Pytlík 1. interní klinika 1. LF UK a Všeobecné fakultní nemocnice Praha Celostátní setkání pacientů.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
KVANTOVÁ MECHANIKA. Kvantová mechanika popisuje pohyb v mikrosvětě vlnový charakter a pravděpodobnost výskytu částice rozdílné rovnice a zákony od klasické.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Onkogynekologická diagnostika ve filmu Daniela Fischerová Gynekologicko-porodnická klinika 1. LF UK a VFN v Praze 6. jihlavská onkogynekologická konference:
Prof. MUDr. Roman Hájek, CSc. Stav a nabídka klinických studií na KHO FN Ostrava.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Struktura látek a stavba hmoty
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Povinná elektronická komunikace v zadávacích řízeních
1. Význam a úkoly technického kreslení Technická dokumentace
Tvůrčí setkání Jméno předvádějícího.
TEPELNÉ MOTORY.
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Rozhodování 1.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní zásady pro vedení evidence
Technické prostředky v požární ochraně
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Fyzika – bouřka, hrom, jaké škody může způsobit a jak se před ní chráníme. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vlastnosti trojúhelníku
Financování přímých NIV
1. Základy termiky, teplo, teplota, vnitřní energie
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov Autor: Renáta Pasovská
Mluvíme, sjednáváme po telefonu (mobilu…)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Právo sociálního zabezpečení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Děti odsouzených rodičů
Evaluce pedagogického výkonu 2016/17
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
Interaktivní elektrický obvod
Právo sociálního zabezpečení
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Metody Fagocytózy   - vyšetření zahrnuje:  krevní diferenciál - % zastoupení LEU  izolace LEU  stanovení funkce LEU   4 skupiny testů na fagocytózu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Modely obnovy stárnoucího zařízení
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Poslanecká sněmovna ČR
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
ROZVAHA (Bilance) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Seminář o stavebním spoření
Struktura látek a stavba hmoty
Informační modelování staveb (BIM)
Transkript prezentace:

MUDr. Robert Pytlík 1. Interní klinika VFN, Praha Celostátní setkání pacientů s lymfomem Praha, Pozitronová emisní tomografie ve vyšetřování a léčbě lymfomů

PET je sci-fi

Není sci-fi jako sci-fi

Co je antihmota? Proton – negatron Elektron - pozitron

Když se setkají hmota a antihmota…. …dojde k anihilaci

Když se setkají hmota a antihmota…. …dojde k anihilaci

Fotony z anihilovaných částic je možno zachytit …což je princip PET

18F fluorodeoxyglukóza … …může dovnitř buňky, ale ne ven

PET přístroj – první generace

Pacientka, 77 let PET před léčbou PET po léčbě

PET-CT

PET-CT dokáže to, co samotný PET…

… ale i mnohem víc

Tatáž pacientka v polovině léčby

Trocha srovnání …

Když to nejde tak dobře …

Úskalí PET: falešná pozitivita

Kdy je indikace PET povinná? U difusních velkobuněčných lymfomů (na konci léčby) U difusních velkobuněčných lymfomů (na konci léčby) U Hodgkinova lymfomu (na konci léčby) U Hodgkinova lymfomu (na konci léčby) ? U folikulárních lymfomů (na konci léčby)

Agresívní nehodgkinské lymfomy, přežití bez relapsu podle PET a CT

Další vhodné indikace PET Před zahájením léčby – DLBCL, FL, HL (mimořádně vhodné) Před zahájením léčby – DLBCL, FL, HL (mimořádně vhodné) Jako součást vyšetření před autologní nebo alogenní transplantací Jako součást vyšetření před autologní nebo alogenní transplantací Při podezření na relaps onemocnění Při podezření na relaps onemocnění

Hodgkinův lymfom před transplantací: přežití bez selhání dle předtranplantačního PET

V jakých případech není PET rutinní vyšetření? U jiných lymfomů než DLBCL, HL, FL U jiných lymfomů než DLBCL, HL, FL Uprostřed léčby Uprostřed léčby Jako součást sledování Jako součást sledování Některé z uvedených indikací jsou zkoumány v klinických studiích

Schéma PET-RIMCEB Registrace(Prefáze) 2x R-MegaCHOP Negativní (~ 7 0 %) Pozitivní (~ 30 %) RANDOMIZACERANDOMIZACERANDOMIZACERANDOMIZACE 3. R-MegaCHOP + 3x R-CHOP 3. R-MegaCHOP + 3x R-CHOP + BEAM 3. R-MegaCHOP + 3x R-ESHAP (R-ICE, R-DHAP) + BEAM PET

Co nám PET s jistotou řekne? Před léčbou: lépe než CT určí rozsah onemocnění Před léčbou: lépe než CT určí rozsah onemocnění Po léčbě: negativní PET (v uvedených indikacích) pravděpodobně znamená dlouhou remisi či vyléčení Po léčbě: negativní PET (v uvedených indikacích) pravděpodobně znamená dlouhou remisi či vyléčení Po léčbě: pozitivní PET značí pravděpodobnost další léčby (ale úskalí falešné pozitivity – biopsie?) Po léčbě: pozitivní PET značí pravděpodobnost další léčby (ale úskalí falešné pozitivity – biopsie?)

Co nám PET s jistotou neřekne? Zda pacientům s pozitivitou po léčbě další léčbou nějak prospějeme Zda pacientům s pozitivitou po léčbě další léčbou nějak prospějeme Kdy určit, že choroba špatně zabírá na léčbu a tuto léčbu změnit/zintenzívnit Kdy určit, že choroba špatně zabírá na léčbu a tuto léčbu změnit/zintenzívnit Obě tyto otázky jsou předmětem intenzívního zkoumání