Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hasiva klasická a moderní Název opory –Úvod do studia
Advertisements

ZDROJE TEPLA - KOTELNY PŘEDNÁŠKA Č. 11.
Spalování paliv mění se chemicky vázaná energie v palivu na energii tepelnou pracovními látkami spalovacího procesu jsou: palivo vzduch (okysličovadlo)
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Fosilní paliva Pojem fosilní pochází z latiny a znamená předvěký, pocházející ze starých usazenin. Mezi fosilní paliva se řadí uhlí, ropa a zemní plyn.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Průmyslové plyny.
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Uhlí Výroba paliv a energie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Alkany.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE. Exotermické a endotermické reakce Chemické děje se mohou dělit např. podle toho, zda se při jejich průběhu teplo spotřebovává.
VYBRANÉ CHEMICKÉ VÝROBY I. Chemie 9. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Šáfrová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
ARMATURY (trubní armatury v teplovodních otopných soustavách) Vypracovala: Ing. Marcela Koubová Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Zdroje tepla-kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Kotle pro zplynování dřeva. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název DUMu: VY_52_INOVACE_21_3_PALIVA Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE / ENERGIE.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
DÁLKOVÉ VYTÁPĚNÍ vypracovala: Ing
Vytápění Paliva.
Zemní plyn Karpíšková, Píplová, Křížová 9.B.
Parní generátory – kotle 2
TEPLO A PALIVA. TEPLO A PALIVA TEPLO – typy chemických reakcí endotermická reakce = reakce, při které se teplo spotřebovává např. rozklad CaCO3.
Druhy topidel VY_32_INOVACE_18_354
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Nízkotlaké parní otopné soustavy vypracovala: Ing
KOMÍNY vypracovala: Ing
Uhlí.
Větrání vypracovala: Ing
Teplovodní kotle UT do tepelného výkonu max. 50 kW Vypracovala: Ing
SMĚŠOVAČE vypracovala: Ing
Teplovzdušné vytápění vypracovala: Ing
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Paliva Benešová Markéta 2015/16.
SMĚŠOVAČE vypracovala: Ing
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Paliva vypracovala: Ing. Marcela Koubová Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace

Vyjmenujte druhy paliv podle skupenství, uveďte příklady. - tuhá: černé a hnědé uhlí, koks, brikety, lignit, měkké a tvrdé dřevo, štěpky, větve, kůra, hobliny, dřevěné brikety - kapalná: nafta, topné oleje - plynná: zemní plyn, propan butan, bioplyn

Vyjmenujte druhy paliv podle vyčerpatelnosti zásob, uveďte příklady. - fosilní paliva (neobnovitelné zdroje – časem dojde k vyčerpání zásob): zemní plyn, uhlí, ropná paliva, rašelina - OZE (obnovitelné zdroje energie – při spotřebovávání se částečně nebo úplně obnovují): energie slunečního záření, vody, vzduchu, půdy, biomasy, větru, skládkového popř. kalového plynu, geotermální energie

Co to je spalování paliv? - Je to chemická reakce, při které se slučují hořlavé složky paliva s kyslíkem obsaženým ve vzduchu. Při této reakci vzniká teplo a spaliny.

Vyjmenujte hořlavé složky paliv. - u tuhých a kapalných paliv: uhlík, vodík - u plynných paliv: vodík, oxid uhelnatý, metan, propan, butan, uhlovodíky vyšších řádů Vyjmenujte nehořlavé složky paliv. - u tuhých a kapalných paliv: dusík, síra - u plynných paliv: oxid uhličitý, dusík

Uveďte základní podmínky hoření. - palivo se musí ohřát na zápalnou teplotu a následně zapálit - palivu se musí přivést dostatečné množství vzduchu Uveďte rozdělení vzduchu pro spalování. - primární vzduch - sekundární vzduch

Co obsahují spaliny? - oxid uhličitý - vodní páru - nespálený kyslík - dusík - oxid siřičitý - oxidy dusíku - tuhé emise (např. popílek)

Jaké znáte druhy spalování? - dokonalé - nedokonalé Co je typickým produktem nedokonalého spalování? Typickým produktem je oxid uhelnatý.

Vyjmenujte základní vlastnosti paliv. - výhřevnost - spalné teplo - hustota - zápalná teplota - spotřeba vzduchu pro spalování - obsah chemických prvků – S, C, N - obsah tuhých emisí - ekologičnost

Co to je účinnost spalování? Je to podíl tepelného výkonu a tepelného příkonu. Vyjmenujte druhy tepelných ztrát u kotle. - vedením a sáláním z povrchu kotle - ztráta tepla nedokonalým spalováním - ztráta teplem ve spalinách - ztráta teplem popelovin – u tuhých paliv

Domácí úkol 1.Porovnejte a zapište náklady na vytápění podle druhu paliva. Využijte např. portál TZB-INFO: porovnani-nakladu-na-vytapeni-podle-druhu-paliva 2.Vyhledejte prospekty kotlů na tuhá, kapalná a plynná paliva. Zapište druh paliva, výrobce, druh kotle a účinnost spalování. (Ke každému palivu zapište dva kotle).