Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Určení měrných skupenských tepel vody
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Volně žijící zvířata – rybník, potok
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Skupenské teplo tání (tuhnutí)
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_
Teplo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Tepelná kapacita tělesa
WORD Vkládání obrázků a klipartů
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Měrná tepelná kapacita látky
zpracovaný v rámci projektu
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Závislost elektrického odporu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Vypařování a kapalnění – příklady k procvičení Autor: VY_32_INOVACE_5_2_8 Mgr. Jan Zach

Vypa ř ování, kapaln ě ní - p ř íklady k procvi č ení VY_32_INOVACE_5_2_8Autor: Mgr. Jan Zach Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zach.

Proč, když v létě při koupání vylezeme z vody, pociťujeme zimu? O to větší když vane i slabý větřík. Člověk se kvůli tomu třese a naskočí mu „husí kůže“. Proč?

Na povrchu těla je voda. Ta se vypařuje a v případě vanutí větříku se vypařuje rychleji. Při vypařování voda přijímá teplo ze svého okolí, tedy i z našeho těla. Tím nás ochlazuje a my cítíme chlad. Třesení je:obranný reflex těla na chlad. Svalovým třesem svaly konají práci a tím se zahřívají. Husí kůže je:obranný reflex těla na chlad. Zůstal z doby, kdy měl člověk srst. Napřímení chlupů vytvoří kolem těla izolační vrstvu (něco jako huňatý svetr). Znáte nějakého živočicha, u kterého tento reflex zůstal?

2 kg ledu s poč. teplotou -10 °C necháme rozpustit. Vzniklou vodu přivedeme k varu a necháme zcela vypařit. Jaké celkové teplo musíme dodat? c led =2090 J.kg -1.K -1, c H2O =4180 J.kg -1.K -1, l V =2,26 MJ.kg -1, děj proběhne za norm. tlaku a l V považujeme za konstantu, množství odpařené vody při zahřívání zanedbejte Proč je 100 °C horká pára nebezpečnější než 100 °C horká voda?

m=2 kg t 1 =-10°C l V =2,26 MJ.kg -1 t V =100°C c H2O =4180 J.kg -1.K -1 Porovnejte teplo Q 2 a L V. 100 °C horká pára má o J více energie než 100 °C horká voda. t t =0°C c led =2090 J.kg -1.K -1 l t =330 kJ.kg -1

Urči množství tepla, které musíme dodat 1,5 litru vody o teplotě 15°C, aby se vyvařila. Jak dlouho se bude voda vyvařovat ve varné konvici o výkonu 2000 W? c H2O =4180 J.kg -1.K -1, l V =2,26 MJ.kg -1 Předpoklad: děj proběhne za norm. tlaku, l V považujeme za konstantu, množství odpařené vody při zahřívání a ztráty konvice zanedbáme.

m=1,5 kg t 1 =15°C l V =2,26 MJ.kg -1 c H2O =4180 J.kg -1.K -1 t V =100°C P=2000 W

Rozhodněte i s pomocí MFCH tabulek, kdy bude vypařování probíhat rychleji. Své tvrzení zdůvodněte. A B AA B B

1 AB správná odpověďB Vypařování z větší plochy probíhá rychleji. A 2 B správná odpověďB Líh má měrné skupenské teplo vypařování 879 kJ.kg -1 a měrnou tepelnou kapacitu J.kg -1.K -1, voda 2,26 MJ.kg -1 a 4180 J.kg -1.K -1. správná odpověďA Rychlost vypařování roste s teplotou látky. B 3 A

Téma sady: Termika a Mechanika II. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Tání a tuhnutí Anotace: V pracovním listu žáci řeší úkoly týkající se vypařování látek. Při řešení žák využívá poznatky z běžného života. Příklady jsou voleny tak, aby posílily znalosti dané problematiky a posílily mezipředmětové vztahy s předmětem biologie. Autor:Mgr. Jan Zach Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Vypařování a kapalnění – příklady k procvičení Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák dokáže vypočítat zadané příklady a dokáže najít odpovědi na zadané úkoly. Speciální vzděl. potřeby: Klíčová slova: Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina: let Pokyny pro práci s materiálem: Prezentaci je možné využít k procvičení typových příkladů k tématu vypařování látek. Na listu „řešení“ je možné používat kliknutí nebo rolování pro zobrazení dalšího kroku řešení. List s nabídkou příkladů je záměrně vložen vícekrát kvůli častému nechtěnému přeskoku na další příklad v pořadí. V prezentaci jsou použity ilustrační obrázky z galerie MS Office nebo vlastní tvorby.