Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Řízení lidských zdrojů
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Audit administrativních činností
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Řídící procesy po obsahové stránce Ondřej Šimeček Vladimír Gorej Tomáš Ludvík Petr Slamiak Praha, ČZU, 2006.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Základy managementu Rozpětí řízení
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Reporting.
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Tržní prostředí.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
FIREMNÍ KULTURA.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Psychologie komunikace Sociální komunikace v práci manažera Ivana Nekvapilová Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 1. ÚVOD DO STUDIA PSYCHOLOGIE A MANAGEMENTU VRATISLAV POKORNÝ Operační program Vzdělávání.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 3. ÚVOD DO KOGNITIVNÍHO MANAGEMENTU, PRINCIPY A SPECIFIKA KOMUNIKACE Operační program.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
© Martin ŠIKÝŘ 2011 l Řízení zaměstnanců neziskových organizací l Řízení zaměstnanců neziskových organizací.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Assessment centrum.
Ekonomika malých a středních podniků
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Organizace a řízení logistiky
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.2.00/ PhDr. Ivana Nekvapilová, Ph.D. Mgr. Pavla Macháčková, Ph.D. Leadership III Řízení a kontrola kvality komunikačních toků v řízeném organizačním celku.

Správná komunikace v organizaci je především komunikací je účinnou komunikací zabezpečuje včasné předání věcně správných sdělení propojuje všechny činnosti v organizaci je uskutečňována dvojitá zpětná vazba je řízena managementem jejím cílem je klient, uživatel služeb

Kvalita komunikace v organizaci závisí na: složitosti organizační struktury přesném vymezení povinností, pravomoci a odpovědnosti jednotlivých článků fungování oficiálních komunikačních cest (rychlost, včasnost a přesnost předávané informace) malém významu šeptandy v organizaci volbě vhodných prostředků přenosu informací na možnosti a kvalitě zpětné vazby v komunikaci mezi nadřízenými a podřízenými kvalitě interpersonální komunikace

Manažer jako typ komunikačního uzlu * Zdroj: JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada Publishing, 2004, s. 125 typologie manažerů ve vztahu ke komunikaci uvnitř organizace * pošťácičerné díryhradbyjezdci na kole /1/4 /2 /3

Faktory ovlivňující kvalitu sociální komunikace TechnickéLidské Technická úroveň prostředků přenosu informace Předmět činnosti a cíle organizace Kompatibilita prostředků Kultura organizace Funkčnost Převažující styl řízení Dostupnost prostředků Typy manažerů Nerušené prostředí Velikost pracovních kolektivů Rychlost přenosu informací Motivace zaměstnanců Objem informací Možnosti uchovávání informací

Předpoklady správného fungování komunikace v organizaci Čas a prostor pro komunikaci Organizační struktura Styl řízení Kultura organizace Komunikační kompetence všech zúčastněných Chápání komunikace a organizace Otevřenost účastníků komunikace Vzájemná důvěra účastníků komunikace Společné cíle všech zaměstnanců

Fáze revize komunikace 1.prošetření komunikace 2.vyhodnocení 3.implementace 4.zhodnocení /5

Postup revize aneb Co je třeba zkoumat? S kým by kdo měl komunikovat? S kým skutečně komunikuje? Co by mělo být sděleno? Co se skutečně sděluje? Jak by měla komunikace s publikem probíhat? Jak komunikace skutečně probíhá?

Jaké úkoly je třeba v rámci revize splnit? prověřit všechny podoby a způsoby komunikace uvnitř organizace označit silné a slabé stránky komunikace v organizaci v nutných případech doporučit změny zajistit, aby komunikace organizace byla zásadová a promyšlená

Malý test efektivity komunikace uvnitř organizace 1.Dostáváte informace potřebné pro Vaše místo? 2.Máte přístup k potřebným informacím? 3.Dozvíte se první informace od managementu nebo prostřednictvím neformální komunikace? 4.Dostáváte informace příliš pozdě, příliš brzy, příliš často, právě včas? 5.Jaký druh informací potřebujete ke své práci? 6.Jak často potřebujete informace aktualizovat? 7.Dostáváte příliš mnoho informací, zbytečné informace? 8.Čtete pravidelně vnitřní informační materiály (časopis,…)? 9.Považujete poskytování některých informací za zbytečné? 10.Jakou formou Vám jsou informace nejčastěji předávány? 11.Kterou z forem považujete ze své pracovní pozice za nejúčinnější?

Shrnutí O komunikaci v organizaci je nezbytné pečovat. Její vysoká kvalita patří k významným hodnotám organizace. Zpětně ovlivňuje hodnotu organizace.

Úkol 1 S využitím analýzy SWOT proveďte hodnocení funkčnosti oficiálních komunikačních toků v organizaci (UO) ve vztahu k cílové skupině studenti 1. ročníku: přímá komunikace elektronická komunikace další oficiální komunikační prostředky a jejich využívání (časopisy, nástěnky…)

Úkol 2 Proveďte hodnocení funkčnosti neoficiální (neformální) komunikace v organizaci, její formy, kvalitu a účinnost (na příkladu UO). Lze využít též analýzu SWOT.

Základní literatura DAVIDOVÁ, Monika; POSPÍŠIL, Roman; JÍLEK Libor; KUBÍNYI Ľubomír; NEKVAPILOVÁ Ivana; GASPARICS Zalán. Diagnostické metody v personální praxi II: (druhy personálních pohovorů) 1. vyd. Brno : Univerzita obrany, 2012, 176s. ISBN (brož.) NEKVAPILOVÁ, I. Podstata sociální komunikace. Text pro distanční vzdělávání. Vyškov: VVŠ PV, 2003, 63 s. ISBN X

Obrázky - zdroje Klipart Poštovní služby (snímek /1) [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office na WWW: cz/images/results.aspx?qu=po%C5%A1tovn%C3%AD%20slu%C5%BEby#ai:MC | Klipart V jámě (snímek /2) [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office na WWW: cz/images/results.aspx?qu=v+j%C3%A1m%C4%9B&ex=1#ai:MC | Klipart Zápasníci (snímek /3) [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office na WWW: cz/images/results.aspx?qu=z%C3%A1pasn%C3%ADci#ai:MC | Klipart Cyklista (snímek /4) [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office na WWW: cz/images/results.aspx?qu=cyklista&ex=1#ai:MC |mt:1| Klipart Značka zaškrtnutí ve schránce (snímek /5) [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office na WWW: cz/images/results.aspx?qu=revize&ex=1#ai:MC |

Děkuji za pozornost