Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslovky DRUHY ČÍSLOVEK
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ČÍSLOVKY Český jazyk - 8. ročník ( základní seznámení )
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_04.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_05 Tematická.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_752_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
84.1 Skloňování číslovek, druhy
ČÍSLOVKY.
Druhy číslovek VY_32_INOVACE_135 pro 5. ročník ZŠ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Číslovky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Mgr. Michal Oblouk. slova číselného významu, vyjadřují počet, pořadí, množství druhů, násobenost a kolikrát se něco vyskytuje rozlišujeme číslovky: 1)URČITÉ.
Číslovky.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OPAKOVÁNÍ ČÍSLOVEK (+ pracovní list)
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_491_Druhy číslovek AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0110 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Číslovky.
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
ČÍSLOVKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslovky s obrázky I Autor obrázků © Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Číslovky 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Příslovce Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 6 - číslovky Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Číslovky 2 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Podstatná jména Výkladová prezentace.
Slovesný rod.
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
Odchylky od pravidelného skloňování podstatných jmen
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Číslovky Bc. K. Matějková.
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Český jazyk – 3.ročník, Číslovky
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Číslovky
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Předložky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovní druhy.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
Slovesný vid.
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Spojky.
Zájmena.
Transkript prezentace:

Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_06_01_09 Předmět Český jazyk Téma (název prezentace) Číslovky Autor Marie Provazníková Metodický popis (anotace) Prezentace je určena primárně pro žáky 6. ročníku. Nejprve si žáci zopakují informace o číslovkách. Ve cvičení určí druh číslovky – správná odpověď se objeví při kliknutí myši. Zopakují si také pravopis číslovek – při kliknutí na zelený rámeček s panáčkem se objeví odpověď na otázku. Dále doplní tečky za číslovky – řešení se objeví při kliknutí. V závěru interaktivní prezentace si žáci procvičí skloňování číslovek. Řešení je uvedeno na následující straně.

 Rozlišujeme číslovky: určité – označuj určitý, přesný počet, určité pořadí - lze je vyjádřit číslicemi neurčité – nevyjadřují určitý, přesný počet - nelze je vyjádřit číslicemi

Základní – vyjadřují počet Kolik? Řadové – označují místo v číselné řadě, pořadí Kolikátý? Druhové – označují množství druhu Kolikerý, kolikery? Násobné – vyjadřují, kolikrát se nějaká věc vyskytuje, kolikrát se znásobila Kolikrát, kolikanásobný?

 druhý - ____________  několikerý - ________  stý - ______________  jeden - ____________  několikrát - ________  čtvery - ____________  mnoho - ___________  třikrát - ____________  několik - ___________  řadová, určitá  druhová, neurčitá  řadová, určitá  základní, určitá  násobná, neurčitá  druhová, určitá  základní, neurčitá  násobná, určitá  základní, neurčitá

 Za řadovou číslovkou píšeme tečku. 5. strana (kolikátá?)  Tečku nepíšeme za datem napsaným zlomkem a za letopočtem. 15/4, 2013  Je-li číslice za podstatným jménem, tečka se nepíše rok 1918, strana 89, kapitola 30 (kolik?) !!! 17. kapitola, 3. díl (kolikátý?) !!!

 Základní číslovky od 21 do 99 zapisujeme dvojím způsobem. 46 – čtyřicet šest, šestačtyřicet  U několikačlenných základních číslovek píšeme každý člen zvlášť 1155 tisíc sto padesát pět Kdy píšeme několikačlenné základní číslovky dohromady? Na složence

Začátek představení byl o 17 hodině byl v Kostnici upálen Jan Hus. Chodíme do 6 ročníku. Za vlády Karla IV Praha vzkvétala. Na olympiádě obsadil 2 místo. Vlak do Pardubic odjíždí v 13 hodin 20 minut. Za domácí úkol napíšete cvičení 5 na straně 69 dole. Dnes si přečteme celou 4 kapitolu z 9 dílu. 17. hodině ročníku Karla IV. 2. místo cvičení 5 na straně h 20 m 4. kapitolu z 9. dílu

dva, oba tři, čtyři Jak zní 7. p. těchto číslovek? dvěma, oběma třemi, čtyřmi

 V místnosti stál stolek se 3 _________ nohami.  Číslo 12 dělitelné nejen 2 a 3 ______________.  Šla jsem do restaurace s dalšími 2 ________ kamarády.  Od 3 _________hodin máme recitační soutěž.  Upadl, ale hned stál na oba_______ nohách.  Se svým plánem se svěřil pouze 2 _________ kamarádům.  Utkání se hrálo ve 2 ________ poločasech.

 V místnosti stál stolek se třemi nohami.  Číslo 12 dělitelné nejen dvěma a třemi.  Šla jsem do restaurace s dalšími dvěma kamarády.  Od tří hodin máme recitační soutěž.  Upadl, ale hned stál na obou nohách.  Se svým plánem se svěřil pouze dvěma kamarádům.  Utkání se hrálo ve dvou poločasech.

STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 6. ročník ZŠ. Praha: SPN, 2004, ISBN STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 7. ročník ZŠ. Praha: SPN, 2004, ISBN KRAUSOVÁ, Zdeňka; TERŠOVÁ, Renata. Český jazyk pro 7. ročník. Plzeň: Fraus, 2004, ISBN KRAUSOVÁ, Zdeňka; TERŠOVÁ, Renata. Český jazyk pro 6. ročník. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN Obrázky: MS Office – Klipart Vlastní zdroje