Kontroly na místě a nesrovnalosti. Cíle kontroly na místě Ověřit skutečnosti, které příjemce popsal v projektové žádosti a v monitorovacích zprávách Předejít.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kontrola nakládání s dotacemi ze strany FÚ Ing. Jan Minařík prosinec 2010.
Advertisements

EVROPSKÝ FOND REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
David Novák 28/ Auditní činnost v rámci ROP Jihozápad.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Opatření v oblasti sladění profesního, rodinného a osobního života
Monitorovací zpráva a finanční prostředky Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“ Projekt je spolufinancován z prostředků z.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Operační program ESPON 2013 Informační den Program ESPON 2013 Projektová partneři Mgr. Milada Hroňková Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Evaluační dotazník. Evaluace projektů Vyhodnocení dopadů podpořených projektů na cílovou skupinu (zaměstnaných rodičů s malými dětmi) Smysluplnost podpory.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Porušení podmínek ROP Střední Morava. OBSAH PREZENTACE I.Obecný postup při porušení II.Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce (krácení způsobilých.
Porušení rozpočtové kázně při čerpání dotací z rozpočtů územně samosprávných celku. Ing. Michal Obrusník.
Výzva č. 126 investiční priority 1.2 OPZ.  Pilotní ověření péče o nejmenší děti v mikrojeslích v ČR (mimo hl. m. Prahu)  Číslo výzvy: 03_16_126  Investiční.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Publicita v projektech. Povinná součást všech projektů spolufinancovaných z fondů EU –je předmětem kontrol Nařízení Komise č. 1828/2006 –kdo dává peníze.
Monitorovací indikátory v době udržitelnosti ROP Střední Morava.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Monitorovací indikátory v době udržitelnosti projektu ROP Střední Morava.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Porušení podmínek ROP Střední Morava. OBSAH PREZENTACE I.Porušení podmínek ROP SM, nesrovnalost II.Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Kontroly na místě a nesrovnalosti
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Interní postupy MAS Brdy
Dočasná síť sociálních služeb v Jihomoravském kraji od roku 2017
Dočasná síť sociálních služeb v Jihomoravském kraji od roku 2017
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Oblasti, kterým je nutné věnovat zvýšenou péči ŘÁDNÉ PLNĚNÍ POVINNOSTÍ
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Transkript prezentace:

Kontroly na místě a nesrovnalosti

Cíle kontroly na místě Ověřit skutečnosti, které příjemce popsal v projektové žádosti a v monitorovacích zprávách Předejít vzniku vážných problémů pomocí včasné identifikace nedostatků, které by mohly ovlivnit úspěšnou realizaci projektu Zajistit zpětnou vazbu poskytovateli prostředků v průběhu realizace programu

Legislativní rámec kontroly na místě Článek 13 nařízení Evropské komise č. 1828/2006 Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě Zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole

Obsah kontroly na místě Procedurální kontrola Dodržování podmínek právního aktu Kontrola výběrových řízení Obsahová část

Procedurální část kontroly Správnost a úplnost vedení dokumentace k projektu Archivace projektové dokumentace

Dodržování podmínek právního aktu Změny v projektu Publicita Soulad projektu s horizontálními tématy rovné příležitosti a udržitelný rozvoj Dodržování pravidel pro poskytování veřejné podpory

Kontrola výběrových řízení Dle typu a výše zakázky Kontroluje se soulad pravidel, postupů a náležitostí s Metodickým pokynem pro zadávání zakázek OP LZZ, potažmo se zákonem o veřejných zakázkách

Obsahová část (I.) Zákonnost využívání nemovitosti pro provoz zařízení péče o děti Rozloha pobytové místnosti, limity pro počet lůžek / lehátek, židlí, stolů a toalet a sprch Elektronický docházkový systém, záznamy o docházce Pečující osoby (přítomnost v zařízení, kvalifikace, pracovně-právní vztah k příjemci dotace, minimální počet) Pojistná smlouva Systém zajištění stravování

Obsahová část (II.) Způsobilost podpořených osob (věk dětí, územní způsobilost rodičů, pracovně-právní vztah rodičů k příjemci nebo partnerovi) Systém sledování dosažených hodnot indikátorů Soulad dosažených jednotek s informacemi v monitorovací zprávě

Průběh kontroly na místě Zahájení kontroly na místě: předložení pověření k provedení kontroly, seznámení s právy a povinnostmi během kontroly a průběhem kontroly Provedení kontroly: vlastní kontrola projektu, výzva k odstranění nedostatků Ukončení kontroly: předání a podpis protokolu, v případě odmítnutí podpisu protokolu kontrolovaná osoba ztrácí možnost podat proti němu námitky Námitky: možnost podat písemně do 5 dnů ode dne seznámení s protokolem, vydané rozhodnutí o námitkách je součástí protokolu z kontroly, proti rozhodnutí o námitkách není opravný prostředek přípustný

Nesrovnalost porušení právních předpisů EU nebo předpisů ČR, včetně podmínek stanovených příjemci právním aktem o poskytnutí podpory Typy nesrovnalostí: a)porušení rozpočtové kázně dle zákona č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech, tj. neoprávněné použití prostředků b)trestný čin Při identifikaci podezření na nesrovnalost, je povinností kontrolora tuto skutečnost nahlásit. Po prověření, že podezření je opodstatněné (provádí MPSV), se dává podnět místně příslušnému finančnímu úřadu nebo orgánu činnému v trestním řízení, tyto orgány o případu pravomocně rozhodnou

Specifická rizika nesrovnalostí ve výzvě A4 Umístění zařízení péče o děti (neohlášená změna) Nedostatečné záznamy o docházce Nezpůsobilá cílová skupina (rodiče dětí nejsou zaměstnanci příjemce/partnera nebo nejsou územně způsobilí) Zařízení péče o děti nesplňuje parametry jednotky „Vytvořené místo v zařízení péče o děti“ Nedostatečná kapacita či kvalifikace personálu Část IV (Sankce) Rozhodnutí o poskytnutí dotace specifikuje typy porušení rozpočtové kázně a výši sankcí

Podle vazby na dosažení jednotky: a)S vazbou na dosažení stanovených jednotek b)Bez vazby na dosažení stanovených jednotek Podle výše odvodu: a)Odvod ve výši celkové dosud vyplacené částky dotace b)Odvod ve výši 0,9 % až 1,1 % z celkové částky dotace c)Odvod v rámci procentního rozmezí vztahujícího se k částce, na níž bylo vyhlášeno výběrové řízení (tj. odvod stanovený Metodickým pokynem pro zadávání zakázek) d)Odvod ve výši, v jaké vznikly v důsledku pochybení nezpůsobilé výdaje Typy sankcí za porušení rozpočtové kázně

S vazbou na dosažení stanovených jednotek (I.) Nedodržení jakékoli povinnosti stanovené v Projektové příručce v kapitolách Počet dětí a množství pečujících osob a v kapitole Požadavky na pečující osoby → nezpůsobilé výdaje za celou fázi provozu Nesplnění parametrů promítnutých do definice jednotky „Vytvořené místo v zařízení péče o děti“ (pro každé místo musí existovat židle, prostor pro práci u stolu, postel / lehátko, odpovídající rozloha pobytové místnosti a odpovídající kapacita sociálních zařízení) → nezpůsobilé výdaje na celou fázi vybudování i provozu tohoto zařízení po dobu trvání nedostatku Neexistující nebo nedostatečná evidence dětí, v jejímž důsledku příjemce není schopen doložit docházku dětí → nezpůsobilé výdaje ve výši rozdílu mezi původně kalkulovanou částkou (vycházející z vyšší obsazenosti kapacity zařízení) a částkou vypočtenou po zohlednění snížení obsazenosti z důvodu nedostatečnosti záznamů o pobytu dítěte v zařízení Provozovatelem zařízení není příjemce dotace → nezpůsobilé výdaje jak ve fázi vybudování, tak i provozu tohoto zařízení po dobu trvání nedodržení povinnosti

S vazbou na dosažení stanovených jednotek (II.) Rodič dítěte není územně způsobilý, není zaměstnancem příjemce / partnera → nezpůsobilé výdaje ve výši rozdílu mezi původně kalkulovanou částkou (vycházející z vyšší obsazenosti kapacity zařízení) a částkou vypočtenou po zohlednění snížení obsazenosti z důvodu nedostatečnosti záznamů o pobytu dítěte v zařízení Umístění zařízení v Praze → nezpůsobilé výdaje vztahující se k fázím projektu realizovaným v regionu hlavního města Prahy Neexistence provozního řádu → nezpůsobilé výdaje za celou fázi provozu Zápis zařízení do školského rejstříku → nezpůsobilé veškeré výdaje vztahující se k fázím projektu realizovaným (byť jen částečně) v době po zápisu Nedodržení omezení na pouze jednu lokalitu zařízení → nezpůsobilé veškeré výdaje na fázi, ve které došlo k pochybení, i na všechny následující fáze

Bez vazby na dosažení stanovených jednotek U těchto pochybení je buď vyčíslen procentní odvod z celkové části dotace nebo se nejedná o porušení rozpočtové kázně Příklady: –Nesplnění provozně hygienických požadavků, které nejsou zohledněny v definici jednotky. –Dílčí chyby v evidenci dětí (např. chybí údaj o zdravotní pojišťovně dítěte, ale jsme schopni identifikovat, o které dítě se jedná).

Odvod ve výši celkové dosud vyplacené částky dotace Nesplnění účelu dotace, tj. nedošlo ke zřízení a provozu zařízení pro hlídání a péči o děti předškolního věku zaměstnanců příjemce dotace/partnera Nedodržení původně plánované kapacity zařízení

Odvod ve výši 0,9 % až 1,1 % z celkové částky dotace Neexistence Pojistné smlouvy o pojištění odpovědnosti za škodu Nezajištění způsobu stravování Nedodržení pravidel publicity Nedodání monitorovací zprávy nebo jejího doplnění v termínu Neoznámení nepodstatné změny bez prodlení (u změn, které je příjemce povinen nahlásit Řídicímu orgánu OP LZZ bez zbytečného prodlení od data, kdy ke změně došlo – viz Projektová příručka) Neuchování dokumentů související s realizací projektu v souladu s platnými právními předpisy ČR, zejména v souladu s § 44a odst. 9 rozpočtových pravidel, a dále v souladu s Projektovou příručkou

Odvod v rámci procentního rozmezí z částky vynaložené na zakázku Odvod stanovený Metodickým pokynem pro zadávání zakázek OP LZZ) Vyměřen v případě porušení pravidel pro výběr dodavatele

Odvod ve výši, v jaké vznikly v důsledku pochybení nezpůsobilé výdaje Porušení povinností stanovenými těmito kapitolami Projektové příručky: Základní vymezení služby hlídání a péče Počet dětí a množství pečujících osob Požadavky na pečující osoby Hygienické požadavky na prostorové a provozní podmínky Příjemce podpory a jeho případní partneři Omezení týkající se rodičů a území dopadu projektu Zákaz zápisu zařízení do školského rejstříku Omezení na pouze jednu lokalitu zařízení péče o děti

Děkuji Vám za pozornost! PhDr. Adéla Šeredová Purschová, Ph.D. Řídící orgán OP LZZ Oddělení realizace OP LZZ - sociální integrace a mezinárodní spolupráce Odbor řízení pomoci z ESF Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR