ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví 6 - 9. ročník III2-11-09.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. šok.
Advertisements

ŠOK.
Vylučovací soustava Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
POPSAT A VYSVĚTLIT ŽÁKŮM JAK ROZEZNAT POPÁLENINY, OMRZLINY, ÚPAL A ÚŽEH. ZJISTIT ZÁSADY 1. POMOCI U TĚCHTO DRUHŮ ONEMOCNĚNÍ.
Jak by měla společnost, politici a plátci zdravotní péče přistupovat k civilizačním chorobám 21. století.
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
ZLOMENINY A PORANĚNÍ HLAVY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu
Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
Bezpečnost práce První pomoc Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
¨ ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
OŽIVOVACÍ TECHNIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
N Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_10_9. ročník_Chřipka – léčba onemocnění a možnosti prevence Autor:
Panická porucha Vypracovala: Agatha Račuchová Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Tato studijní opora je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Učíme se.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.33_Prvni_pomoc_stabilizovana_poloha.
Zlomeniny Poranění hlavy Intrakraniální krvácení Poranění hrudníku Poranění pateře a míchy Poranění břicha.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Alergie a anafylaktický šok
Přírodopis - 8. ročník, Krevní oběh
Přírodopis – 8. ročník, Vylučovací soustava
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_04_20_první pomoc.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Správa sociálního zabezpečení
Ošetřovatelský proces u klienta s poraněním břicha
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, JAK OŠETŘIT RŮZNÉ DRUHY ZLOMENIN. OBJASNIT, JAK SE ZACHOVAT PŘI PORANĚNÍ PÁTEŘE A VYZKOUŠET ZNALOSTI V PRAXI.
První pomoc - bezvědomí
VY_32_INOVACE_03_PR_ZÁKLADY PRVNÍ POMOCI
Tvar a pohyb těla Kostra.
Neodkladná resuscitace
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Akutní stavy u dětí - krvácení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Prezentace – výklad učiva
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Mdloba, kolaps, poleptání
Krvácení, rány Andrea Ječmenová 2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Soustava močová Funkce: Tvoří a vylučuje z těla moč.
Renální selhávání Mgr. Martina Dohnalová.
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Správa sociálního zabezpečení
Pneumothorax Z. Rozkydal.
Tomáš Janota Kardio JIP (Koronární jednotka)
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Člověk a zdraví Bc.Kateřina Cuperová
Běžné úrazy a první pomoc
Název projektu: Moderní škola
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Úraz elektrickým proudem, teplem a chladem
Šok Z. Rozkydal.
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S RŮZNÝMI DRUHY KRVÁCENÍ, VYSVĚTLIT, JAK POSKYTNOUT 1. POMOC. POPSAT ÚRAZ ELEKTRICKÝM PROUDEM A JAK SE PŘI NĚM ZACHOVAT.
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
1. pomoc Sraz K+K Loučovice.
Když vás potká vyhoření
Inkontinence Michaela Matoušková.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III

První pomoc ŠOK Mgr. Vilém Nejezchleb

ŠOK Šok obecně je závažný život ohrožující stav, při kterém dochází k selhání krevního oběhu.

ŠOK Při šoku není organizmus schopen zásobovat tkáně kyslíkem a odvádět z nich toxické látky Trvá-li stav delší dobu, postižený umírá v důsledku selhání jednotlivých orgánů

ŠOK NELÉČÍME, ale ODVRACÍME!!!

Příčiny a formy šoku a)krvácení (20-30% ztráta krve a krevních tekutin)- může být způsobeno i krvácením vnitřním, popáleniny, zvracení a těžké infekce b)infarkt myokardu, srdeční selhání c)Popáleniny d)alergická reakce

ŠOK není psychickou reakcí na stresovou situaci!!!

Příznaky a) Zrychlující se tepová frekvence, špatně znatelný nitkovitý pulz b) Bledá kůže se studeným lepkavým potem c) Cyanóza rtů, později i končetin d) Zrychlený a povrchní dech e) Pocit žízně f) Apatie - netečnost postiženého, pomalé reakce g) Neklid, strach, poruchy vědomí, desorientace, bezvědomí

První pomoc Uložení do protišokové polohy (na zádech, dolní končetiny zvdnuté cca. o 30cm, či naklonit celé tělo o 30° hlavou dolů, pokud je to možné) ta napomáhá centralizaci krvi krve do životně důležitých orgánů!!!

Pravidlo 5T Pravidla 5T 1. T eplo - snažíme se o udržení optimálního tepelného komfortu. Postiženého přikryjeme a obzvlášť důležité je dát něco i pod něj, protože u postiženého nefunguje správně termoregulace. Pacienta však aktivně nezahříváme 2. T ekutiny - nikdy nepodáváme! Pouze tlumíme pocit žízně otíráním rtů a obličeje vlhkým kapesníkem 3. T icho - zabezpečení relativního klidu.Postiženého uklidňujeme a komunikujeme s ním 4. T išení bolesti - správné ošetření všech poranění postiženého. Povzbuzení 5. T ransport – netransportujeme… vždy voláme 155