Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Advertisements

19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Vzdělávací obor: Matematika
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Obsahy základních obrazců
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Obvody základních obrazců
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01.
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy Sčítání a odčítání do VY_32_INOVACE_15_05 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření.
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Jak překonat únavu VY_32_INOVACE_16_36.  Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ 
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Druhy čar Technické kreslení VY_42_INOVACE_01_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
NOTA PŮLOVÁ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Převody jednotek obsahu
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Plánované rodičovství
VY_32_INOVACE_M6.11 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Polovina Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
CVIČÍME PAMĚŤ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Převody jednotek délky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Fotografie jsou z archivu autora..
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Složené slovní úlohy o n více, o n méně
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
Matematika a její aplikace
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02

Obvod a obsah čtverce a obdélníku Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Obvod a obsah čtverce a obdélníku Autor: Mgr. Zuzana Pokorná Vytvořeno: 4. května 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a prostoru Téma: Obvod, obsah čtverce, obdélníku Pomůcky: PC, dataprojektor, rýsovací potřeby Anotace: Materiál slouží k procvičení výpočtů obvodu a obsahu rovinných útvarů. Slouží k zafixování vzorců pro výpočet obvodu a obsahu, příklady prohlubují učivo. Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.

Př. 1 Vypočítej plochu obdélníkového hřiště, které má rozměry 12,5 m a 550 cm. Kolik metrů pletiva budeme potřebovat na jeho oplocení? a = 12,5 m b = 550 cm = 5,5 m Plocha = obsah S = a. b S = 12,5. 5,5 S = 68,75 (m 2 ) O = 2. (a + b) O = 2. (12,5 + 5,5) O = O = 36 (m) Plocha hřiště je 68,75 m 2 a budeme potřebovat 36 m pletiva.

Př. 2 Kolik metrů čtverečních budeme potřebovat na vytapetování stěny v pokoji, kde je umístěno obdélníkové okno? Stěna má rozměry 6,5 m a 2,8 m. Okno má rozměry 50 dm a 1,1 m. 1,1 m 6,5 m 2,8 m 50 dm = 5 m S = S 1 – S 2 S1S1 S2S2 S 1 - obsah celé stěny S 2 - obsah okna S – obsah potřebné tapety

S 1 = a 1. b 1 S 1 = 6,5. 2, 8 S 1 = 18,2 (m 2 ) S 1 – obsah celé stěnyS 2 – obsah okna S 2 = a 2. b 2 S 2 = 5. 1,1 S 2 = 5,5 (m 2 ) S – obsah potřebné tapety S = S 1 – S 2 S = 18,2 – 5,5 S = 12,7 (m 2 ) Na vytapetování stěny budeme potřebovat 12,7 m 2 tapety.

Př. 3 Park má tvar rovnostranného trojúhelníku. Jak dlouhá je každá strana pozemku, když víme, že obvod pozemku je 27 m? O = 27 m a = ? O = 3. a 27 = 3. a a = 27 : 3 a = 9 (m) Všechny strany pozemku jsou dlouhé 9 m.

Př. 4 Malíř vymaluje 1m 2 za 45 sekund. Za jak dlouho vymaluje stěnu o rozměrech 6,5 m a 21 dm? Výsledek zaokrouhli na celé minuty. 6,5 m 21 dm = = 2,1 m S = a. b S = 6,5. 2,1 S = 13,65 (m 2 ) 1m 2 ……….45 s 13,65 m 2 ……? s 13, = 614,25 614,25 s = ? min 614,25 : 60 = 10, ,2375 = 10 Malíř vymaluje stěnu přibližně za 10 minut.

Př. 5 Vypočítej obvod mnohoúhelníku, který vidíš na obrázku 4 m65 dm 501 cm 4,2 m 59 dm 760 cm 7 m Jedná se o sedmiúhelník, proto O = a + b + c + d + e + f + g Převeď jednotky ! 65 dm = 6,5 m 501 cm = 5,01 m 59 dm = 5,9 m 760 cm = 7,6 m O = 4 + 6,5 + 5,01 + 4,2 + 5,9 + 7,6 + 7 O = 40,21 (m) Obvod mnohoúhelníku je 40,21 m.

Př. 6 Vypočítej obvod čtverce, je-li jeho obsah 36 m 2. S = 36 m 2 S = a. a a = ? 36 = a. a a = 6 (m) O = 4. a O = 4. 6 O = 24 (m) Obvod čtverce je 24 m.

Poradil sis se všemi příklady? 6 správně – máš 1 5 správně – máš 2 4,3 správně – máš 3 2,1 správně – máš 4 Žádný správně – douč se to!!!

Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office. Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.