Městský úřad Nový Bydžov Povodně Oddělení krizového řízení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požární ochrana v obcích
Advertisements

KRIZOVÉ ŘÍZENÍ informace pro starosty obcí Plzeňského kraje 2011
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Průběh povodně 2. – 5. června 2013 Výrovka
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC. ÚVODNÍ USTANOVENÍ  Bezpečnostní rada obce byla zřízena jako koordinační orgán pro přípravu na řešení krizových situací.
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Požární ochrana v obcích
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje, odbor OPŘ a KIS
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Povodňová služba Českého hydrometeorologického ústavu Jan Daňhelka.
Požární ochrana v obcích
Jednotky požární ochrany
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Nástroje územního plánování
POVODŇOVÉ PLÁNY Ing. Jiří Baloun
Základy krizového řízení
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
DIGITÁLNÍ POVODŇOVÉ PLÁNY (dPP) SBĚR DAT Plzeň strana 1 Digitální povodňový plán Plzeňského kraje a obcí s rozšířenou působností Krajský úřad.
HZS kraje Vysočina Varování a vyrozumění
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
HZS ČR organizace a řízení
Organizační členění ÚO
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Krizové řízení Seminář.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
Novela krizové legislativy a způsob zpracování krizového plánu ORP
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vybraná odborná terminologie Přehled základní legislativy.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
PODPORA SPECIFICKÝCH SKUPIN OBČANŮ PŘI MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTECH Magistrát města Olomouce Odbor ochrany.
Ochrana před povodněmi a povodňové orgány obcí Krajský úřad kraje Vysočina odbor lesního a vodního hospodářství a zemědělství oddělení vodního hospodářství.
Ochrana před povodněmi Krajský úřad Kraje Vysočina odbor životního prostředí a zemědělství oddělení vodního hospodářství.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
Roční zpráva o stavu požární ochrany Kraje Vysočina za rok 2014.
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
Řešení mimořádných událostí Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového řízení 1 Školení starostů obcí.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
Povodňová ochrana Ing. Eva Valterová odbor životního prostředí a zemědělství oddělení vodního hospodářství tajemník krajské povodňové komise KRAJSKÝ ÚŘAD.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
P O V O D N Ě a O B C E Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Olomouckého kraje (PRVKOK)
HAVARIJNÍ PLÁNY A OCHRANA OBYVATELSTVA Mgr. Bohumír MARTÍNEK, Ph. D.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory –Řešení ochrany obyvatelstva při povodních Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrchových vod, při kterém voda již zaplavuje území mimo koryto vodního toku a může způsobit.
ÚVOD: Činnost správních orgánů a obcí, právnických a podnikajících fyzických osob v IZS (3)
Vodohospodářské aktuality
Havarijní plán kraje.
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
Hydrologický předpovědní systém pobočky ČHMÚ České Budějovice
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Požární ochrana v obcích
Realizace logistiky při povodních ve vybraném okrese
Jednotky požární ochrany
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Integrovaný záchranný systém a jednotky požární ochrany
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC
Transkript prezentace:

Městský úřad Nový Bydžov Povodně Oddělení krizového řízení

Legislativa Zákon 254/2001 Sb. o vodách (Vodní zákon) Hlava IX – Ochrana před povodněmi (§§ 63 – 86)

Druhy povodní Přirozené - vznikají táním sněhové pokrývky, dlouhotrvající srážky, lokální záplavy z prudkých srážek Zvláštní - havárie na vodních dílech (nejbližší - Rozkoš - záplavová vlna nezasahuje ORP Nový Bydžov)

Povodňové orgány v rámci ORP - období mimo povodeň Orgány obce Obecní úřad obce s rozšířenou působností - po dobu povodně Povodňová komise obce Povodňová komise obce s rozšířenou působností POVODŇOVÉ ORGÁNY OBCÍ JSOU PODŘÍZENY POVODŇOVÉMU ORGÁNU ORP !

Povodňové orgány v rámci ORP § 78, odst. 1 zák. 254/2001 Sb. Obecní rada může k plnění úkolů při ochraně před povodněmi, je-li v jejich územních obvodech možnost povodní, zřídit povodňovou komisi, jinak tuto činnost zajišťuje obecní rada. Předsedou povodňové komise obce je starosta obce. Další členy komise jmenuje z členů obecního zastupitelstva a z fyzických a právnických osob, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.

Ohrožené obce Barchov - levostranný přítok Barchovského potoka, 4 rybníky Hlušice - místní odvodnění Humburky - Cidlina Králíky - Králický potok, 4 rybníky Lužec nad Cidlinou - pravostranný přítok Lužeckého potoka, drobná nádrž Myštěves - Králický potok, dvě drobné nádrže

Ohrožené obce Nepolisy - Lužecký potok, dvě drobné nádrže, (Luková - Cidlina) Nový Bydžov - Cidlina Ohnišťany - Javorka, Ohnišťanský potok Skřivany - Cidlina Sloupno - Cidlina Smidary - Cidlina, Javorka

Ohrožené obce Zachrašťany - Cidlina

Záplavová území SO ORP Nový Bydžov Q 100

Ohrožené obce Všechny ohrožené obce mají zpracovaný povodňový plán a jsou zahrnuty do Povodňového plánu obce s rozšířenou působností Nový Bydžov - nutnost provádět aktualizace (kontakty, složení povodňové komise) a o změnách informovat MěÚ Nový Bydžov - Oddělení krizového řízení

Činnost MěÚ při vzniku povodně MěÚ dostane informaci o nepřízni počasí a o možnosti vzniku povodně od OPIS HZS Hradec Králové a PLA v podobě u a následně je i telefonicky informován Zpráva je dál předána starostům obcí v SO O dosažení 1. st. PA (150 cm) je MěÚ informován z ČOV Nový Bydžov, kde je umístěn hlásný profil. Svoji činnost zahajuje povodňová hlídka města Nový Bydžov, která plní úkoly z PP O vzniklé situaci informuje: PK, starosty obcí, HZS, ohrožené objekty

Činnost obcí při vzniku povodně Po obdržení informace o vzniku povodně obce aktivují svoji povodňovou hlídku a dále postupují dle svých povodňových plánů (zejména informování ohrožených osob a objektů). Povodňový orgán obce může požádat povodňový orgán ORP o převzetí řízení ochrany před povodněmi v případě, že vlastními silami není schopen tuto ochranu zajistit. Povodňový orgán obce i tak zůstává nadále činný a provádí opatření dle povodňového plánu v koordinaci s povodňovým orgánem ORP nebo dle jeho pokynnů.

Ochrana obyvatelstva jako součást PP Důležitou součástí PP je ochrana obyvatelstva - varování (sirény, místní rozhlas, určení osob pro osobní varování…) - evakuace (jmenný seznam osob v záplavovém území, dopravní prostředky pro eva, místa pro náhradní ubytování…) - nouzové přežití (náhradní ubytování, náhradní stravování, náhradní zásobování pitnou vodou…) NUTNOST AKTUALIZACE !

Povodňové prohlídky Povodňové prohlídky organizují a provádějí povodňové orgány podle povodňových plánů, a to nejméně jednou ročně. Na úrovni ORP prohlídky organizuje oddělení ŽP za účasti pracovníka KŘ, zástupců PLa a starostů ohrožených obcí - poslední prohlídka proběhla