Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Voda Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
vypracovala: Vendula skalová
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o vodě AutorIng. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák chápe důležitost vody pro.
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Člověk a jeho svět Rozmanitost přírody Mgr. Renata Nogolová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Přírodopis – Společenstva organismů a populace Anotace: Tato prezentace slouží jako učební materiál pro seznámení s pojmy společenstvo organismů, biodiverzita.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - SVĚTLO Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Výchova k občanství RODINA
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
PŘÍRODOPIS HOUBY - TEST Anotace: Prezentace je doplňkovým výukovým materiálem k učivu o houbách. Slouží k procvičení poznávání základních zástupců hub,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - TEPLO Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny EURO AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů k finanční.
SPOLEČENSTVO RYBNÍKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a problémy životního prostředí EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie II. Alternativní zdroje 1/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis – Vesmír Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o vesmíru. Jsou zde uvedené základní vlastnosti planet sluneční soustavy včetně.
Přírodní vědy DUM 2 SPOLEČENSTVA ORGANISMŮ A POPULACE
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Přírodní vědy DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Přírodní vědy DUM 17 Základní podmínky života VODA
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda II. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Přírodní vědy DUM 22 Základní podmínky života PŮDA II.
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
Přírodopis DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Voda Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní podmínky života či učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je učivo o vodě, jejím významu, složení a základních vlastnostech. Autor:Mgr. Lenka Knotková Jazyk:Čeština Očekávaný výstup: Informovanost o vodě, posílení vztahu a odpovědnosti k neživé přírodě, ochrana přírody. Procvičení čtenářské gramotnosti. Speciální vzdělávací potřeby: PC Klíčová slova: voda – život - skupenství Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity:Aktivita Cílová skupina:Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání speciální – druhý stupeň Typická věková skupina: let Celková velikost: 10,2 MB

Průřezové téma Enviromentální výchova Základní podmínky života Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA Každý organismus na planetě Zemi (bakterie, mech, bylina, strom, zvíře, člověk) potřebuje určité podmínky, aby mohl dýchat, růst, přijímat potravu, rozmnožovat se a spokojeně žít. Základní podmínky života jsou: 1. SVĚTLO (sluneční záření) 2. TEPLO 3. VZDUCH 4. VODA 5. MINERÁLNÍ LÁTKY 6. PŮDA

4. VODA Voda je nejstarší tekutina na světě. Vznikla v pravěku dříve než dinosauři a člověk. Od té doby se pouze obměňuje, nevzniká nová!!

Latinsky se voda řekne aqua (čti akva). Od tohoto slova je odvozeno např. slovo akvárium.

Voda má chemickou značku H2O. Je tvořena vodíkem a kyslíkem.

Voda tvoří dvě třetiny povrchu naší planety. Proto se jí říká modrá planeta.

Voda na planetě Zemi se dělí na slanou a sladkou. Kdybychom všechnu vodu na naší planetě nalili do jedné nádoby, vypadalo by to takto:

Sladké vody je na naší planetě velmi málo (jen 3 %). Je v: ledovcích (nejvíce) rybnících jezerech podzemních jezerech

Slané vody je na naší planetě hodně. Tvoří ji moře a oceány.

Funkce vody: 1. Voda tvoří většinu těl rostlin a téměř 80 % lidského těla. Bez vody by rostliny uschly, živočichové a člověk zemřeli.

2.Rostliny, živočichové i člověk potřebují pít vodu, aby jejich těla dobře pracovala. Člověk by měl vypít za den nejméně 1 l vody, v létě až 3 l. Člověk bez vody nemůže být, ale voda bez člověka ano!

3. Voda je výborné rozpouštědlo. Rozpustí se v ní většina látek (např. šťáva, šumivý vitamín, vodovky, atd.).

4. Voda je domovem pro zvířata a rostliny. Ve sladké vodě žijí sladkovodní ryby,řasy, sinice, vodní hmyz, vodní savci. Ve slané vodě žijí mořské ryby, řasy, korály, savci.

5. Voda tvoří krajinu. Např. Třeboňská krajina je známa svými rybníky. Mořská pobřeží mají díky plážím a moři také nezaměnitelné kouzlo.

6. Voda umožňuje lodní dopravu.

7. Voda poskytuje možnost pro odpočinek a zábavu. Nabízí možnost plavání, vodních sportů, potápění, odpočinku na březích rybníků a moří.

Vlastnosti vody Voda je bez barvy, chutě a zápachu. Má větší hustotu než vzduch – unese listy a díky plavání i ryby a člověka.

Skupenství vody Voda má 3 skupenství: 1.tekuté – voda (1 – 99 Stupňů C) 2. pevné – led, sníh, kroupy ( pod 0 stupňů C) 3. plynné – vodní pára, mlha (od 100 stupňů C)

Změna skupenství vody 1. Z kapalného na plynné - VAŘENÍ Voda se vaří při 100 stupních C. Při této teplotě se voda mění z kapaliny na páru. (Když vaříš vodu, stoupá z hrnce pára.) Bod varu vody je 100 stupňů C.

2. Z kapalného na pevné - ZMRAZENÍ Voda mrzne při teplotě 0 stupňů C a méně. Při této teplotě se z kapaliny stává pevná látka. Bod mrazu vody je 0 stupňů C. Zmrzlá voda má větší objem, než když je kapalinou.

3. Z pevného na kapalné – TÁNÍ Při teplotách nad 0 stupňů C začíná led tát. Z pevného ledu se stává kapalná látka.

4. Z plynného na kapalné Vodní pára vzniká při varu vody, při 100 stupních C. Když se pára ochladí srazí se na kapky vody a tím se změní na kapalinu.

Voda se v ČR měří v: litrech (l) decilitrech (dcl) mililitrech (ml) hektolitrech (hl)

Zdroj: Klipart AUTOR NEUVEDEN. vodakangen.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. shson.wordpress.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. rude-more.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: