POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY Územní odbor CHEB & Městský úřad CHEB odbor sociálních věcí a zdravotnictví, OSPOD Pedagogicko-psychologická poradna Cheb &

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Advertisements

EStrategie statutární město Ostrava Ing.Jaromír Tomala
Systém včasné intervence ve Svitavách
Farní charita Litomyšl
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
Individuální výchovný plán
Transformace systému práce s ohroženými dětmi a rodinami Tisková konference MPSV a MŠMT 30. dubna 2009.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Konference Brno - město pro rodiny Poradní sbor Rady města Brna pro rodinu Shrnutí realizovaných pro-rodinných činností Mgr. Ing. Pavel Šmýd,
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Minimální preventivní program školy
Prezentace OSPOD Městského úřadu Jilemnice 28. srpna 2014
Z POHLEDU POLICEJNÍ PRAXE
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
TYPY A FORMY ÚRAZŮ I NÁSILÍ NA DĚTECH A MLÁDEŽI
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
STŘEP české centrum pro sanaci rodiny Podpůrné služby pro ohrožené a náhradní rodiny z pohledu NNO Nadační fond J &T, PSP ČR,
Andrea Brožová Doubková
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
aneb Assessment Centre a Development Centre
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Sociální služba jako podpora při řešení skrytého záškoláctví Komunitní centrum Amaro Phurd – Pražská, Občanské sdružení Salinger Bc. Marie Janečková Mgr.
Mgr. Jitka Gjuričová, ředitelka Odboru prevence kriminality, Ministerstvo vnitra Česká republika.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Prezentace služeb Komunitní plánování Litomyšl
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Práce probačního úředníka s dětmi a mladistvými Mgr. Marcela Nerudová Probační a mediační služba ČR.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje Městské ředitelství Brno por. Bc. Andrea KORNETOVÁ por. Bc. Andrea KORNETOVÁ –
Tým pro mládež Plzeň-město v rámci projektu „Na správnou cestu!“
SOUČASNÁ RODINA A MOŽNOSTI HODNOCENÍ SITUACE PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Sociální práce s rodinou 1.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Projekt Intervenční centrum v Ústí nad Labem Interdisciplinární spolupráce Koordinátorka týmu Bc. Zuzana Lešková.
MULTIDISCIPLINÁRNÍ SPOLUPRÁCE V SOCIÁLNĚ - PRÁVNÍ OCHRANĚ DĚTÍ Jihlava,
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Mezioborovým vzděláváním ke zvýšení bezpečnosti seniorů 29. října 2015 Republikový výbor pro prevenci kriminality.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Informace MPSV ČR k postupu orgánu sociálně-právní ochrany dětí v případech záškoláctví (Č.j. 2014/ ze dne 14.března 2014)
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Společenská odpovědnost a školy
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
Terapie pachatelů domácího násilí
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
NZDM V SÍTI – DOBRÁ PRAXE
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Specifické metody SP LS 16
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Andrea Brožová Doubková
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY Územní odbor CHEB & Městský úřad CHEB odbor sociálních věcí a zdravotnictví, OSPOD Pedagogicko-psychologická poradna Cheb &

PŘÍPADOVÁ KONFERENCE aneb CASE MANAGMENT v praxi

„ Nikdo není zbytečný na světě, kdo ulehčuje břemeno někomu jinému.“ Ch. Dickens

1990 změna společenského klimatu 1990 změna společenského klimatu - otevření hranice se „západem“ - otevření hranice se „západem“ - ekonomické rozdíly na rozhraní dvou států - ekonomické rozdíly na rozhraní dvou států - velká návštěvnost německých turistů - velká návštěvnost německých turistů vznik prostitučního prostředí mediální kampaně k dětské prostituci na Chebsku mediální kampaně k dětské prostituci na Chebsku 2004 výzkum MUDr. Evy Vaníčkové, CSc. - 3.LF UK Praha 2004 výzkum MUDr. Evy Vaníčkové, CSc. - 3.LF UK Praha 2004 vznik týmu EGER 2004 vznik týmu EGER S T R U Č N Ý P Ř E H L E D

V Z N I K T Ý M U proběhl za aktivní podpory uvedených subjektů -Úřad vlády ČR -MV ČR OBP -Policie ČR - Městský úřad v Chebu

Multidisciplinární přístup multidisciplinární přístup jako hledání cesty - nikoliv odkaz na hranice a limity transparentnost vůči klientům i kolegům z týmu profesionální růst ochota osobně se angažovat překonávání éry uplatňování univerzálního přístupu vytváření osobních kontaktů a mapování sítě v regionu – vznik Multidisciplinárního týmu - MV ČR ve spolupráci s MS ČR v systému včasné intervence

MT pro mládež CASE MANAGEMENT TÝM EGER

Výchozí situace DÍTĚ klient oběť PMSŠkolyLékařiPPPPolicieOSPOD

Iniciace case managementu inspirace ze zahraničí (Velká Británie a jejich Young Offender Team – známých pod zkratkou YOT, USA - Task Force, San Diego – Family Justice Center, odborný seminář v Silberbachu v SRN) oslovení zástupců klíčových institucí – vznik pracovní skupiny vznik pracovní skupiny

koordinovaná spolupráce mezi institucemi a specialisty efektivní a rychlá práce s dítětem a jeho rodinou určení adekvátního postupu pomoci podpora a sanace rodiny standardizovaný systém v předávání informací v procesu vývoje případu (správní, trestní, opatrovnické řízení) CASE MANAGEMENT

Policie PMS Lékař Škola NNO PPP OSPOD OSZ OS dítě + rodiče

Případová konference rodinná a sociální anamnéza dítěte i rodičů, případně zdravotní anamnéza diagnostika interpersonálního násilí vůči dítěti, dg funkčnosti a soudržnosti rodiny zhodnocení pozitivních zdrojů dítěte a jeho klíčových osob, označení případných rizik určení forem terapie dítěte, agresora, rodiny a vztahů v rodině prognóza stanovení kroků individuálního plánu pomoci všem zúčastněným, včetně sledování vývoje – v písemné podobě s ohraničením termínu plnění

CASE MANAGEMENT ZDROJE - rychlost vstupu do případu - multidisciplinární přístup - otevřenost RIZIKA RIZIKA - převaha odborníků nad klientem - výběr klienta - vysoká náročnost

Kriteria výběru klientů: dětský klient je v mladším a starším školním věku dětský klient má aktuální problém (související většinou s nějakou krizí v rodině) rodina má přirozené zdroje, aby mohla začít tzv. sebeozdravný proces a změnila stereotypy či pochopila krizi výše zmíněná kritéria je možné poskládat jako mozaiku jen za přítomnosti všech spolupracujících kolegů MT týmu CASE MANAGEMENT

Podmínky pro zařazení klienta V případě, že zařazení dítěte iniciuje ŠKOLA je nutné, aby před zařazením proběhl: a) pohovor třídního učitele a zákonných zástupců o problému dítěte a opatřeních, které by vedly ke zlepšení stavu b) pohovor třídního učitele, výchovného poradce a školního metodika prevence se zákonnými zástupci, kde by se měl jasně definovat problém dítěte, případně spolupráce zákonných zástupců se školou a dát jasná pravidla a hranice pro zvládnutí problému c) výchovná komise na škole za přítomnosti pracovníků OSPOD příslušného MÚ - zapojení sociálních aspektů do řešení případu, jasné mantinely, co rodina musí udělat pro zlepšení stavu a jaké mohou být další kroky a důsledky při neplnění povinností zákonných zástupců d) zařazení dítěte do case managementu

V případě, že bude zařazení klienta do case managementu iniciovat jiná instituce než škola (OSPOD, PČR, PPP, PMS) : Iniciátor OSPOD MěÚ: a) proběhne pohovor s dítětem a zákonným zástupcem b) proběhne návštěva v rodině c) návrh na zařazení do case managementu Iniciátor PČR: a) řešení přestupku nebo trestného činu b) nashromáždění poznatků závadového jednání c) návrh na zařazení do case managementu

V případě, že bude zařazení klienta do case managementu iniciovat jiná instituce než škola (OSPOD, PČR, PPP, PMS): Iniciátor PMS: a) vlastní podnět na základě jednání s klientem a dohoda se státním zástupcem b) návrh na zařazení do case managementu Iniciátor PPP: a) v rámci vyšetření v PPP identifikace problému a projednání se zákonnými zástupci a klientem b) získání informací ze strany školy c) v rámci navrhovaných opatření na základě vyšetření nastavit pravidla chování a režimu dne pro klienta i zákonného zástupce d) návrh na zařazení do case managementu

Cíle dle připomínek externího supervizora S pecific - specifický, konkrétní, konzistentní M easurable - měřitelný, kontrolovatelný A chievable - dosažitelný, přiměřený R elevant - reálný T imed - termínovaný CASE MANAGEMENT

PRAVIDLA stanovená intervizí : 1. Jedenkrát měsíčně (vždy 1.čtvrtek) 2. Systém 3x a kontrola 3. Výběr klientů (včetně pozvání) 4. Předchozí poučení a seznámení klientů 5. Doba trvání jedné konference 6. Nutná zastupitelnost subjektů 7. Jasné role účastníků

Připomínky externího supervizora : Připomínky externího supervizora : 1.velká přesila a tlak pracovníků na rodiče a dítě, převážně v počátku - může mít za následek ztížené navázání komunikace 2.nepůsobit jako soudní tribunál - potřeba vyvažování, hlavně osobou moderátora 3.rozdělením zasedacího pořádku (sedět společně s rodiči a dítětem - dítě vždy vedle moderátora 4.věnovat dostatek pozornosti pocitům dítěte (převážně těm, co se odehrávají uvnitř…pokusit se ošetřit před odchodem, navázat na někoho ze skupiny 5.moderátor má vedle rodičů s dětmi těžkou úlohu 6.jednání musí mít předem jasnou strukturu - seznámit rodiče a dítě předem, strukturu zachovat, včetně časového plánu!

Připomínky externího supervizora : Připomínky externího supervizora : 7. nutná potřeba stejné filozofie, stejného cíle všech !!! - podpora + kontrola - rodiče a dítě s tím musí být na počátku seznámeni a také na konci 8. potřeba stabilního týmu - znát své reakce 9. závěr jednání - všichni musejí být při odchodu spokojeni - pokusit se zjistit např. metodou známkování, vyjádření pocitů na číselné ose, číselné škále atd. - především podpořit rodiče, např. se zeptat co si odnášejí 10. sankce - potřeba předem stanovit stupnici sankcí 11. předávání informací - jednotný systém, např. na jednom serveru - 1x týdně přečíst všichni členové týmu 12. pro zachování odbornosti a chuti používat tuto metodu nutná supervize!

Za chvíli bude konec

KAZUISTIKY KONKRÉTNÍCH PŘÍPADŮ Ota zlobivý alias „PATRIK“ Ota zlobivý alias „MARTIN“ Ota zlobivý alias „MATĚJ“

UKÁZKA POZVÁNKY UKÁZKA POZVÁNKY UKÁZKA SOUHLASU A POUČENÍ UKÁZKA SOUHLASU A POUČENÍ UKÁZKA ZÁPISU UKÁZKA ZÁPISU UKÁZKA ZÁVĚREČNÉ ZPRÁVY UKÁZKA ZÁVĚREČNÉ ZPRÁVY

„V našich statistikách je čárkou „V našich statistikách je čárkou ten trestný čin, který se nestal.“ ten trestný čin, který se nestal.“ Gabriela Moravíková PMS CHEB Gabriela Moravíková PMS CHEB

Case managementu se učíme za chodu, ale dokud neodhalíme vnitřní bariéry sami v sobě, budeme stále poukazovat na ty vnější. Vnější bariéry jsou pohodlnou výmluvou jak nerespektovat zájem dítěte a jak dítě vystavit systémovému násilí. Vnější bariéry jsou pohodlnou výmluvou jak nerespektovat zájem dítěte a jak dítě vystavit systémovému násilí.

Proč SKPV ? Proč PMS ? Jaká je úspěšnost a co lze považovat za úspěch ? ?????????

JAK NA TO ??? Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. kdo nechce, hledá důvody.

DĚKUJEME ZA VAŠI POZORNOST Mgr. Jitka Kacálková - PPP Cheb Mgr. Radka Rynešová - OSPOD Cheb por. Bc. Petr Buřič - PČR SKPV ÚO Cheb por. Bc. Jiří Ištvaník - PČR SKPV ÚO Cheb