Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování jako manažerská funkce
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Tvorba marketingového mixu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový mix Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 561

Marketing a marketingový mix

Co je marketing? Marketing =) od angl. slova market = trh Marketing = „nauka o trhu“ Je podnikatelská metoda, která umožňuje podniku hledat odbytový trh pro své výkony, trh vytvářet a pečovat o něj. Základem marketingu je poznání, že cíle podniku může být dosaženo jen tehdy, jsou-li rozpoznány přání a potřeby kupujících. Cílem marketingu je zajistit podniku dlouhodobý odbyt jeho výrobku a služeb na trhu.

Základní podnikatelské koncepce Ve vývoji marketingu se můžeme setkat s 5 různými marketingovými koncepcemi založenými na zcela odlišných principech : Výrobní koncepceVýrobní koncepce –Vyrob co nejlevněji a prodáš! Výrobková koncepceVýrobková koncepce –Vyrob co nejkvalitněji a prodáš! Prodejní koncepceProdejní koncepce –Čím víc reklamy, tím víc prodáš. Marketingová koncepceMarketingová koncepce –„Nejdřív poznej svého zákazníka a prodáš“ Sociálně – marketingová (společenská) koncepceSociálně – marketingová (společenská) koncepce –„Poznej potřeby svého zákazníka, zohledni i potřeby společnosti a prodáš“

Marketingový mix Souhrn nástrojů, které vyjadřují vztah firmy k marketingovému prostředí (makro / mikro). Je souborem marketingových nástrojů (strategií), které firma používá k ovlivnění poptávky po svém produktu (zboží či službě).

Základní nástroje Mktg mixu – 4P PRODUCT P 1 Výrobek design, vlastnost, značka, balení, služby, záruky PRICE P 2 Cena ceník, rabaty, slevy, balení, doba splatnosti, úvěrové podmínky PLACE P 3 Místo odbyt.cesty, pokrytí, sortiment, dislokace, zásoby, doprava PROMOTION P 4 Prosazení (propagace) reklama, inzerce, prodavači, Public Relations, přímý marketing

Výrobkový mix rozhoduje např.: o budoucím zaměření výroby, o výrobním programu firmy, designu, obalu, zárukách, image firmy, servisních a záručních podmínkách.

Cenový mix jedná se např. o : kalkulaci a sestavování ceníků, poskytování slev, výši obchodních rabatů, prodeji na splátky, leasingu výrobků. Výrobkový a cenový mix nazýváme také nabídkovým mixem.

Distribuční mix jedná se o volbu optimální distribuční cesty, např. o : maloobchod, velkoobchod, přímý prodej, prodej prostřednictvím internetu.

Propagační mix jde např. o : zviditelnění firmy na trhu oslovení zákazníka, stanovení jednotlivých segmentů trhu, podporu prodeje, public reations firmy, úroveň a kvalita personálu, volba správného druhu reklamy.

Prolínání nástrojů mktg mixu  Jaké kanály bychom měli použít k dosažení této skupiny zákazníků ? strategie distribuce distribuce (zákazník) cena (zákazník) strategie ceny  Jaká je nejvhodnější cena pro tuto skupinu zákazníků ? zákazník strategie prosazování strategie produktu produkt (zákazník) prosazování (zákazník)  Jaká je nejefektivnější kombinace reklamy a osobního prodeje ?  Jaké produkty nebo služby může naše firma nabídnout této skupině zákazníků ?

Mktg mix a zákaznická hodnota Customer Value Zákaznická hodnota C 1 Výrobková, sortimentní a servisní politika - vytvoření hodnoty pro zákazníka - inovace, modifikace (variace), eliminace Cost to the customer zákazníkovo vydání C 2 Kontraktační politika - cenová politika, kondiční politika, - celkové náklady vynaložené zákazníkem Convenience Zákazníkovo pohodlí C 3 Distribuční politika - zajištění komfortu - odbytová a prodejní politika Communication Komunikace se zákazníkem C 4 Komunikační politika - komunikace, reklama, product placement, osobní prodej, sponzorství, PR, corporate identity policy, podpora prodeje, event marketing

Moderní pojetí mktg mixu Moderní marketing v průběhu 90. let 20. století a počátkem 21. století přináší stále nové a nové možnosti (strategie), které firmy (hlavně v oblasti služeb) využívají pro ovlivnění poptávky. Standardní model 4P se mění na 5P –Nově se zařadili – Lidé (People) – zaměstnanci x zákazníci V oblasti služeb využívá moderní marketing modelu 8P –People, Packaging, Programing, Partnership

Kontrolní otázky: 1.Popište podstatu a cíle marketingu? 2.Které marketingové koncepce se nejvíce uplatňují v současné době? 3.Který z nástrojů mark. mixu znázorňuje zákazníkovo pohodlí? 4.Jaké prostředky řadíme do propagačního mixu? 5.Které další nástroje marketingu využívá marketingový mix služeb?

Seznam literatura MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN