BÍLÝ RELIÉF Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Pravopis ů, ú Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření RočníkNižší.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Energetická hodnota potravin (EH)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Portrét podle Jan van Eycka
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
Reliéf podle Arcimbolda
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PAUL GAUGUIN - AUTOPORTRÉT
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jednoduché úrokování Tematická oblast
ARTE POVERA Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sloupkový diagram Tematická oblast
Mýty a pověsti Tematická oblast
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Keramická plastika Tematická oblast
Cukry – přírodní sladidla
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Ohyb světla na optické mřížce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Rešerše.
Poměr v základním tvaru.
Násobení lomených výrazů
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Ruční obrábění plastu II
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Sčítání zlomků..
Obvod a obsah rovnoběžníku
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Poměr v základním tvaru.
Intenzita elektrického pole
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Jazyk a jazyková komunikace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

BÍLÝ RELIÉF Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých a společenských oborů Datum vytvoření RočníkSekunda - kvarta Stručný obsahŽáci se seznámí s historií papíru a vytvoří papírový reliéf. Způsob využití Postupně procházejte prezentací, na konci je zadán výtvarný úkol s pomůckami. AutorMgr. Lenka Michalcová KódVY_32_INOVACE_38_EMIC19

PAPÍR Kdy a kým byl vynalezen papír? Papír má své jméno podle „papyru,“ který byl vyráběn ze stébel šáchoru v Egyptě asi před 5000 lety. Papír, který se podobá tomu dnešnímu, byl vynalezen v Číně.

Asi v roce 105 př. n. l. - úředník Cchaj Lun Použil různé organické zbytky – lýko, kůru morušovníku, bambusové větévky, zbytky rybářských sítí i různých hadrů. Směs rozdrtil a pomlel, smíchal s vodou Vařením s potaší (uhličitan draselný) se směs vybělila. Poté se směs nalila na dřevěné nebo kamenné desky, nechala se vyschnout a rozklepávala kladívky. Opět smíchala s vodou a nalila se na jemná síta se lněnou látkou. Pak se arch sušil na slunci.

Technologii výroby Čína před cizinci tajila. Až roku 751 Arabové zajali několik výrobců papíru, kteří (zřejmě pod nátlakem) výrobní postup prozradili. Brzy se začal papír vyrábět v Samarkandu a Bagdádu. Odtud se rozšířil do Španělska a pak do celé Evropy. Arabský a evropský papír se však vyráběl především ze starých hadrů, zejména lněných. Po vynálezu knihtisku (roku 1447/8) jeho spotřeba prudce vzrostla. Brzy nastal nedostatek hadrů a bylo nutné hledat nové materiály. Používala se např. stará lana a lodní plachty apod.

Víte z čeho se vyrábí papír dnes? Stále intenzivněji se tedy hledaly další náhradní materiály. Někteří cestovatelé a přírodovědci navrhovali stromovou kůru (využívaná v Japonsku a Číně), kukuřičné listy, vosí hnízda, chmel, šišky, vinnou révu, mech apod. Všechny tyto složky ovšem vedly jen k výrobě velmi hrubého papíru, nevhodného k tisku. V roce 1844 přišel Němec Gottlob Keller s nápadem na přípravu dřevních vláken – obrušoval dřevo na pískovcovém brusu, tím vznikla dřevitá kaše, do které přimíchal jen třetinu vláken z hadrů. Na tomto materiálu vydal v roce 1845 první tištěný časopis. Koncem 19. století byla objevena chemická cesta, jak získávat ze dřeva buničinu a tím byla odstartována výroba papíru, který používáme dodnes.

Vezměte si tvrdý papír formátu A3, pravítko a tužku. Načrtněte si na papír rovnoběžné pruhy široké od 1cm do 1,5cm. Nastříhejte je. Vezměte si jako podložku papír formátu A2 a na něj lepte pruhy papíru, které můžete různě ohýbat, lámat a stáčet a jinak tvarovat. Dodržujte princip jednoduchosti, rytmu a opakování. Zachovejte stejnou velikost pruhů, ale můžete je lepit blíž a dál od plochy podložky, tak abyste vytvořili prostorový dojem. Pomůcky: papír formát A3 a A2, pravítko, tužka, nůžky

Zdroje: