Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Šestá lekce – přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) (90 minut – interpretace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2011
Advertisements

Základní pohybový systém
Pravidla fotbalu-OFSAJD
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Beach rugby
Podstata ofenzivního pojetí herního výkonu
Stanovení úrovně vybraných herních dovedností v tchoukballe jako základní předpoklad jejich kultivace Ladislav Bláha KTV PF UJEP, Ústí nad Labem.
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
F.R.F mit Vocet - Profesoři Branka Del Petra z Líbejprdelnic na 1:0 Vysvětlivky: Pohyb hráče F.R.F Pohyb hráče Profesorů Pohyb hráče F.R.F s míčem Pohyb.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Didaktika sportovních her PSPH 247N
BASKETBAL.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Technická, taktická a psychologická příprava
STREETBALL.
Digitalizace výuky Příjemce
Týmový herní výkon (THV)
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Historie a teorie volejbalu
Systematika fotbalu.
Herní činnosti jednotlivce
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Didaktická technologie
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
REUVEN VIROVNIK, přeložil Mgr. Robert Vyklický
Aktuální formy a metody sportovních her
Aktuální formy a metody sportovních her np1107, nk1107 Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D.Únor 2011.
Aktuální formy a metody sportovních her
Aktuální formy a metody sportovních her np105, nk105 Mgr. Tomáš Pětivlas PhDÚnor 2007.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Útočné herní dovednosti PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Softball.
Vznik volejbalu * Springfild, stát Massachusetts (USA) * Kanada, Indie, Jižní a Strední Amerika * Japonsko (pan Ohmori) * Čína. V Asii v 16,12,9 hráčích,
I. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Pátá lekce – utkání, praktická aplikace pravidel (rozhodování) (90 minut – teorie, praxe) Tento.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Systematika PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Čtvrtá lekce – střelba z místa a střelba v pohybu (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento projekt.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Korfbal.
Aktivizační hodina TV Stanislav Haňka.
Pravidla sportovní hry, interpretace tzv. základních pravidel
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
II. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce
Hodina pohybu navíc - Ragby
Systematika basketbalu
Rybolov – poznej svou značku
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
HERNÍ VÝKON V BASKETBALE
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
Základy součinnosti v útoku s využitím herních činností jednotlivce
Metodicko – organizační normy
UBM postupný útok.
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Možné oblasti použití a potenciál…
LEKCE č. 12 PRSA TECHNIKA Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Technika kraul – činnost horních končetin Lekce č. 6
Transkript prezentace:

Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Šestá lekce – přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Didakticko-metodické kritérium propojování částí v celek Přihrávání, chytání míče a uvolňování bez míče jako základ kombinace „hoď a běž“ Řešení situace dvou proti dvěma Tvorba celku na základě situační redukce, součinnost hráčů v postupném útoku s využitím herních činností jednotlivce Šestá lekce – přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) (90 minut – interpretace učiva, praxe)

Didakticko-metodické kritérium propojování částí v celek Přihrávání je útočná činnost jednotlivce vztahového typu. Výrazně přispívá ke komunikaci mezi hráči a stává se základem součinnosti. Rozlišujeme dvě na sobě závislé činnosti – přihrávku a chycení míče. Chycení míče je spojováno s uvolňováním bez míče a s následnou činností, tj. se zastavením (případně s driblingem a se střelbou). Didaktický postup vede od částí (nácvik techniky) k celku, tj. k řešení situace dvou proti dvěma. V tomto řešení jde o základ kombinace „hoď a běž“.

Technika základních typů přihrávek Přihrávka obouruč trčením Vrchní přihrávka obouruč

Vrchní přihrávka jednoruč Přihrávka jednoruč trčením (pravou)

Chytání míče – technika (zdůrazňuje se zejména u začátečníků) Požadavky: vstřícný pohyb paží proti míči; vizuální kontrola míče; uchopení míče pevně do obou rukou.

Uvolňování bez míče sleduje tři cíle: uvolnění pro míč (pro přihrávku); poutání pozornosti soupeře; uvolňování prostoru pro činnost spoluhráče s míčem. Uvolňování bez míče patří k nejfrekventovanější činnosti, neboť většinu času se hráči v útoku pohybují bez míče. Ve srovnání s činnostmi s míčem není způsob provedení obtížný, ale obsahuje výrazně taktické aspekty součinnosti: kdy, kam a jak se uvolnit! Při uvolnění pro přihrávku zdůrazňujeme náhlou změnu směru a rychlosti !

Chytání míče a zastavování Hráč se po chycení míče v pohybu obvykle zastavuje postupným doskokem levá – pravá nebo pravá – levá. Je přitom důležité, aby hmotnost přenesl okamžitě na obě nohy. Jedině tak je možné předejít pádům na zem nebo porušování pravidla o krocích

Přihrávání ve dvojicích na místě se zdůrazněním techniky různých způsobů přihrávek. Přihrávání ve trojicích kolem obránce Příklady MOF :

Přihrávání ve trojicích se zdůrazněním chytání míče v pohybu a zastavení. Přihrávání v pohybu ve dvojicích, ve trojicích. Přihrávání ve dvojicích se zdůrazněním uvolnění bez míče, chycení míče a zastavení.

Řešení situace dvou proti dvěma Zmíněné řešení je vyústěním nácviku přihrávání, uvolňování bez míče a dalších činností (chytání míče, zastavování, uvolňování s míčem na místě). Tyto činnosti se nejlépe zvýrazní vyloučením driblingu. Provádí se s plnou aktivitou soupeřů (HC 2, PH), nově se objevuje obranná činnost: krytí útočníka bez míče. Lze uplatnit různé modifikace HC a PH (viz schémata).

Představuje návrat k principům součinnosti na začátku tématického bloku a zároveň je rozvíjí. Využívá základní rozestavení útočníků (1-2-2) a současně probrané herní činnosti jednotlivce. Hráči se učí rozlišovat silnou a slabou stranu. Základy součinnosti v útoku s využitím herních činností jednotlivce

Herní systém obsahuje několik variant. Za základní považujeme variantu A: Útočník na vrcholu rozestavení přihraje spoluhráči k postranní čáře (1). Přihrávka je signálem pro odběhnutí útočníka ze silné strany (2). Po této činnosti se útočník z vrcholu rozestavení okamžitě uvolňuje směrem ke koši (3), získává přihrávku a střílí na koš.

Nejde-li uskutečnit zpětná přihrávka, proběhne útočník z vrcholu rozestavení na slabou stranu (3) a na silné straně se objevuje situace jeden proti jednomu (4).

Varianta B nabízí ihned řešení situace jeden proti jednomu tím, že útočník ze středu rozestavení odběhne na slabou stranu. Tím dává spoluhráči s míčem najevo, že situaci musí řešit sám. Směrem k míči se však uvolňuje spoluhráč ze slabé strany.

Varianta C zdůrazňuje řešení s dvojím uvolněním se pro míč, případně dále řešení situace jeden proti jednomu.

Průpravná cvičení (PC 2) se zaměřením na rozvoj kognitivních procesů Součinnost a cíle-směrné herní jednání družstva vyžaduje, aby hráči vzájemně pochopili záměry svých činností. Často se hovoří v imperativu ČTI HRU! Podstatou je však herní (taktické) myšlení a jeho rozvoj. Příklad cvičení: Hráči jsou ve trojicích a stojí v rozích pomyslného rovnostranného trojúhelníku. V trojici je jeden míč. Cvičení má několik možností řešení a tyto možností se přidávají k předchozím: První možnost – hráč přihraje libovolnému spoluhráči a vymění si místo se spoluhráčem bez míče. Druhá možnost – hráč po přihrávce běží za spoluhráčem, kterému přihrál a ten dribluje na jeho místo.

Čtvrtá možnost – po přihrávce hráč odběhne na místo spoluhráče bez míče, ten běží na místo hráče s míčem a donutí ho driblingem se dostat na volné místo. Třetí možnost – je obdobná druhé, ale hráč s míčem dribluje ke spoluhráči bez míče a vytlačí ho na uvolněné místo. Pátá možnost – po přihrávce běží hráč na místo spoluhráče bez míče a ten běží za hráčem s míčem. Hráč s míčem dribluje na jeho místo a donutí hráče, který přihrával, k návratu na své původní místo.