Inf Struktura sítě internet. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIAL – UP ISDN ADSL kabelová televize bezdrátové (WiFi) mobilní
Advertisements

Připojení k internetu.
Informatika Počítačové sítě.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
PC SÍTĚ I.
Internet pro 6. ročník Ing. Zdeňka Javorková
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_140_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Informatika Internet.
INTERNET - Je počítačová síť celosvětového rozsahu, spojující stovky zemí, miliony počítačů a miliony uživatelů.
Informatika - prezentace
Internet Eva Suchardová. Co je to internet Internet je celosvětová síť (WAN). Prakticky se skládá z mnoha menších sítí, jež jsou vzájemně propojeny. Pro.
Internet.
Internet.
Internet Pojem Internet se začal vymezovat v polovině šedesátých let, kdy Američané hledali způsob, jak propojit důležitá vojenská pracoviště a tím zajistit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_168_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_053 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Možnosti připojení k Internetu ve Velkém Meziříčí
Počítačové sítě Informatika – 7. ročník
Druhy připojení k internetu
Internet.
Internet.
Úvod do počítačových sítí
Typy počítačových sítí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Principy fungování sítě Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
INTERNET INFORMATIKA 5. TŘÍDA. Internet si volně můžeme vyložit jako sít, která vzájemně propojuje počítače po celém světě. Někdy se také internet označuje.
9. ročník SÍTĚ. OSOBNÍ POČÍTAČ Počítač jednotlivce Soukromá data a soubory.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_05 TÉMA: VYNÁLEZY.
Inf Analogové a digitální zařízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
Inf Sítě mobilních telefonů a GPS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_13_Počítačové_sítě_II TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Informatika – Datové sítě
Jak funguje internet. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Inf Sociální sítě Facebook. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Struktura datových sítí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
SMĚROVÁNÍ V POČÍTAČOVÝCH SÍTÍCH Část 2 – Směrovací tabulky Zpracovala: Mgr. Marcela Cvrkalová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno,
PŘEDCHŮDCI POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ … od telegrafu k wifině.
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Internet,Historie,možnosti připojení,služby
Možnosti připojení k internetu
Inf Bezpečný počítač.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Elektronická komunikace
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Princip streamování videa a hudby
Internet = je celosvětový systém propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Inf Prezentace informací
TÉMA: Počítačové systémy
Základní pojmy při používání Internetu
Inf Tabulkový procesor
Inf Barevné ladění dokumentů
Inf Tvorba WWW – tabulky a seznamy
VY_32_INOVACE_1_10_Internet
Inf Formáty grafických souborů
Počítačová síť.
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

Inf Struktura sítě internet

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 07_02_32_INOVACE_11

Předmět: INF Ročník: 3. Jméno autora: Jan Mlčůch Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace: Žák se seznámí se strukturou sítě Internet, jeho historií a jeho principy fungování. Dále jsou mu vysvětleny pojmy síťový přenosový protokol TCP/IP a jeho způsob posílání dat, technické způsoby připojení k internetu a způsoby připojení koncových uživatelů Klíčová slova: Internet, TCP/IP, IP adresa, IPv4, IPv6, páteř internetu, poslední míle, ADSL, Wi-Fi Struktura sítě internet

Internet  Internet bývá někdy označován jako Síť  jde o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů (WAN)  počítačů v síti Internet je obrovské množství a pracují s ním miliardy lidí, ti všichni spolu mohou po síti komunikovat, nabízet informace a využívat informace nabízené někým jiným

Historie internetu  poté, co Sovětský svaz předběhl USA ve vypuštění první družice, se politici Spojených států rozhodli, že technický rozvoj pro ně bude prioritou  jeden z projektů financovaných z vojenských zdrojů, ale realizovaný akademickou sférou, byl kolem roku 1969 projekt „nezničitelné“ počítačové sítě, který dostal jméno Arpanet  nezničitelnost této sítě spočívala v tom, že neměla žádné centrum, které by bylo možné zničit, a také v tom, že spoje mezi jednotlivými uzly sítě byly realizovány více cestami  to přetrvalo i do dnešního Internetu

Jak funguje Internet?  Internet je síť počítačů propojených mnoha datovými spoji po celém světě  k Internetu patří ještě jeden zásadní vynález, a to paketový (balíčkový) přenos informací mezi počítači  ty jsou určeny jednoznačně svými adresami

Síťový přenosový protokol  aby fungovalo posílání paketů mezi počítači, je potřeba ještě jedna věc – síťový operační protokol  je to soubor pravidel komunikace  označuje se TCP/IP – Transmition Control Protocol/Internet Protocol  každý počítač, který pomocí tohoto protokolu komunikuje, musí mít svoji jednoznačnou IP adresu  IP adresa je na Internetu stejně důležitá jako poštovní adresa nebo telefonní číslo

Síťový přenosový protokol  počítač komunikující přes internet vytvoří balíček s daty (paket), do kterého uvede svoji IP adresu a adresu cílového počítače  součástí internetu jsou směrovače (routery), které čtou přicházející pakety a posílají je do správných datových spojů  paket se tak dostane k cílovému počítači a ten na něj může odpovědět, protože dostal i IP adresu odesílatele Hlavička IP adresa zdroje IP adresa cíle Data Zjednodušený paket protokolu TCP/IP

Síťový přenosový protokol  v současnosti se přechází z IP adresy verze 4 (IPv4) na verzi 6 (IPv6)  ve verzi 4 se IP adresa skládá ze čtyř osmibitových čísel (tj. 0 – 255)  adresa je tedy dlouhá 32 bitů  např. [ ]  počet adres v 32bitovém protokolu může být brzy vyčerpán  IPv6 je 128bitový a nabízí tedy tolik IP adres, že by svoji adresu mohlo mít každé zrnko písku na zemi

Technické způsoby připojení  datové spoje mezi počítači jsou realizovány metalickými nebo optickými kabely, případně bezdrátově pomocí radiového nebo optického přenosu  nejrychlejší spoje tvoří tzv. páteř (beckbone) Internetu, která spojuje jednotlivé důležité uzly  tyto linky provozují jednotliví poskytovatelé Internetu, kteří své linky pronajímají dalším poskytovatelům  ti pak připojují jednotlivé uživatele – realizují tzv. připojení poslední míle

Technické způsoby připojení  výsledná konektivita (rychlost připojení) koncového uživatele závisí na mnoha faktorech  na rychlosti jeho linky poslední míle k poskytovateli  na tzv. agregaci, tj. kolik uživatelských linek poskytovatel připojuje ke své lince  na rychlosti linky poskytovatele směrem k páteři Internetu

Připojení koncových uživatelů  dva způsoby:  dočasné (vytáčené) – navazováno pouze na určitou dobu a zpoplatňováno podle stráveného času  trvalé (pevné) – placené měsíčním paušálem  trvalé připojení lze realizovat mnoha způsoby:  telefonní linka s technologií ADSL – rychlosti až několik Mbit/s, problémem je omezení vzdálenosti připojené stanice od telefonní ústředny na cca 8 km  bezdrátové sítě typu Wi-Fi, Wi-Max – rychlosti až několik desítek Mbit/s  rozvod kabelové televize – rychlost až desítky Mbit/s  mobilní sítě – rychlosti okolo stovek kbit/s  satelitní připojení – nedostupná místa, desítky Mbit/s

Připojení koncových uživatelů  technologie nabízejí stále větší rychlosti připojení, problémem je ekonomická realizovatelnost připojení a z toho plynoucí cenová dostupnost  trvalé připojení proto bývá někdy omezeno množstvím přenesených dat – tzv. FUP (Fair User Policy) je omezení rychlosti linky pro uživatele přenášející hodně dat

Použité zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy : Teoretická učebnice. 1. vyd. Brno : CP Books, a. s., c s. ISBN Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí z obsahu webu a vlastní tvorby.