Nedestruktivní zkoušky Jsou zkoušky bez porušení materiálu DRUHY NEDESTRUKTIVNÍCH ZKOUŠEK 1. POHLEDEM A POKLEPEM - ZVONY, KOLEJNICE 2. RENTGENOVÁ ZKOUŠKA,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace byla vytvořena
Advertisements

Spoje potrubí-pájené spoje1 VY_32_INOVACE_456.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Síla – procvičení příkladů 1.Některé věty jsou chybné. Urči, které to jsou a navrhni jejich opravu. a) Gravitační síla působí pouze na živé organismy,
Vybrané snímače pro měření průtoku tekutiny Tomáš Konopáč.
Otázky ověřující získané znalosti na téma magnety 1. Jaké druhy magnetů znáš? Přírodním magnetem je nerost magnetovec. Umělé magnety se nazývají ferity.
Nedestruktivní zkoušky Jsou zkoušky bez porušení materiálu DRUHY NEDESTRUKTIVNÍCH ZKOUŠEK 1. POHLEDEM A POKLEPEM - ZVONY, KOLEJNICE. 2. RENTGENOVÁ ZKOUŠKA,
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Otáčivý účinek magnetického pole na cívku s proudem.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Netradiční zdroje elektrické energie
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Senzory pro EZS.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Název školy příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Leden Ročník 6.
Číselné množiny - přehled
PaedDr. Jozef Beňuška
9.1 Magnetické pole ve vakuu 9.2 Zdroje magnetického pole
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Dynamika hmotného bodu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Elektromotor a jeho využití
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střídavý proud.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Další součástky s jedním přechodem PN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Statické mechanické zkoušky tvrdosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Počítání krevních buňek
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Elektromagnetická slučitelnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Magnetické ztráty.
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
Fyzika – Magnetická síla
Základy měření délek, hmotnosti, určování objemu a vlhkosti
Magnetické vlastnosti látek
Elektromagnetické jevy - 9. ročník
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
PEVNÉHO TĚLESA A KAPALINY
Vzájemné silové působení těles
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
VLASTNOSTI KAPALIN
Neživá příroda - vzduch
SILOVÉ PŮSOBENÍ VODIČŮ
Diagnostika brzd.
Diagnostika brzd.
Zvukové jevy.
Transkript prezentace:

Nedestruktivní zkoušky Jsou zkoušky bez porušení materiálu DRUHY NEDESTRUKTIVNÍCH ZKOUŠEK 1. POHLEDEM A POKLEPEM - ZVONY, KOLEJNICE 2. RENTGENOVÁ ZKOUŠKA, GAMA ZÁŘENÍM 3. ULTRAZVUKOVÁ 4. MAGNETICKÁ 5. KAPILÁRNÍ. FLUORESCENČNÍ

Rentgenová zkouška Prozařovací zkouška Využívá schopnosti záření pronikat materiálem a působit na fotografický film V místě vady je materiál zeslaben, paprsky jsou materiálem méňe pohlcovány, citlivá vrstva filmu je více ozářena.Na vyvolaném filmu se objeví tmavá skvrna.

Materiál pohlcuje záření : Tloušťkou

Gama záření Prozařovací zkouška Stejný princip jako RTG Gama zářiče jsou přenosné Používají se pro větší tloušťky Používají radioizotop kobaltu

Ultrazvuková průchodová zkouška Princip: Elektrické impulzy ultrazvuku jsou přiváděny do galvanometru. Podle velikosti výchylky ručičky přistroje určíme existenci a velikost vady. Je – li materiál bez vady, ručička ukazuje maximální signál, tzn.že všechny vlny z vysílače dorazily do přijímače.

Magnetická zkouška Používáme u magnetických materiálů PRINCIP: Zkoušený materiál polejeme olejem nebo petrolejem, ve kterém jsou rozptýleny jemné ocelové piliny. Na zkoušeném materiálu pak elektromagnetem vytváříme elektromagnetické pole. Siločáry jsou vytlačovány v místě vady (praskliny) na povrch, v místě vady se vytvoří magnetické póly. Piliny se zachytí na pólech a ukážou místo vady. Magnetické defektoskopy pracují se střídavým i stejnosměrným proudem.

Magnetická zkouška – kruhová magnetizace Pracuje se střídavým proudem Vytváří kruhovou magnetizaci, siločáry Zjišťuje podélné vady

Magnetická zkouška – podélná magnetizace Pracuje se stejnosměrným proudem Vytváří podélnou magnetizaci Zjišťuje příčné vady

Kapilární zkouška Fluorescenční zkoušky pracují se světélkující kapalinou. Vadu nutno pozorovat při UV záření. Kapilára = úzká trubička, prasklina. Zjišťujeme podpovrchové vady. Předmět postříkáme detekční kapalinou, necháme působit. Poté jej osušíme a potřeme vývojkou, například plavenou křídou. Barva vlivem vzlínavosti vystoupí na povrch a ukáže vadu.