VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU Lenka Hricová Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno Katedra speciální pedagogiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Advertisements

My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Jazyk anglický TEMA: Free time – my hobbies.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Jazyk anglický TEMA: Free time – sports and.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Anglický slovosled v oznamovací větě CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3209_AJ6 ©Dagmar Markova,2012 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Kaĺavská NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Safari TEMA: Safari.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU. Sociálně inkluzivní projekty – Spálený sušenky a spol.  Hledání společného jazyka v rytmu (2011)  Společný.
Individuálně, ale společně a jinak
SOCIÁLNÍ SÍTĚ A ŠKOLA.
OSOBNÍ A PROFESNÍ PŘÍNOS STUDIJNÍCH NÁVŠTĚV
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Object pronouns Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Obličej VY_32_INOVACE_2B_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Problematika studentů se sluchovým postižením na VŠ
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zvuky hudebních nástrojů
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk-anglický jazyk DUM 08
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_41AJ_4tr_SLOVICKA14.
Informační gramotnost
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
VY_22_ INOVACE_ 36_ ANGLICKÝ JAZYK 3
Vánoce VY_32_INOVACE_2B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OSOBNÍ AUTOMOBILY OCHRANNÉ PROSTŘEDKY.
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_43AJ_5tr_SLOVICKA15.
VY_22_INOVACE_AJ
AUTOR: Markéta Březinová NÁZEV: VY_32_INOVACE_AJ_18_MY BODY
Lidské tělo VY_32_INOVACE_2B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_19_Test -PPČ
VY_32_INOVACE_43 TO BE QUESTIONS.
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_36AJ_3tr_SLOVICKA12.
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
To be - affirmative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_373, 19. sada, AJ2
Název pomůcky: Family - prezentace Číslo sady/pomůcky: A 12
Dobrovolnická činnost ADRA se seniory a pro seniory
Třídní schůzky 4.A
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Narozeniny VY_32_INOVACE_2B_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
Název pomůcky: Clothes - prezentace Číslo sady/pomůcky: A 2. 9
Transkript prezentace:

VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU Lenka Hricová Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno Katedra speciální pedagogiky

Sociálně inkluzivní projekty – Spálený sušenky a spol.  Hledání společného jazyka v rytmu (2011)  Společný jazyk v rytmu ( )  ««« podpora programu EU Mládež v akci  Rytmus jako most mezi světy (2014)

Hlavní myšlenka – inkluzivní klima

Zajištění speciálních potřeb ve skupině  Představení vlastních potřeb účastníky se SP či HS  Technické pomůcky  Tlumočení, přepis (ČZJ, PA, „haptika“, angličtina)  Zajištění doprovodu !??! (střídání v rámci skupiny)  Osobní asistentka (účastnice) – dobrovolnická služba – smlouva se zahraničím (osobního budget účastníka)  Osvojování/výuka jednotlivých forem komunikace

Náplň projektu  Rytmus  Český znakový jazyk  Kultura (africká, neslyšících, hluchoslepých)  Speciální potřeby, zásady komunikace  Diskuse, skupinová práce  Výlety  Hudební improvizace  Festival Bioslavnosti  Volný čas  Zpětná vazba

Planet of snail (

Využívané komunikační formy  Vizuálně motorické komunikační formy  ČZJ  PA dvouruční a jednoruční  Formy taktilní komunikace  Taktilní ZJ („čtyřruční ZJ“)  PA v taktilní formě  Daktylografika  Braillovo písmo (braillský řádek u PC)  Lormova abeceda  „Haptická komunikace“

Lormova abeceda

Technické a další pomůcky

A, Q, Z, W, Y, M, interpunkce…

Lekce bubnování…

… a českého znakového jazyka

Speciální metody práce  BUBNOVÁNÍ:  Dohodnuté znakové a dotykové signály  Vizualizace rytmu  Body percussion (také taktilní cesta)  Vnímání vibrací  Navedení rukou  Doteky na záda, ramena  ČZJ:  Vizuální vnímání  Pochopení vizuální motivace ZJ  Metoda nápodoby (využití obrázků…)  Snaha o „odpoutání se“ od českého jazyka  Taktilní předávání ČZJ

Cesty k naplňování cílů projektu

Popis fotografií jako jedna z metod…

… i jako zpětná vazba  DSCN6131: jamm session. Andrejka and Romca are at the bass drums, David Oplatek and Janka play djembe, Nina plays yabara :-)  DSCN5980: In the drumming room. In the afternoon. You are playing the dundun. Romana is standing behind you and she is tapping the rhythm on your back. Radka is playing the dundun too. Jana Olomouc and Misa are playing the sangban. Natalka is playing the kenkeni. Andrejka, Barbora and two Janas are playing the djembe.  P : Peter with djembe and afro hair :-)  P Group photo from hike to Paprsek, from the left there are Jana Pavelková with Tazzy (assistant dog), Jana Hrdličková, Magda in yellow rain cover, Miriam Rozehnalová, Jana Dubová, Lenka Cestrová, Barbora Klímová, Michal Procházka, Peter is sitting bellow on blue rain cover and he is smiling. There is forest in the background.

Děkuji Vám za pozornost.