Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základy automatického řízení 1
Plánování ve školní tělesné výchově
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Komanditní společnost
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Bulvár Autor: Mgr. Eva Kocábová VY_32_INOVACE_8_1_15

Bulvár VY_32_INOVACE_8_1_15 Mgr. Eva Kocábová Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace 2012

Co znamená slovo bulvár? Původně: široká ulice se stromořadím, promenáda nebo velkoměstská tepna (z francouzského slova boulevard) Dnes: kategorie tisku, synonymum pro neseriózní, neověřený, podbízející se vkusu ulice, laciný a pokleslý typ novin. Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Jak a proč vznikl bulvár? Vyvinul se z levných a masově dostupných novin distribuovaných od 2. poloviny 30. let 19. století tzv. kolportáží, tedy pouličním prodejem. Kameloti lákali kolemjdoucí ke koupi novin vyvoláváním senzačních titulků. Byl zaměřen na cílovou skupinu osob bez vyššího vzdělání. Nový osobní způsob prodeje a zaměření na danou cílovou skupinu vyžadoval i novou grafickou úpravu – nápadné titulky, velké ilustrace, později fotografie. Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Rysy typické pro bulvární tisk 1 Výrazná grafika, barevnost, velké titulky, velké barevné fotografie (často větší než samotný článek). Nadměrné užívání interpunkčních znamének, zejména !, ?, … aj. Velmi často nadpis neodpovídá obsahu článku. Na první straně jsou nejčastěji skandály, celebrity, dopravní nehody, chytlavá témata. Nepřiměřené jazykové prostředky, expresívní vyjadřování. Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Rysy typické pro bulvární tisk 2 Zobrazení lidského soukromí, překračování mravních a společenských bariér. Posílením hovorových i nespisovných prvků v mediálních textech. Není vždy jasné, odkud a jakým způsobem byly informace získány. Jednostranný pohled na problematiku. Nepřesné, zavádějící informace, chybějící detaily a souvislosti. Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Práce s textem Najděte v konkrétních ukázkách z denního tisku alespoň některé rysy typické pro bulvární tisk. !? Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Jaké jsou cíle bulvárních médií? Zaujmout Pobavit Tvořit zisk Cílem není informovat!!! Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Bulvarizace Obecně je bulvarizace popisována jako nemístné zhrubnutí slovníku novin, jejich senzacechtivost či upřednostňování zábavních funkcí před těmi vzdělávacími a informačními. V některých případech jsou informace i obrazový materiál v bulváru získávány nelegálními nebo neetickými způsoby. I když masová média jsou v historickém kontextu spojována se svobodou projevu či demokratizací společnosti, ve skutečnosti jsou to v současné době především výrobní podniky, které musí svým majitelům zajišťovat návratnost investic a zisk. Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Bulvární a seriózní mediální produkty Bulvární prvky najdeme i na titulních stranách deníků, dosud vnímaných jako seriózní. Které mediální produkty (nejen tištěné) považujete za bulvární a proč? Které mediální produkty považujete za seriózní a proč? Čím se liší a v čem naopak shodují? Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Prameny JIRÁK, Jan. O zpravodajství aneb Proč je to všechno ve zprávách. Metodický portál: Články [online] , [cit ]. Dostupný z WWW:. ISSN Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Metodický pokyn 1. část Téma sady: Mediální produkty a jejich význam – kategorie mediálních produktů, formy mediálního sdělení Vzdělávací oblast: Sociálně-výchovná činnost Vzdělávací obor: Mediální a dramatická výchova Průřezové téma: Občan v demokratické společnosti Tematický okruh: Mediální produkty a jejich význam Pozn. Tento materiál lze použít i v gymnaziálním vzdělávání při realizaci průřezového tématu Mediální výchova Anotace: Jedná se o prezentaci - výklad spojený s motivací a aktivizací studentů doplněný úkoly pro samostatnou (nebo skupinovou) práci žáků s denním tiskem. Seznámí žáky s pojmem bulvár, bulvární tisk, ukáže základní rysy bulvárních médií, a vysvětlí princip bulvarizace. Všechny teoretické znalosti uvádí do kontextu praktického využití v denním tisku. Vychází ze zkušeností žáků jako příjemců mediálního sdělení a vytváří prostor pro jejich samostatnou práci. Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Metodický pokyn 2. část Autor: Mgr. Eva Kocábová Datum vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_1_15 - Bulvár Jazyk: čeština Očekávané výstupy: Analyzuje tištěné zpravodajství z různých hledisek, uvědomuje si základní kritéria pro výběr zpráv, analyzuje mediální produkty pro různé cílové skupiny. Chápe postavení médií v současné společnosti. Rozlišuje jednotlivé typy médií (bulvár x seriózní média) podle zaměření na cílové skupiny. Charakterizuje předpokládaného adresáta jednotlivých mediálních produktů. Rozpozná výrazové prostředky snažící se vyvolat emoce. Identifikuje základní manipulativní postupy. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: bulvár, bulvární média, bulvární tisk, bulvarizace Druh učebního materiálu: prezentace - výklad spojený s motivací a aktivizací studentů průběžnými úkoly a ověřováním, doplněný úkoly pro samostatnou práci žáků s denním tiskem Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:střední odborné vzdělávání (případně gymnaziální vzdělávání) Typická věková skupina: let Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová

Metodický pokyn 3. část Pokyny pro práci s materiálem: Prezentace je využitelná jako úvodní výklad učiva daného tématu, formou průběžných otázek a úkolů žáka aktivizuje a uvádí teoretické informace do praktického rámce. Seznamování s tématem by mělo vždy vycházet ze zkušeností žáka, například formou brainstormingu. Otázky, úkoly a náměty pro samostatnou práci jsou zvýrazněny červeně. Odpovědi na otázky a řešení úkolů vyplynou konkrétně z použitého aktuálního tisku a nelze je proto zde uvést. Materiál je tvořen tak, aby mohl být využit pro samostatnou i skupinovou práci žáků. Pomůcky: nutnými pomůckami a nedílnou součástí každé vyučovací hodiny věnované mediální výchově jsou aktuální výtisky denního tisku, či dalších periodik. Lze je zajistit různými způsoby dle podmínek školy. Nejlépe se osvědčilo rozdělit žáky do několika skupin (z praktických důvodů maximálně po 4 – 5 žácích), každá skupina bude nosit do výuky jeden druh novin, doporučujeme minimálně jedno regionální periodikum (případně regionální mutaci celostátního deníku), jedno bulvární a jedno seriózní periodikum. Mediální produkty - Bulvár - Mgr. Eva Kocábová